استانی 08:49 - 07 خرداد 1401

۳ شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر آمارهای ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، چهار شهرستان استان در وضعیت زرد یا همان هشدار جدی کرونا قرار دارد.

در این رنگ بندی به واسطه کاهش شیوع بیماری کرونا شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار و سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و مهدی شهر، میامی، سرخه و آرادان رخ زرد بر تن کرده‌اند تا شرایط شیوع کرونا همچنان در این شهرستان‌ها همچنین به مثابه یک هشدار پابرجا باشد.

در رنگ بندی کرونایی اعلامی از سوی وزارت بهداشت خوشبختانه هیچ شهری در کشورمان در وضعیت نارنجی و یا قرمز وجود ندارد و این نشان می‌دهد که شرایط به مراتب تثبیت شده است اما همانطور که مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان نیز اعلام می‌کنند، این آمارها به معنای رها کردن پروتکل‌ها و جدی نگرفتن شرایط کرونایی نیست.

کاهش شیوع

با عدم رعایت شرایط می‌توان شاهد قدرت نمایی سویه دیگری از بیماری کرونا در استان سمنان بود سویه هایی که هر چه از آنها می‌گذرد قدرت و سرعت انتشارشان بیشتر می‌شود.

در رنگ بندی جدید وزارت بهداشت در بابت شیوع ویروس کرونا همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۵۵ به ۲۵۳ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۳ به ۱۹۵ شهر افزایش یافته است که نشان می‌دهد وضعیت بیماری بهبود یافته است.

هیچ شهری با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور شناسایی نشده که خبر بسیار خوبی در راستای شیوع کرونا است.

گفتنی است مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان سمنان تعطیل شده‌اند اما واکسیناسیون در مراکز بهداشت شهری و روستایی همچنان انجام می‌شود تا مردم دز سوم خود را به خصوص بتوانند دریافت کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته در استان سمنان هیچ بیمار کرونایی بستری نشده و تست یک نفر مثبت شده است.


11575498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است