بازار 10:05 - 11 آذر 1402

اصطلاحات مربوط به عطر و ادکلن

اصطلاحات مربوط به عطر و ادکلن

 

هیچ استایلی در دنیای امروز بدون عطر و ادکلن، کامل نیست اما خرید یک عطر مناسب نیز اصول خاصی دارد. شما باید با اصطلاحات مختلف عطر و ادکلن آشنا باشید، هرم بویایی آن را بشناسید و بدانید چه عطرهایی برای استایل های روزانه و چه عطرهایی در محیط های کاری و رسمی مناسب هستند. خرید عطر و ادکلن از برند های معروف، مانند عطر گوچی یا عطر بولگاری و فروشگاه های قابل اطمینان می تواند تا حد زیادی شما را به مطلوبتان برساند. با این حال، حتی اگر از آنلاین شاپ های تخصصی فروش عطر و ادکلن، مانند فروشگاه آنلاین عطر و ادکلن مارسلا، خرید می کنید نیز باید بتوانید اصالت عطر را بررسی کرده و تشخیص دهید. آشنایی با اصطلاحات مختلف عطر و ادکلن می تواند به شما در این راستا کمک کند. به همین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا مهم ترین اصطلاحات مربوط به رایحه، هرم بویایی و غلظت عطرها که هر کسی باید با آنها آشنا باشد را مرور کنیم.  

 

 

اصطلاحات مربوط به غلظت عطر

هرچه غلظت عطر و ادکلن بیشتر باشد، ماندگاری آنها نیز بالاتر خواهد بود. منظور از غلظت بالا، یعنی وجود درصد بیشتری از روغن های معطر و غلظت پایین به معنای وجود درصد بیشتری از الکل در ساختار شیمیایی عطر است. این نکته به هنگام خرید عطر از مارسلا و به عنوان مثال، بررسی قیمت ادکلن گوچ ی زنانه یا قیمت ادکلن بولگاری مردانه اصل نیز به چشم می آید. رایج ترین اصطلاحات مربوط به غلظت عطر عبارتند از:

  • Perfume: درج شدن این عبارت بر روی شیشه و بسته بندی یک عطر، به معنای غلظت بالای روغن های معطر (معمولا بین 30 الی 40 درصد) در محصول است. این عطرها ماندگاری بالایی دارند و معمولا گران تر هستند.

  • ادکلن ها: در ادکلن ها غلظت روغن های معطر کم است (بین 4 الی 8 درصد) و معمولا نسبت به عطرها ارزان تر هستند.

  • Eau Fraiche: این عبارت بر روی عطرهایی با غلظت بسیار پایین روغن های معطر (1 الی 3 درصد) درج می شود. این عطرها ماندگاری کمی دارند.

  • ادو تویلت و ادو پرفیوم ها: این دسته از عطرها معمولا حاوی 10 تا 20 درصد از روغن های معطر هستند که در پایه آب یا الکل حل شده اند. ادو تویلت ها بین سه الی چهار ساعت بر روی پوست ماندگاری دارند.

 

 

 

اصطلاحات مربوط به رایحه عطر

رایحه یک عطر، شخصیت و ماهیت آن را شکل می دهد. عطرها می توانند رایحه هایی گرم یا خنک داشته باشند. رایحه عطرها همچنین با اصطلاحاتی مانند گلی، میوه ای یا چوبی طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی ها، مستقیما رایحه و هرم بویایی عطر را مشخص می کنند و معمولا در بخش معرفی یک عطر، در فروشگاه های معتبری همچون Marcella توضیحاتی دقیق و کافی در این خصوص وجود دارد. در کنار این موارد، اصطلاحات دیگری نیز وجود دارند که به رایحه یک عطر مرتبط می شوند، از جمله:

  • Fraiche: اگر این عبارت بر روی عطر و ادکلن محبوب شما نقش بسته است، بدان معناست که محصول رایحه ای معتدل و خنک دارد.

