بازار 11:24 - 29 خرداد 1401

واریس پا در دوران بارداری در کلینیک دکتر ضربان

به طور خلاصه و جامع، به سیاهرگ‌هایی که به صورت بیرون زده و متورم شده به رنگ کبود یا آبی دقیقا در زیر پوست ظاهر می‌شود، واریس گفته می شود. واریس پا به طور معمول در سیاهرگ‌های ران و ساق پا اتفاق می‌افتد ولی امکان این که در نقاط دیگر بدن هم به وجود بیاید نیز وجود دارد.

به طور کلی خانم‌ها در دوران بارداری برای اولین‌ بار دچار واریس پا می‌شوند و یا اگر قبل از آن هم دچار واریس شده باشند، در این دوره دچار تشدید می‌شود.

در این دوره برای خانم‌ها این سوال ایجاد میشود که بهترین متخصص برای دکتر واریس پا در کلینیک دکتر ضربان چه کسی است؟

 

انواع واریس در بارداری

در ادامه با انواع واریس در دوران بارداری آشنا می‌شوید.

 

 

1) واریس پا در دوران بارداری

به دلیل اضافه وزن زیاد خانم‌ها در دوران بارداری و انقباض عضلات دچار بروز واریس می‌شوند.

دو نوع واریس در پاها در دوران بارداری نمایان می‌شود:

_ واریس طنابی

بهتر است خانم‌هایی که دچار واریس طنابی در دوران بارداری می‌شوند، با پزشک زنان و دکتر قلب و عروق مشورت کنند ولی به طور کلی در طول دوران بارداری روند درمان صورت نمیگیرد اما حتما پزشک خود را در جریان بگذارید تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد

_ واریس مویرگی

رگ‌های عنکبوتی و واریس‌های ریز که در دوران بارداری روی پاها پدید می‌شوند، واریس مویرگی نام دارند و این نوع از واریس بعد از دوبار زایمان ایجاد شده و تحت هیچ شرایطی خطری مانند لخته شدن خون را به همراه ندارد و برای از بین بردن آن نیازی به جوراب واریس ندارد ولی اگر از لحاظ ظاهری برای بیمار مشکل به وجود بیاورد میتوان از طریق روش‌های تلفیقی لیزر سطحی و میکرواسکلروتراپی به بهبود آن کمک کرد..

 

2)واریس دستگاه تناسلی یا واژن در بارداری

به دلیل خون‌رسانی بیشتر لگن و بازگشت آهسته‌تر خون به قلب، واریس دستگاه تناسلی در این دوران موضوعی شایع است ولی جای نگرانی ندارد.

با جلو رفتن روند بارداری واریس‌های واژن بیشتر شده و یک هفته بعد از زایمان شروع به از بین رفتن و کمتر شدن می‌کند ولی اگر به مرور از بین نرود، می‌توان با روش ترکیبی آمبولیزاسیون و اسکلروتراپی درمان کرد.

 

 

خطرات واریس واژن در بارداری

خونریزی کردن واژن در زایمان طبیعی به ندرت پیش میاید ولی با این حال اگر مقدار کمی خون در آن‌ها وجود داشته باشد، پزشک به راحتی خونریزی را کنترل می‌کند. واریس واژن دلیل موجهی برای طبیعی زایمان نکردن نمی‌باشد و تحت هیچ شرایطی دچار بروز مشکل و اختلال در بارداری نمی‌شوید.

 

چه موقع برای مراجعه به پزشک بهتر است؟

تقریبا در بازه‌ی زمانی شش ماه بعد از زایمان و بچه‌دار شدن، میزان بسیار زیادی از واریس‌ها از بین میروند اما اگر به صورت پشت هم بارداری را تجربه کنید احتمال اینکه‌ این واریس ها به طور کلی و در بازه زمانی کم از بین بروند کمتر می‌شود.

در اخر اگر در بازه‌ی زمانی شش ماه پس از زایمان رگ‌های واریسی از بین نرفتند و قصد بارداری مجدد را نیز داشتید به شما پیشنهاد میکنم در وحله‌ی اول قبل از هر اقدامی با بهترین متخصص قلب و عروق کلینیک دکتر ضربان و متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.


11597729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است