فرهنگی‌هنری 14:20 - 25 فروردین 1403
نجفی امامی گفت: از همان ابتدا ژانر «رستگاری» ترسناک بود، ولی ده‌نمکی گفت، چون سریال برای ماه رمضان است، شدت‌اش را کم کنیم، تا شبیه ژانر وحشت نشود.

ژانر مجموعه «رستگاری» در ابتدای کار، وحشت بود

محمدرضا نجفی امامی، طراح جلوه‌های ویژه بصری سریال «رستگاری» در شبکه خبر درباره کارکرد استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم و سریال گفت: آن چیز‌هایی که ما نمی‌توانیم در عالم واقع فیلمبرداری کنیم، از جلوه‌های ویژه بصری کامپیوتری کمک می‌گیریم. اگر ما یکسال وقت گرافیک نمی‌گذاشتیم، در فیلمبرداری با مشکل بر می‌خوردیم. چون بخش روح برای ده‌نمکی خیلی مهم بود و می‌خواست پروژه «رستگاری» کار جدیدی باشد. ما فیلم‌های بالیوودی و هالیوودی زیادی دیدیم و هرچه ارواح و پشت صحنه فیلم‌ها را می‌دیدیم، به دنبال آن بودیم از جلوه‌ای استفاده کنیم که امضای «رستگاری» باشد.

نجفی امامی ادامه داد: ما در طرح و گرافیک‌ها از هوش مصنوعی هم کمک گرفتیم. آن بخش‌هایی که ارواح شبیه شیشه و شفاف بودند، از جلوه‌های ویژه استفاده گرفتیم. ما عذاب‌ها و فضا‌های برزخی سریال را شبیه‌سازی کردیم. بزرگترین فیلم‌های دنیا که الان سروصدا می‌کند، با کمک جلوه‌های ویژه است و این تکنیک‌هاست که به فیلم‌ها عظمت می‌دهد. از همان ابتدا ژانر سریال ترسناک بود، ولی ده‌نمکی گفت، چون سریال برای ماه رمضان است، شدت‌اش را کم کنیم، تا شبیه ژانر وحشت نشود.

 

رستگاری

طراح جلوه‌های ویژه بصری در پاسخ به این سوال که تقسیم کار بین شما و کارگردان چگونه صورت می‌گیرد؟ گفت: ابتدا کارگردان یا تهیه‌کننده به من سفارش می‌دهد، بعد فیلمنامه را برایم می‌فرستد، ما با کارگردان بر اساس سناریو شروع به طراحی می‌کنیم. بعد از اینکه کارگردان تاییدیه اولیه را به ما داد، از سکانس‌های مرتبط با صحنه‌های ویژه ماکت اولیه تهیه می‌کنیم. این ماکت‌ها تبدیل به الگو برای فیلمبرداری می‌شود. چون سریال «رستگاری» چند لایه فیلمبرداری شده است. 

وی با بیان اینکه، چون در چند برداشت فیلمبرداری صورت می‌گیرد، روند کار طولانی‌تر می‌شود، گفت: اما کیفیت کار چند سطح بالا می‌رود. باید کارگردانان مجاب شوند از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کنند. آقای ده‌نمکی علاقه‌مند به این تکنیک است. در ایران کمتر کارگردانی هست که این ریسک را بپذیرد. 

رستگاری

نجفی امامی در پاسخ به این سوال که «رستگاری» شبیه نمونه‌های خارجی نشد؟ بیان کرد: بله، خیلی. به نمونه‌های روح در پروژه‌های نتفلیکس و هند نگاه کنید می‌بینید استفاده از جلوه‌های ویژه در این سریال از خیلی از پلان‌های آنها بهتر شده است.


12046864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه نمایش مجموعه سه‌گانه روح‌الله حجازی شامل «سبز به رنگ زمرد»، «سپید به رنگ مروارید» و «سرخ به رنگ عقیق» را روی آنتن می‌برد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر سریال «سه در چهار»، «خوش رکاب» را مهم‌ترین اثر به‌یادماندنی مرحوم کاسبی دانست و گفت: لوطی‌مسلک بودن شخصیت او باعث شد بسیاری از مخاطبان آن نقش را بسیار دوست داشته باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «مهرداد اسکویی» با کارگردانی مستند «روباه و ماه صورتی» برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (IDFA) شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمدحسین لطیفی از راز محبوبیت نقش‌های زنده‌یاد محمد کاسبی گفت و بیان کرد: از بین نقش‌های او سریال «خوش رکاب» بیشتر در یاد‌ها مانده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تصویر برداری سریال حادثه‌ای «روشنایی شب» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی بهروز مفید و مصطفی رضوانی آغاز شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیما گفت: مرحوم کاسبی یکی از افرادی بود که در ابراز رویکرد و نگاه‌اش صریح بود، هزینه‌اش را هم داد و بعضی‌ها با او مرزبندی کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «روایت هشت ساله» به کارگردانی سیاوش سرمدی رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک پیرمرد هنرمند روستایی اقدام به نعت خوانی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انیمیشن سینمایی «افسانه بازگشت پهلوان» بازآفرینی یکی از داستان‌های شاخص شاهنامه فردوسی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی در نکوداشت چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد محمد کاسبی، ایشان را الگوی هنرمند ترازِ جامعه هنری کشور دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است