بازار 15:53 - 25 آبان 1399

در یک مرکز تعمیرات ایربگ چه خدماتی ارائه می‌شود ؟

همانطور که می‌دانیم روزانه  تعداد زیادی تصادف در جاده‌ها و خیابان‌های شهر اتفاق می‌افتد و جان بسیاری از عزیزانمان را در همین تصادف‌های کوچک و بزرگ از دست می‌دهیم. این گفته که " حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند " درست است، اما همیشه باید انتظار خطرات احتمالی را داشت و تا جای ممکن تمهیدات ویژه‌ای برای آسیب‌های احتمالی در نظر گرفت. در رابطه با خودرو بایستی گفت از آنجایی که کوچکترین ایرادی در سیستم ایمنی خودرو به طور مستقیم با جان و سلامتی ما سر و کار دارد باید قبل از رانندگی و به طور ویژه قبل از ورود به جاده‌های بین شهری نسبت به سلامتی سیستم ایمنی خودرو اقدام نماییم.

 

 

در چه مواقعی بایستی به تعمیرگاه ایربگ مراجعه کرد ؟

سیستم ایربگ خودرو نیز مانند تمام بخش‌های خودرو دچار خرابی می‌شود و نیاز به رسیدگی دارد. اصولا این خرابی با روشن شدن چراغ ایربگ خود را نشان می‌دهد. در واقع پس از اینکه خودرو را روشن می‌کنید و برق به قسمت‌های مختلف خودرو می‌رسد، چراغ ایربگ خودرو به مدت 5 ثانیه روشن می‌شود و سپس خاموش می‌شود. این زمان برای عیب یابی سیستم ایربگ خودرو است، چنانچه سیستم عیبی داشته باشد چراغ ایربگ روشن خواهد ماند و خاموش نمی‌شود و در چنین شرایطی سیستم ایربگ عمل نخواهد کرد و بایستی برای بررسی علت روشن شدن چراغ ایربگ به یک تعمیرگاه تخصصی تعمیرات ایربگ مراجعه کنید. دلایل زیادی برای روشن ماندن چراغ ایربگ وجود دارد، از جمله :

  • شل شدن سوکت کیسه ایربگ
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل سخت افزاری
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل نرم افزاری
  • خرابی یونیت ابربگ در اثر باطری به باطری کردن
  • خرابی پشت آمپر
  • خرابی کمربند ها

در یک مرکز تخصصی تعمیرات ایربگ چه خدماتی ارائه می‌گردد ؟

در یک تعمیرگاه ایربگ انواع مشکلات مربوط به سیستم ایربگ خودرو به صورت تخصصی و توسط افراد مجرب تعمیر می‌شود. سیستم ایربگ خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است از جمله کیسه هوا، سیمکشی قطعات، ماژول، یونیت ایربگ، چراغ هشدار دهنده، کلید های صندلی سرنشین، باد کننده آتشی،  مشتعل ساز، حسگرهای ضربه و واحد کنترل الکتریکی و ... وجود مشکل در هریک از قطعات ایربگ باعث می‌شود که این سیستم کارآیی خود را از دست بدهد و در زمان بروز حادثه و تصادف ایربگ‌های خودرو عمل نمی‌کند.

 

 

در تعمیرگاه ایربگ کاراک خدمات زیر به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود :

 

تعمیر یونیت ایربگ ( سخت افزار )

تعمیر فلت ایربگ

تعویض ایربگ

تعمیر سیم کشی ایربگ

تعویض کمربند یا پیش کشنده

تعمیرات برنامه‌ای ایربگ

نصب شبیه ساز برای جلوگیری از تعویض کمربند

تعمیر مودول ایربگ ( ماژول )

ریست ایربگ یا همان خام کردن

یکی از مهمترین علت‌های آن تصادف و عمل کردن ایربگ است. در صورتی هم که ایربگ عمل نکند، کد خطای تصادف در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌شود که با دیاگ برطرف کردنی نیست و بایستی به تعمیرگاه ایربگ کاراک مراجعه کنید.

 

در صورت بروز مشکل در هر یک از این قطعات، چراغ ایربگ روشن می‌شود و روشن شدن چراغ ایربگ خود نشانه‌ای بر عمل نکردن به موقع ایربگ خودرو است.

 

قیمت ایربگ خودرو در برندهای مختلف زیاد با هم تفاوت ندارد. اما مهم است بدانید که برای خرید کیسه ایربگ بایستی از همان برندی که قبلا وجود داشت خریداری کنید.

 

 

زمانی که چراغ هشدار ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟

اول از همه این که کمربند خود را چک کنید و اگر دیدید که چراغ ایربگ همچنان روشن است سوئیچ نزنید و حرکت نکنید و گاهی اوقات با یک بررسی ساده می توانید به راحتی علت را پیدا کنید.

اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود بهتر است که کامپیوتر ماشین را اسکن کنید تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطرات خودش را دارد و ممکن است در یک اقدام ناشیانه آن را از بین ببرید پس بهتر است که از فردی متخصص کمک بگیرید. 

 


10810587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است