استانی 17:40 - 08 آبان 1399

ماهانه ۶۰ میلیون تومان هزینه تردد فرهنگیان تهرانی به قرچک است

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله فراهانی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قرچک که در سالن اجتماعات «ثقلین» این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش آموزی را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم چرا که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید کاری کنیم با مصونیت را در خودمان به وجود آوریم این امر با پدافند غیر عامل محقق می‌شود، امروز با وجود ویروس منحوس کرونا ضرورت بحث پدافند غیرعامل بیش از پیش آشکار شده است و نیازمند ایمن سازی آزاد جامعه در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات را ضروری کرده است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت مسلمین نیاز است و اهمیت دارد، در حال حاضر شاهد حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت یک روز نامه نگار به مقدسات دین مبین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) هستیم، این امر وقیحانه را آزادی بیان عنوان می‌کند که این حرکت زشت و ناپسند و بی شرمانه را محکوم و انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

فراهانی بیان کرد: شهرستان قرچک با ۵۴ هزار دانش آموز، ۳ هزار همکار و ۵ هزار دانش آموز اتباع در حال خدمت رسانی به نظام آموزشی کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم دانش آموزی و با همت مجموعه آموزش و پرورش شهرستان قرچک، ۵ پروژه در حال ساخت و ۲ پروژه نیز در حال برسی برای شروع به کار می‌باشد.



این مسئول تصریح کرد: باید نگرش به آموزش و پرورش عوض شود، نباید نگاه مصرف گرانه به آموزش و پرورش داشت چرا که با تغییر نگرش در مورد آموزش و پرورش می‌توان به عنوان سرمایه نگاه کرد چرا که آینده سازان کشور در آموزش و پرورش رشد و تکامل می‌یابند.



سرپرست آموزش و پرورش شهرستان قرچک یادآور شد: نگاه مردم باید در استان و منطقه به سمت مدرسه‌سازی سوق داده شود و کمک‌های مردمی باید به سمت تعلیم و تربیت دانش آموزان برود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جذب نیروی انسانی دقت نشده است، ۸۰۰ نیرو از استان تهران وارد شهرستان قرچک می‌شود که ۶۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب ماهانه متحمل می‌شویم.

فراهانی در خصوص ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش افزود: در شهرستان قرچک ۱۸ هزار واحد مسکونی ساخته شده که باید ۹۰ مدرسه ساخته می‌شد، اگر ۹۰ واحد آموزشی توسط انبوه سازان ساخته می‌شد کمبود فضای آموزشی نداشتیم، متأسفانه این امر محقق نشده است و ما با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در بعضی از مدارس فضاهای مازادی وجود دارد که باید تغییر کاربری داده شود و به تجاری تبدیل شوند تا آموزش و پرورش به در آمد پایدار دست پیدا کند.


10785704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است