استانی 16:07 - 08 آبان 1399
به پاس نیم قرن جمع‌آوری آثار تاریخی
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به منظور قدردانی از پیشکسوت مجموعه‌داری خراسان رضوی و به پاس تلاش بیش از نیم قرن مجموعه‌داری سید حسن موسوی، کاشی ماندگار سر در باغ شاهنامه نصب شد.

نهمین کاشی ماندگار خراسان رضوی به پیشکسوت مجموعه‌دار میراث فرهنگی رسید

ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر درباره این پیشکسوت اظهار کرد: سید حسن موسوی متولد سال ۱۳۱۹ در کدکن خراسان رضوی است که از سال ۱۳۴۴ جمع‌آوری آثار فرهنگی، هنری و تاریخی را آغاز کرده است.

وی افزود: این مجموعه دارای ۶۰ نوع اثر شامل انواع ظروف، سکه و اسکناس، وسایل مردم‌شناسی، روشنایی، دخانیات، دوربین و... است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مکرمی‌فر افزود: استاد موسوی از هنرمندان طراح پوشاک سنتی اقوام ایران است و تاکنون تعدادی از مجموعه آثارش در بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این نهمین کاشی ماندگاری است که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نصب شده است. پیش از این نیز کاشی‌های ماندگار بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش‌دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی‌نژاد، سید محمد میرقاسم اخویان، محمدعلی فضلی‌نژاد، رجبعلی لباف خانیکی و زهرا محسنی در استان خراسان رضوی نصب شده است.

این کاشی در محل مجموعه این پیشکسوت در باغ شاهنامه در توس ۳۳ نصب شد.

انتهای پیام


10785587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است