بازار 11:39 - 13 مهر 1399

کدام شهرها، بیشترین تعداد زائر را روانه تور مشهد می‌کنند!؟

سالانه بیش از 30 میلیون زائر، از سراسر کشور، راهی مشهد مقدس می‌شوند. این‌ها اظهارات رئیس شورای شهر مشهد و درست پیش از آغاز فرمانروایی ویروس کرونا بر جهان بود. با این آمار، می‌توان تور مشهد را پر تقاضاترین تور مسافرتی داخلی دانست. اما اهالی کدام یک از شهرهای کشور بیش از سایرین راهی تور مشهد می‌شوند؟

آمار دقیقی از زائرین تور مشهد وجود ندارد!

اگرچه اطلاعات دقیقی از آمار مسافرین ورودی به شهر مقدس مشهد وجود ندارد، اما با این وجود بررسی‌های نهال گشت که بر اساس تجربه چندین ساله در برگزاری تور مشهد از شهرهای مختلف و همچنین بررسی پایگاه داده‌های گوگل و شبکه‌های اجتماعی جمع آوری شده، نشان می‌دهد، که تقاضا برای سفر به مشهد با تور مشهد از اصفهان، تور مشهد از تهران، تور مشهد از اهواز، تور مشهد از شیراز و تور مشهد از تبریز بیشتر از سایر شهرهای کشور است.

تور مشهد از اصفهان، بیشترین حجم تقاضا

بررسی‌های نهال گشت نشان می‌دهد که بیشتر متقاضیان تور مشهد، را شهروندان تهرانی تشکیل می‌دهند. پس از تهران، تور مشهد از اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، زنجان و در نهایت تور مشهد از تبریز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اما این بدان معنا نیست که سایر شهرهای ایران، متقاضیان کمتری برای تور مشهد دارند. زیرا تور مشهد بیشتر از مبدا شهرهایی برگزار می‌شود که فرودگاه و یا ایستگاه راه‌آهن دارند.

راهنمای خرید تور مشهد برای شهرستانی‌ها

اگر شما هم مثل ما افتخار سکونت در شهری غیر از تهران را دارید، احتمالا در تهیه تورهای داخلی و خارجی و به خصوص تور مشهد، از طریق سایت آژانس‌های مسافرتی مشکل دارید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی که خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، بیشتر در شهر تهران فعالیت داشته و به گونه‌ای مختص شهروندان تهرانی هستند. یکی از دلایل فراوانی تور هوایی مشهد از تهران؛ تعداد بالای پروازهای تهران به مشهد است. اما به غیر از تهران، تور هوایی مشهد از چه شهرهای دیگری برگزار می‌شود؟

تور هوایی مشهد از چه شهرهایی برگزار می‌شود؟

بسیاری از مراکز استان‌های کشور، دارای فرودگاه هستند و پرواز مشهد از مبدا بسیاری از فرودگاه‌های کشور برگزار می‌شود، از این رو تور هوایی مشهد را می‌توان از مبدا اکثر شهرهایی که دارای فرودگاه هستند، تهیه کرد. مسیرهای پروازی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از ابتدای سال 1398 به قرار زیر هستند:

اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، تهران (فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی)، چابهار، رشت، زابل، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، عسلويه، قشم، کاشان، كرمان، کرمانشاه، كيش، گرگان، ماهشهر، نوشهر، همدان، يزد.

 

تور زمینی مشهد با قطار از چه شهرهایی برگزار می‌شود؟

اگرچه تمامی شهرهایی که دارای ایستگاه راه‌آهن هستند، به تور زمینی مشهد با قطار دسترسی دارند؛ اما مسیرهای اصلی ریلی منتهی به مشهد عبارتند از مسیر ریلی اصفهان – مشهد، مسیر ریلی تبریز – مشهد، مسیر ریلی اهواز – مشهد، مسیر ریلی کرج – مشهد و .... در نتیجه شما می‌توانید تور مشهد از تهران، تور مشهد از اصفهان، تور مشهد از شیراز، تور مشهد از اهواز، تور مشهد از کرج، تور مشهد از تبریز، همدان، کرمانشاه، زنجان، یزد، قزوین، قم، رشت، ساری، را به صورت تور زمینی مشهد با قطار تهیه نمایید.

تور مشهد از اصفهان، از نقش جهان، تا حرم شاه جهان

تور مشهد از اصفهان هوایی: مدت زمان سفر هوایی به مشهد از مبدا اصفهان 1 ساعت و 35 دقیقه بوده و روزانه تقریبا دو پرواز، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان را به مقصد مشهد مقدس ترک می‌کنند. در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف نیز تعداد پروازها ممکن است به چند پرواز در روز افزایش پیدا کند. زمان پرواز از اصفهان به مشهد هر روز ظهر و عصر بوده و متقاضیان تور مشهد از اصفهان می‌توانند با رزرو بلیط پرواز و نیز هتل محل اقامت خود از یک آژانس معتبر تور هوایی مشهد از اصفهان را تهیه کنند.

تور زمینی مشهد با قطار از اصفهان: هر روز دو قطار 4 تخته، ایستگاه راه آهن اصفهان را به مقصد شهر مقدس مشهد ترک می‌کنند. قطار اصفهان – مشهد همه روزه ساعت 16:20 از اصفهان حرکت کرده و در ساعت 10:20 صبح فردا به مشهد می‌رسد. شما از طریق سایت نهال گشت می‌توانید تور مشهد از اصفهان با قطار را تهیه نمایید.

