علمی فناوری 22:29 - 26 تیر 1398

مدیران سنتی که به صندلی خود چسبیده اند دره دیجیتال را ایجاد کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در نشست ایران هوشمند گفت: مردادماه، برای من ماه خاصی است. در مرداد سال ۹۶ از دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفتند و ایشان خواستار دیدار من شدند و جلسه‌ای برگزار شد. یکی از مهمترین دغدعه های ایشان در آن زمان ایجاد اشتغال بود و ایشان گفتند باید ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود. البته در جلسه معرفی من به مجلس ایجاد ۳۰۰ هزار شغل عنوان شد. ما باید بر این اساس برنامه ریزی می‌کردیم.

وی افزود: در همین راستا جلساتی با شرکت‌های شکست خورده برگزار کردیم و مطالعات ما نشان داد در اقتصاد دیجیتال زمان را از دست داده‌ایم. مشکل ما در مورد زمان است.

وی گفت: نقش دولت‌ها در زمان تحول دیجیتال این است که در عرصه دیجیتال از تصدی گری به رگولاتوری و توانمندی سازی حرکت کنند. باید تصدی گری را کم می‌کردیم و توانمندسازی بخش خصوصی را گسترش می‌دادیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در ابتدای وزارت تصورمان از مفهوم شکاف دیجیتال این بود که بین خدمات، توسعه و پوشش روستا و شهر، عدالت را برقرار کنیم اما بعداً فهمیدیم این شکاف دره عمیقی است. دره عمیق دیجیتال به معنای اختلاف میان فهم مدرن و سنتی است و به دلیل مدیران سنتی که به صندلی‌های خود چسبیده‌اند ایجاد شده است.

جهرمی تصریح کرد: مانع دیگر تحریم است. البته در این میان رئیس جمهور، ما را تنها نگذاشتند و جوانان کار اصلی را انجام دادند. جوانان استارتاپی ایران افتخارآفرین هستند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به سراغ توانمندسازی و تسهیل گری رفتیم. نتیجه آن شد که بعد از دو سال طرحی را ارائه کردیم. این طرح که بعد از ٩ ماه به تصویب رسید همان آئین نامه نوآفرینی بود. این آئین نامه قیف ورودی استارتاپ ها را بزرگ‌تر کرد و جنب و جوشی را به وجود آورد. همچنین موانع بیمه، مالیات و مجوز را برطرف می‌کند.

وی گفت: با کمک این آئین نامه شرکت‌هایی که از صفر تا ۵۰۰ میلیون تومان در سال درآمد دارند توانمند می‌شوند.

جهرمی در پایان گفت: این کل موضوعی است که در حال رخ دادن است. همه محدودیت‌ها برای ما فرصت است و می‌توان آینده روشن را ایجاد کند. آینده روشن همان ایران هوشمند است.


10180944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است