بین‌الملل 10:46 - 13 مرداد 1400
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد، اندرو کومو، فرماندار نیویورک در پی یک گزارش دادستان کل این ایالت مبنی بر اذیت و آزار جنسی ۱۱ زن از سوی این فرماندار دموکرات، باید از سمتش استعفا دهد.

درخواست بایدن و رهبران دموکراتها برای استعفای فرماندار نیویورک

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من فکر می‌کنم او باید استعفا دهد.

روز سه شنبه لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک از نتایج تحقیقاتی پرده برداشت که نشان میدهد کومو چندین زن را به اشکال مختلف مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

بایدن پیشتر گفت، اگر تحقیقات مشخص کنند که کومو به شکل نامناسبی عمل کرده، خواستار استعفایش خواهد شد. روز سه شنبه بایدن گفت، پای آن نظراتش مبنی براینکه خواستار کناره گیری این فرماندار دموکرات می‌شود، ایستاده است.

این تحقیقات دریافت که کومو ۱۱ زن را به اشکال مختلف مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده و و فضای کار "مسموم" با نقض قوانین ایجاد کرده است.

کومو در یک بیانیه از پیش ضبط شده بعد از انتشار یافته‌های یک تحقیقات مستقل پنج ماهه از سوی دادستان کل نیویورک، انجام کارهای نامناسب از سوی خود را رد و تصریح کرد که قصد استعفا ندارد.

این تحقیقات مدنی مستقیما منجر به طرح اتهامات کیفری علیه کومو نخواهند شد.

از سوی دیگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در ارتباط با این اتهامات اذیت و آزار جنسی مطرح شده علیه کومو، استعفای این فرماندار دموکرات نیویورک را خواستار شد.

به گزارش اسپوتنیک، پلوسی در بیانیه‌ای گفت: من در ضمن تصدیق علاقه او به نیویورک و احترام به سمتی که او در اختیار دارد، از این فرماندار می‌خواهم استعفا دهد.

همچنین چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا و سناتور کرستن گیلیبراند که هر دو ایالت نیویورک را نمایندگی می‌کنند، در بیانیه‌ای خواستار استعفای کومو شده و تصریح کردند که مردم نیویورک شایسته رهبرانی بهتر هستند و هیچ مقام منتخبی بالاتر از قانون نیست.

انتهای پیام


11174770
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است