فرهنگی‌هنری 06:54 - 09 اسفند 1402
کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی» به کوشش سید رضا نقیب‌السادات راهنمایی برای تبلیغات سیاسی در ایام انتخابات است.

تکنیک‌های تبلیغات پیش‌روی نامزد‌های انتخابات با کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی»

کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی» به کوشش سید رضا نقیب‌السادات، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی که به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی شده، راهنمایی برای تبلیغات سیاسی در ایام انتخابات است. تاکید اصلی کتاب بر تکنیک‌های تبلیغات سیاسی است و بیش از ۱۰۰ تکنیک تبلیغ سیاسی در آن ارائه شده است.

نویسنده در پیشگفتار کتاب نوشته: «در گذشته تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها به نصب پوستر‌های تبلیغاتی و برپایی ضیافت‌های رنگین در ستاد‌های انتخاباتی محدود می‌شد و فضای تبلیغات قالبی ساده‌تر و عینی‌تر داشت و نظارت بر تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها به سادگی مشهود بود؛ اما با پیچیدگی فناوری‌های ارتباطیِ در دسترس نامزد‌های انتخابات مجلس، پیچیدگی تبلیغات انتخاباتی نیز افزوده شده است. تبلیغات نقش پررنگی در پیروزی نامزد انتخاباتی مجلس ایفا می‌کند». 

نقیب‌السادات معتقد است که یکی از جلوه‌های حضور مردم در هر جامعه مشارکتشان در انتخابات است. شرکت گسترده یا کاهش مشارکت آنان میزان اهمیت این موضوع را در بین مردم می‌رساند و نشان می‌دهد که نظام حاکم تا چه اندازه دارای مقبولیت و مشروعیت از سوی آحاد شهروندان است. یکی از راه‌های کسب آرای مردم در انتخابات نظرسنجی است. از جمله مواردی که با استفاده از نظرسنجی می‌توان به شناخت بیشتری از آن دست یافت، انتخابات و تمایل پاسخ‌گویان به انتخاب یک فرد یا میزان مشارکت ایشان در انتخابات است.

نظرسنجی‌ها با هدف سنجش افکار عمومی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... همچنین برای تعیین میزان حمایت مردم از احزاب سیاسی انجام می‌شود. البته در بسیاری از کشورها، انتشار نظرسنجی‌ها در خصوص مسائل حساس سیاسی نظیر انتخابات با موانع و حتی ممنوعیت مواجه است و علت آن هم تاثیری است که نتایج نظرسنجی‌ها در سمت‌گیری رای‌دهندگان و گروه‌های سیاسی می‌گذارد.

فصل اول درباره انتخابات، فصل دوم درباره مبارزات انتخاباتی، فصل سوم درباره تبلیغات سیاسی و ویژگی‌های آن، فصل چهارم درباره احزاب سیاسی و نقش آن‌ها در تغییر اجتماعی، فصل پنجم نخبگان و انتخابات، فصل ششم درباره افکار عمومی و شیوه هدایت و سازمان‌دهی و اقناع آن، فصل هفتم افکار عمومی و شیوه‌های سنجش آن در انتخابات، فصل هشتم مشارکت سیاسی، فصل نهم انتخابات و شیوه‌های موفقیت در آن، فصل دهم تبلیغات در انتخابات، فصل یازدهم تکنیک‌های تبلیغات سیاسی، فصل دوازدهم رسانه‌ها و انتخابات، فصل سیزدهم درباره تکنیک‌های تبلیغ سیاسی و فصل چهارم شامل دستاورد‌های انتخابات و پیروزمندان این عرصه است.


12034315
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر اینکه زن ایرانی در طول تاریخ همواره تدبیرگر و مدبر بوده است، گفت: دشمن به خوبی می‌داند نقطه قوت انقلاب خانواده است و به همین دلیل پروژه‌های فرهنگی خود را بر محوریت زن متمرکز کرده تا بنیان‌های جامعه را هدف قر...
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان با هدف معرفی تازه‌ترین آثار علمی و پژوهشی خود در حوزه حقوق اساسی و حقوق عمومی، در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد حضور یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «تایپیست هنرمند» محصول ۲۰۲۲، برای نخستین‌بار از شبکه نمایش پخش می‌شود؛ اثری که داستان خلاقیت، پشتکار و شور زندگی را به تصویر می‌کشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان عصر امروز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه در موزه هنر‌های معاصر برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ۵ مستند تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در باغ موزه دفاع مقدس روی پرده می‌روند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انجمن سینمای جوانان ایران در چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با همراهی مجموعه «سوینا» با راهبری «گلاره عباسی» یک بسته ویژه را برای مخاطبان نابینا تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک مجاهد فلسطینی آرزو داشت تا همانند سردار سلیمانی به شهادت برسد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با راه اندازی پویش «ایران جان» و هفته‌های ایرانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، هر هفته یکی از استان‌های کشور از طریق رسانه ملی می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حذف جایزه مردمی از جشنواره فیلم کوتاه تهران بحث‌هایی را درباره جایگاه مخاطب در سینمای کوتاه و شفافیت سازوکار جشنواره‌ها برانگیخته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بهترین تبلیغ برای وقف این است که موقوفه را دقیق حفظ بکنیم، آن را مولدسازی کنیم و منافعش را افزایش بدهیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است