  • Pour Homme: بدان معناست که عطر مورد نظر برای آقایان مناسب است. در صورتی که عبارت Pour Femme روی عطر نقش بسته باشد، محصول برای زنان ایده آل است. عطرهایی که این دو عبارت بر روی آنها درج نشده باشند، یونیسکس هستند و برای جنسیت خاصی طراحی نشده اند. به طور مشابه دو عبارت Donna  و Uomo نیز به ترتیب زنانه و مردانه بودن عطر را مشخص می کنند.

  • Gourmand: درج شدن این عبارت بر روی بسته بندی یک عطر بدان معناست که در هرم بویایی عطر، روایح خوراکی (مانند ادویه ها یا میوه ها) غالب هستند.

  • Fourgere: عطرهایی که رایحه غالب آن ها گل ها باشند، با این عبارت علامت گذاری می شوند.

 

 

اصطلاحات مربوط به برند عطر

دنیای عطر و ادکلن بسیار متنوع است و برندهای بسیار مختلفی در این صنعت فعال هستند. این نکته می تواند به هنگام خرید عطر از مارسلا در قیمت آنها نیز تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، قیمت ادکلن بولگاری زنانه اصل نسبت به یک ادکلن از برند های شرکتی بسیار بیشتر است. برای آنکه برند تولید کننده یک عطر را بهتر بشناسید، باید با این اصطلاحات آشنا باشید:

  • برند های نیش: برندهایی هستند که عطرهایی با رایحه های خاص و کمیاب را به بازار عرضه می کنند. مواد اولیه استفاده شده در این عطرها و شیوه استخراج آنها بسیار خاص و کمیاب اند. عطرهای نیش در تیراژ محدود به بازار عرضه می شوند و بسیار گران می باشند.

  • برندهای اورجینال: کمپانی های بزرگ دنیا، مانند دیور، بولگاری، لانکوم، ادکلن گو چی و کرید در این دسته جای می گیرند؛ برندهای شناخته شده در صنعت مد که رایحه هایی منحصر به فرد و خاص را به بازار عرضه کرده اند و به تناسب نوع عطر، نوع برند و سایر پارامترها، گستره متنوعی از قیمت ها را شامل می شوند.

  • برند های شرکتی: عطرهای ارزان قیمتی هستند که مشابه با نمونه های اورجینال یا نیش به بازار عرضه می شوند. این عطرها را نمی توان فیک دانست چرا که هیچ شباهتی به نمونه های اورجینال از نظر ظاهر یا جزئیات ساختار هرم بویایی ندارند. این عطرها تنها به گونه ای طراحی شده اند تا با قیمتی بسیار ارزان تر، همان بو و رایحه را در اختیار علاقه مندان بگذارند.

 

 

 

اصطلاحات مربوط به استفاده از عطر

علاوه بر اصطلاحات رایج عطر و ادکلن که در بخش های قبل مرور کردیم، دو اصطلاح دیگر نیز وجود دارند که می توانند به شما در انتخاب عطر و ادکلن محبوبتان برای مناسبت های خاص یا در فصل های مختلف سال کمک کنند:

  • Elixir: این عبارت در صنعت عطر و ادکلن اندکی تخصصی است و اشاره به غلظت بالای عطر دارد. این دسته از عطرها ماندگاری خوبی دارند و برای محیط های مرطوب، روزهای گرم سال و فعالیت های بدنی شدید مناسب اند.

  • Intense: این عبارت اشاره به بوی غلیظ و شدید یک عطر دارد. این دسته از عطرها ماندگاری و قدرت پخش بالا دارند و استفاده از آنها در محیط های سربسته و شرایطی که مجبور هستید برای مدت زمان طولانی در کنار افراد غریبه بنشینید (مثلا در هواپیما، سینما، مصاحبه های کاری، جلسات کاری) توصیه نمی شوند.





 


12011850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است