بازار 09:59 - 17 خرداد 1401

کاربرد انواع یاتاقان در صنایع گوناگون

از جمله قطعاتی که در ساخت ماشین آلات و انواع ابزار صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند یاتاقان ها می باشند.

جالب است بدانیم که در هر وسیله ای که قابلیت حرکت و چرخش دارد ،  انواع یاتاقان ها بکار گرفته می شوند.  هدف اصلی طراحی و تولید، یاتاقان و انواع زیرمجموعه آن،( بلبرینگ ها، بلبرینگ خود تنظیم و رولبرینگ ها ) این است که  اصطکاک بین قطعات سیستم های مکانیکی را به حداقل برسانند و اصولا یاتاقان ها به حفظ و نگهداری محکم قطعات در کنار یکدیگر نیز  کمک می نمایند. همچنین از دیگر وظایف یاتاقان ها میتوان به ممانعت از ایجاد لرزش در قطعات مکانیکی و صدای ایجاد شده ناشی از انتقال نیرو قطعات به یکدیگر اشاره نمود. امروزه از یاتاقان ها در انواع صنایع پتروشیمی ، لوازم تعمیرگاهی موتور جت ، موتور خودرو ، کابین هواپیما ، ماشین آلات سنگین ، صنایع خودروسازی ، صنایع ریلی مانند قطارها ، صنایع هوایی و فضایی مانند انواع ماهواره ها و انواع هواپیماها ، تولید انواع لوازم خانگی ،انواع سیستم های تهویه مطبوع و انواع  فن ها و هوا کش ها ، صنعت ساخت و تولید تجهیزات برودتی و حرارتی ، نیروگاه های تولید برق ، ابزار پنوماتیک مورد استفاده قرار میگیرند. از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت یاتاقان صنعتی  میتوان به متریال بکار رفته در آن اشاره نمود.

یاتاقان ها اصولا برای بکارگیری می بایست بر روی قطعات کمپرسورها - ژنراتورها - توربین های گاز و بخار و موتورها نصب گردند به همین دلیل بصورت خلاصه اشاره کوتاهی به نحوه کارکرد و عملکرد هر یک از ماشین آلات یاد شده خواهیم داشت .

کمپرسورها :

کمپرسورها یکی از انواع دستگاه های مکانیکی میباشند که با کاستن از حجم گازها ، فشار آنها را افزایش می دهند. در واقع کمپرسورها با صرف انرژی ، جریان مکانیکی سیال را به سرعت به درون خود مکیده و نهایتا گاز را فشرده می نمایند.

برخی از کمپرسورها بسیار قدرتمند میباشند و به همین دلیل در پالایشگاه های صنعت نفت و گاز بکار برده می شوند تا عملیات انتقال نفت و گاز بین خطوط لوله ها را انجام دهند.

 

 

ژنراتورها :

ژنراتور، دستگاهی است که مولد برق بوده و قادر به تولید انرژی الکتریکی می باشد. این دستگاه هر نوع انرژی مانند  شیمیایی ، مکانیکی و غیره را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید.

در ژنراتور اصولا موتور، انرژی شیمیایی (سوخت ) را به انرژی مکانیکی تبدیل می نماید و سپس آن انرژی مکانیکی ، موتور ژنراتور را می چرخاند تا انرژی الکتریکی ایجاد گردد.

پس بنابراین کاربرد اصلی دیزل ژنراتورها تامین برق مراکز گوناگون مانند بیمارستان ها ، سایت های ساختمانی ، پالایشگاه ها و ... می باشد.

موتور ها :

موتورها نوعی از ماشین ها میباشند که برای تبدیل گونه ای از انرژی به انرژی مکانیکی طراحی و ساخته شده اند. موتورهای حرارتی شامل موتورهای درون سوز و موتورهای برون سوز میباشند . این موتورها سوخت را می سوزانند و حرارت تولید می نمایند و سپس از طریق این حرارت تولید نیرو می نمایند.

