اجتماعی 16:41 - 13 آذر 1400
رییس سازمان جنگل ها:
رییس سازمان جنگل‌ها از ایجاد دو میلیون هکتار جنگل های دست‌کاشت بیابانی در کشور خبرداد و گفـت: امسال ۵۲ هزار هکتار اقدامات بیابان‌زدایی در کشور انجام می شود.

انجام اقدامات بیابان‌زدایی در ۵۲ هزار هکتار از اراضی

به گزارش ایسنا دکتر مسعود منصور  در نخستین نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد - وزیر جهاد کشاورزی - برگزار شد، افزود: ارزیابی‌های جهانی نشان‌ می‌دهد که بی‌توجهی به آمایش و روش‌های مدیریت پایدار سرزمین منجر به نابودی طیف وسیعی از خاک‌ها شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس برآورد کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی در حال حاضر بیش از ۳۳ درصد خاک‌های زمین بر اثر فرسایش آبی، بادی، شوری‌زایی و آلودگی تخریب شده است و ۹۰ درصد اراضی حاصلخیز موجود جهان ممکن است تا سال ۲۰۵۰ میلادی با کاهش حاصلخیزی مواجه شوند.

منصور با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک امسال با شعار "تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک" برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در ایران سالانه ۳۰ میلیون هکتار از اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد و از این میزان  ۱۳.۵ میلیون هکتار به لحاظ  ایجاد خسارت به منابع زیست انسانی از جمله اراضی کشاورزی ، جزء کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شناخته می شوند. 

وی مهمترین رویکرد سازمان جنگل‌ها برای جلوگیری از فرسایش خاک را انجام اقدامات آبخیزداری و بیابان زدایی دانست و یاد آور شد: ۷.۵ میلیون هکتار از مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی با بذرکاری، ایجاد بادشکن و مدیریت روان آب‌ها تثبیت شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال جاری اقدامات مشارکتی مدیریت مناطق بیابانی با بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی و نقش‌آفرینی جوامع محلی در ۵۶ هزار هکتار پیش‌بینی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل ها، منصور در خاتمه گفت: نتایج تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که میزان دبی رسوبات بادی در عرصه‌های احیا شده مناطق بیابانی تا ۱۰۰ برابر کاهش یافته و از ۳۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع در عرصه های احیا نشده حساس به فرسایش بادی به ۳۵ کیلوگرم بر متر مربع در مناطق احیا شده تقلیل یافته است.  

انتهای پیام


11349867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است