سیاسی 17:03 - 21 تیر 1399
یک فعال سیاسی گفت: هیچ ملاحظه ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

مصطفی‌معین: هیچ ملاحظه‌ای سیاسی اقتصادی نباید در اولویت سلامت مردم قرار گیرد

به گزارش ایسنا، مصطفی معین فعال سیاسی و وزیر اسبق وزارت علوم در دوران اصلاحات در یادداشتی با عنوان «امواج کرونا/سلامت دانشجویان!؟" نوشت:

بی تردید برخورداری از "زندگی سالم" حق اساسی همه شهروندان و حفظ و تامین آن مهم ترین وظیفه هر حکومتی است.

هیچ ملاحظه ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

هر گونه تصمیم گیری غیرکارشناسانه و شتاب زده و یا بدون توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه، می تواند امواج بعدی همه گیری کرونا را در پی داشته، تلفات انسانی، و خسارات اجتماعی و اقتصادی و امنیتی جبران ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

نقش و مسئولیت اصلی و مشترک در این تصمیم گیری و پاسخگوئی نسبت به پیامدهای بهداشتی، روانی، اجتماعی و آموزشی آن بر عهده وزارتخانه های علوم و بهداشت و نیز کمسیون های آموزش و بهداشت مجلس شورا خواهد بود.

هم اکنون ۱۹ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و لذا ضروری است که ستاد ملی مبارزه با کرونا با اصل قرار دادن حفظ "سلامت دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آنان"، در اسرع وقت به درخواست گروههای کثیری از داوطلبان کنکور سراسری و آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در باره به عقب افتادن آزمون ها رسیدگی و نتیجه را با دلایل شفاف علمی و منطقی اعلان کنند.

انتهای پیام


10613482
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است