تور مشهد از شیراز؛ از شاه چراغ تا حرم هشتمین چراغ

تور مشهد از شیراز هوایی: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز نیز به مانند اصفهان، روزانه میزبان دو پرواز به مقصد مشهد می‌باشد که یکی از آن‌ها صبح و دیگری عصرها برگزار می‌شود. البته روزهایی که تعداد مسافر زیاد است، تعداد پروازها به 3 پرواز افزایش می‌یابد تا شب هنگام نیز یک پرواز مشهد وجود داشته باشد.

تور زمینی مشهد از شیراز با قطار: مدت زمان سفر ریلی از مبدا شیراز به مقصد مشهد، چیزی در حدود 23 تا ۲۴ ساعت است. اگرچه قطارهای لوکسی مثل قطار فدک در مسیر تور مشهد از شیراز تردد ندارند؛ اما قطارهای با کیفیت پلور سبز، امید، غزال و سریر در این مسیر حرکت می‌کنند. همچنین قطارهای تندرو در این مسیر حرکت نمی‌کنند.

تور مشهد از اهواز، از خاک مقدس خوزستان، تا قلب خراسان

تور هوایی مشهد از اهواز: مدت زمان سفر با هواپیما از اهواز به مشهد حدودا 2 ساعت بوده و روزانه 2 یا نهایتا 3 پرواز، فرودگاه بین المللی اهواز را به مقصد مشهد مقدس ترک می‌کنند. البته این تعداد ممکن است که در تعطیلات و مراسمات مذهبی، افزایش یابد. پروازهای اهواز به مشهد معمولا بعد از ظهرها و شب‌ها برگزار می‌شوند.

تور زمینی مشهد از اهواز با قطار: قطار اهواز به مشهد یک روز در میان حرکت می‌کند. در این مسیر خبری از قطارهای اتوبوسی و سریع السیر نیست و تنها قطارهای ۴ تخته و ۶ تخته در این مسیر فعالند. همچنین قطارهای لوکس و ۵ ستاره مانند قطار نور یا فدک نیز در مسیر قطار اهواز مشهد فعالیت ندارند. در حال حاضر تنها قطارهای موجود در مسیر راه‌آهن اهواز – مشهد، قطارهای مهتاب، پارسی و الوند هستند. بنابراین برای سفر ریلی از اهواز به مشهد باید از قطارهای ۳ ستاره استفاده کنید، که البته کیفیت کافی را دارند. قطار اهواز – مشهد صبح ساعت 09:30 صبح حرکت کرده و روز بعد ساعت 12:30 ظهر به مشهد می‌رسد.

تور مشهد از تبریز؛

تور مشهد از تبریز هوایی: مدت زمان پرواز تبریز به مشهد 2 ساعت بوده و روزانه دو پرواز در ساعات مختلف صبح و عصر از تبریز به مقصد مشهد مقدس انجام می‌شود. شما از طریق سایت نهال گشت، بلیط پرواز تبریز به مشهد را و نیز تور مشهد از تبریز را تهیه نمایید.

تور مشهد از تبریز زمینی با قطار: سفر زمینی از طریق راه‌آهن تبریز – مشهد، حدودا 24 ساعت طول می‌کشد. از این رو تور مشهد از تبریز با قطار، طولانی‌تر و البته خسته کننده‌تر از سفر هوایی به مشهد است. همچنین مسافرین تور مشهد از تبریز با قطار، بیشتر از قطارهای ارزانتر استفاده می‌کنند، به همین دلیل نیز، در مسیر خط آهن تبریز – مشهد، خبری از قطارهای لوکسی مثل قطار فدک نیست.

تور مشهد از کرج؛ از ایران کوچک به پایتخت معنوی ایران بزرگ

هوایی: در حال حاضر پرواز مشهد از کرج تنها با پرواز هواپیمایی تابان و دو روز در هفته انجام می‌شود. اما پیش‌بینی می‌شود که با افزایش حجم مسافرین تور مشهد از کرج، تعداد پروازهای این مسیر نیز افزایش یابد. به طوری که حداقل روزی یک پرواز از کرج به مقصد مشهد انجام شود.

زمینی با قطار: یکی از تورهای پر تقاضا در کرج، تور مشهد با قطار است. قطارهای فعلی مسیر کرج مشهد شامل قطار 4 تخته امید، قطار 4 ستاره نور و قطار 6 تخته پارسی است. قطار 4 ستاره نور یکی از قطارهای خوب مسیر ریلی مشهد است. نهال گشت در ارائه کلیه خدمات تور مشهد از کرج با قطار، از جمله تهیه بلیط قطار مشهد از کرج و رزرو هتل در مشهد، آماده ارائه خدمات به شهروندان کرجی است.

 

تور مشهد از همه شهرها را از نهال گشت بخواهید

اگرچه مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای سیاحتی و زیارتی کشور است و سفر به مشهد، انتخاب اول بسیاری از هموطنان ما در اقصی نقاط کشور پهناور ایران است. اما بنا به دلایلی که در پیش از این به ذکر برخی از آن‌ها پرداختیم، اغلب شرکت‌هایی که در زمینه برگزاری تورهای مسافرتی فعالیت دارند، تور مشهد را صرفا از مبدا تهران برگزار کرده و تمایلی به برگزاری تور مشهد از مبدا سایر شهرهای کشور ندارند. اما نگران نباشید! کافیست خود را به نزدیکترین فرودگاه، ایستگاه راه آهن و یا حتی ترمینال مسافربری محل سکونت خود برسانید. نهال گشت، برگزار کننده تور مشهد از تمامی شهرهای کشور است.


10747339
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بیناری اچ پی وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشت عمومی جهانی است که از آغاز شیوع آن در دهه ۱۹۸۰، تاثیری عظیم بر سلامتی جوامع داشته است. این ویروس با انتقال سریع از طریق رابطه جنسی به عنوان نتیجه‌ای از ضعف ایمنی، باعث ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جم...
بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است