بین‌الملل 14:49 - 13 مرداد 1400

«وندی شرمن» با مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دیدار «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور با «ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور ارشد سیاست خارجی این رژیم، خبر داد.

پرایس مدعی شد که شرمن با هولاتا و مئیر درباره امنیت رژیم صهیونیستی و چالش های راهبردی شامل ایران بحث و گفتگو کرده است.

پرایس مشخصا در ادعای خود تاکید کرد: آنها همچنین درباره نگرانی های مرتبط با حمله به کشتی «مرسر استریت» بحث و گفتگو کردند.

این در حالی است که شرمن، شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود.

وی در این باره گفت: ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود.

دیدار شرمن با مقامات صهیونیست زمانی صورت می گیرد که «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، با تکرار ادعاهای واهی، از این شورا خواست تا ایران را به تروریسم دریایی متهم کند!

وی همچنین خواستار آن شد که شورای امنیت نشستی فوری درباره حادثه حمله به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت برگزار کند که پنجشنبه شب در دریای عمان رخ داد.

انگلیس، رومانی و لیبریا نیز در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد، مدعی شدند که به احتمال زیاد ایران با استفاده از یک یا تعداد بیشتری پهپاد، حمله هفته گذشته به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت را تدارک دیده است!

آنها در ادامه این اتهام زنی افزودند: این حمله امنیت و ایمنی دریانوردی بین المللی را به مخاطره انداخت و به منزله نقض آشکار قوانین بین الملل بود و جامعه جهانی باید آن را محکوم کند.

قرار است انگلیس در جلسه غیر علنی شورای امنیت که طی روزهای آینده به درخواست رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، اتهام‌ها علیه ایران را تکرار کند.

مقامات تهران با رد شدید این اتهام ها، آنها را «بی اساس» می‌خوانند و همچنین با زیر سوال بردن اعتبار ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله، تأکید می‌کنند که «هرکجا که این رژیم [صهیونیستی] رفته، با خود بی ثباتی، ترور و خشونت را به ارمغان آورده است».


11175366
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های اسرائیلی یک مقر صلیب سرخ را در غرب غزه مورد حمله قرار داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون در جریان آزمایش ارزیابی سامانه موشک‌انداز چندگانه که به زودی آزمایش رسمی آن انجام می‌شود، قرار گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ایالات متحده می‌خواهد مراسم اصلی فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه به دلایل امنیتی لغو کند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی بارندگی شدید در تانزانیا و کنگو ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در نتیجه حملات پنجشنبه شب حزب الله در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان، یک صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هلاکت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برپا کردن چادر در اعتراض به حدود هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به دانشگاه‌های کانادا گسترش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در استان‌های مختلف شهر صعده امروز با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است