موتورهای درون سوز یا موتورهای احتراق داخلی به موتورهایی گفته می شوند که در آنها آمیخته ای از سوخت و اکسید کننده (معمولا هوا یا اکسیژن ) درون محفظه ای بسته به نام محفظه احتراق واکنش نشان داده و آتش می گیرند. هر چند غالبا منظور از بکار بردن عبارت موتورهای درون سوز ، موتورهای معمول و مورد استفاده در خوروها می باشند. اما موتورهای موشک و انواع موتورهای جت نیز در تعریف موتورهای درون سوز جای دارند.

 

 

توربین ها:

توربین یا چرخ پره موتوری چرخنده است که قادر است از یک سیال، انرژی بدست آورد.

بعبارتی دیگر توربین یک وسیله مکانیکی دوار و چرخنده است که انرژی را از یک جریان سیال میگیرد و آنرا به کار مفید تبدیل می نماید. توربین ها را میتوان  به انواع توربین های گازی - توربین های بخار - توربین های آبی و توربین های بادی طبقه بندی نمود.

توربین های بادی معمولا برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی بکار می روند و معمولا برای تولید برق از این توربین ها استفاده می شود. شایان ذکر اینکه  قیمت رولبرینگ  و کیفیت رولبرینگ مصرفی در توربین ها از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد

یاتاقان بلبرینگ های مناسب برای انواع توربین ها عبارتند از: یاتاقان رولبرینگ استوانه ای - یاتاقان رولبرینگ مخروطی - یاتاقان بلبرینگ های تماس زاویه ای - رولبرینگ های کروی - بلبرینگ های شیار عمیق - بلبرینگ های عایق الکتریکی

انواع یاتاقان های موجود و قابل فروش در شرکت تهران فرگام

یاتاقان UCP   - یاتاقان UC – یاتاقان UCT – یاتاقان UCFL – یاتاقان UCF

بلبرینگ کف گرد-  خرید بلبرینگ های موجود از شرکت تهران فرگام

بلبرینگ شیار عمیق -  بلبرینگ خود تنظیم -  بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه -  بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

انواع رولبرینگ صنعتی موجود و قابل فروش در شرکت تهران فرگام

رولبرینگ کروی - رولبرینگ مخروطی - رولبرینگ استوانه ای - رولبرینگ کروی کف گرد

سایر محصولات موجود در شرکت تهران فرگام

کاسه نمد, ، ساچمه، تسمه و زنجیرهای صنعتی و کشاورزی و لینیر و خرید بال اسکرو و انواع گریس های صنعتی و نسوز

شرکت تهران فرگام با بیش از سه دهه فعالیت اقتصادی و تجاری در عرصه واردات ، توزیع و فروش  انواع محصولات یاد شده ,مفتخر است علاوه بر جلب خشنودی و رضایت مشتریان محترم ، در تمامی دوره فعالیت خود, همچنین توانسته با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ، تامین قطعات مورد نیاز بسیاری از صنایع بزرگ کشور را نیز عهده دار گردد. از اینرو چنانچه قصد خرید بلبرینگ خود تنظیم ، استعلام قیمت انواع یاتاقان صنعتی ، و استعلام قیمت رولبرینگ ، رولبرینگ مخروطی وهمچنین  دریافت سایر مشخصات فنی هر یک از انواع کالاهای یاد شده را داشته باشید قطعا شرکت تهران فرگام ارزشمند ترین گزینه شما خواهد بود.

لذا مستدعی است با مراجعه به لیست محصولات ما ضمن استعلام قیمت از کارشناسان مجرب و متخصص این شرکت نسبت به خرید یاتاقان و بلبرینگ و یا تلفنی از طریق شماره واتس آپ 09056629423 و یا سایر کانال های ارتباطی مندرج در سایت WWW.TEHRANFARGAM.COM خریدی آسان و لذت بخش را تجربه نمایید.


11585290
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است