بازار 09:15 - 23 بهمن 1399

چطور ممکن است آمار توریست در گرجستان سه برابر جمعیت این کشور باشد !!!

این روزها همه کشورهای جهان به دنبال رشد در صنعت گردشگری هستند چرا که رشد این صنعت علاوه بر تاثیرات مثبت اقتصادی در سطح کلان ، با رشد اقتصادی و فرهنگی تمام اقشار جامعه رابطه مستقیمی دارد و همچنین می تواند پایه ای بنیادی برای رشد کشور در سایر صنایع باشد .

کشور گرجستان نیز در سال های اخیر در لیست کشورهایی قرار گرفته که رشد چشم گیری در صنعت گردشگری داشته و دولت و مسئولین در کنار مردم آن تمرکز زیادی روی رشد صنعت گردشگری این کشور دارند و همین موضوع نیز باعث رشد سرمایه گذاری خارجی در گرجستان در زمینه گردشگری شده است . اگر بخواهیم این مطلب را درست تر درک کنیم بهتر است در ادامه به تاریخچه و آمارهای گردشگری در چند سال گذشته نگاهی بیندازیم.

صنعت توریست در گرجستان بلافاصله پس از جنگ این کشور با روسیه و بحران اقتصادی جهان که در سال 2008 میلادی به وقوع پیوست ، شروع به رشد مجدد کرد و بعد از سال 2012 میلادی این رشد شیب تندی به خود گرفت که اصلی ترین دلیل آن حمایت های دولت از این صنعت با سرمایه گذاری در تبلیغات برای جذب توریست و همچنین افزایش سطح امنیت اجتماعی برای گردشگران در جامعه می باشد که نتیجه ی آن افزایش اعتماد عمومی در بین سرمایه گذاران و مسافران بوده است.

طبق آمارهای منتشر شده رسمی ، در سال 2013 حدود 7/5 میلیون نفر ، در سال 2015 حدود 4/6 میلیون نفر ، در سال 2017 حدود 8 میلیون نفر و در سال 2019 حدود 4/9 میلیون نفر به عنوان گردشگر به کشور گرجستان سفر کرده اند و نکته قابل توجه این است که جمعیت رسمی این کشور تنها 7/3 میلیون نفر است که آمارها نشان می دهد این کشور در حدود 3 برابر جمعیت خود گردشگر به خود جذب کرده است.

حالا به معرفی دلایل رشد صنعت گردشگری در گرجستان به صورت مختصر می پردازیم :

  • طبیعت و آب و هوای عالی : گرجستان از لحاظ آب و هوا جزو کشورهای عالی و چهارفصل می باشد. به شکلی که همزمان می توان در کنار دریای سیاه از ساحلی با هوای تابستانی لذت برد و در دامنه مناطق کوهستانی به تماشای گل های بهاری نشست و اندکی دورتر در ارتفاعات کوه های قفقاز به تماشای برف ها نشست.
  • امنیت اجتماعی بالا : گرجستان از لحاظ امنیت اجتماعی از شرایط خوبی برخوردار است و هر کسی که تنها یکبار از این کشور دیدن کند از امنیت بالای آن تعجب می کند . امنیت اجتماعی بالا در این کشور باعث ایجاد آرامش در سفر برای گردشگر می شود که یکی از عوامل اصلی جذب توریست می باشد.
  • ارزان بودن سفر توریستی به گرجستان : گرجستان به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری در جهان باعث می شود تا گردشگران بیشتری را از تمامی سطوح جامعه به خود جذب کند .
  • مهمان نوازی مردم گرجستان : گرجی ها مهمان را نوعی هدیه از سمت خداوند می دانند و از آنجایی که گردشگران را مهمان کشورشان می دانند ، ممکن است حتی شما را به عنوان گردشگر به خانه خود دعوت کنند.
  • فرهنگ کهن و غنی : اگر درباره منطقه قفقاز بررسی کنید متوجه می شوید که کشورهای این منطقه از فرهنگ بسیار خاصی برخوردار هستند که گرجستان از اصلی ترین کشورهای این منطقه است و دارای فرهنگ خاص خود است. این کشور رقص های محلی زیبای خود ، نوشیدنی ها و غذاهای منحصر به فرد خود را دارند که غیر قابل وصف است. این فرهنگ منحصر به فرد و زیبا همیشه به عنوان یکی از عوامل اصلی جذب توریست به شمار می رود.

البته لازم به ذکر است که مقاصد دیگری نیز برای سفر به این کشور وجود دارد که سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در گرجستان یکی از مهم ترین این مقاصد در طی سال های گذشته بوده است ، همانطور که در آمار می توان دید که بیش از 25 درصد املاک این کشور توسط اتباع خارجی و مسافران از کشورهای دیگر خریداری شده و هر روز این آمار رو به رشد است . امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 


10946544
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است