علمی فناوری 12:41 - 05 بهمن 1399
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای صنایع خلاق از سوی این صندوق خبر داد.

اعتبار ۱ میلیاردی صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی برای توسعه صنایع خلاق

به گزارش ایسنا حسین زربخش ­زاده، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان پنجاه و چهارمین صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی کشور دانست که در آبان ماه سال جاری  به صورت رسمی ثبت شد و افزود: "مشارکت و سرمایه گذاری"، "پرداخت تسهیلات"، "سرمایه گذاری خطر پذیر ( VC)" و "صدور انواع ضمانت نامه" چهار خدمت عمده این صندوق است که طبق اساسنامه ثبتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این صندوق تا ۱۲ برابر سرمایه خود ضمانت نامه صادر می‌کند، اظهار کرد: ضمانت نامه‌­های ما دارای کد سپاس هستند و اعتبار آنها قابل پیگیری و ردیابی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این ضمانت نامه‌ها اعتبار می‌دهد.

زربخش زاده با تاکید بر اینکه در اعطای تسهیلات محدودیتی نداریم و انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: برخی از تسهیلات اعطایی از منابع داخلی است؛ به عنوان مثال صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی یکی از اقداماتی که انجام داده، این است که به عامل پرداخت‌های دانشگاه شهید بهشتی تبدیل شده است و دانشگاه شهید بهشتی، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، مراکز رشد و نوآوری مستقر در دانشگاه شهید بهشتی منابعی را در اختیار این صندوق قرار دادند و ما این منابع را به شرکت‌­ها و تیم‌­هایی که مراجعه می­‌کنند، پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی سرمایه اولیه این صندوق را در سال ۹۷، ۳۰ میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد که این میزان تا پایان سال مالی ۹۹ به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی در خصوص پروژه‌­های در حال پیگیری این صندوق، اظهار کرد: یک پروژه بزرگ برای ارزیابی روانشناختی رانندگان در کشور را با دانشکده علوم تربیتی و روانشناختی دانشگاه شهید بهشتی در حوزه علوم شناختی و با حمایت‌­های صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کردیم و تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

زربخش ­زاده در ادامه عنوان کرد: حدود ۱۲ فقره کار تسهیلاتی داشتیم که از این ۱۲ فقره ۲ لیزینگ، ۴ سرمایه در گردش و مابقی سایر عقود اسلامی بودند که به غیر از ۲ مورد، مابقی شرکت­‌هایی بودند که در مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر شدند.

وی از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای صنایع خلاق خبر داد و گفت: علاوه بر آن با ۱۳ بانک در حال اخذ تفاهم­ نامه هستیم تا برای شرکت‌­های دانش بنیانی که مستقیم یا از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به آنها مراجعه می‌­کنند، ضمانت‌­های لازم را تامین کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای حمایت نداریم و حمایت‌های ما از شرکت‌­های نوپا تا شرکت‌­های بزرگ و کلان را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه ۲ قرارداد در زمینه لیزینگ برای شرکت‌­های تولیدی داریم که یکی از آن­ها تامین کنندگان قطعات ایران خودرو و دیگری از شرکت‌­های تامین کننده قطعات برای هواپیمایی کل کشور است.

انتهای پیام


10918409
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از فردا ۲۹ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتیجه آزمایش جدید دانشگاه «لافبورو» نشان می‌دهد کاهش حساسیت بصری می‌تواند زوال عقل را تا ۱۲ سال قبل از ابتلا به آن پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است