بین‌الملل 13:01 - 27 مهر 1400
نخست وزیر ژاپن اعلام کرد، دولت توکیو همچنان در حال بررسی نوع موشکی است که کره شمالی امروز (سه شنبه) پرتاب کرده و گمان می‌رود که این موشک از نوع موشک‌های بالستیکی باشد که از زیردریایی پرتاب می‌شوند.

ژاپن در حال ارزیابی پرتاب موشکی جدید کره‌شمالی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت: شورای امنیت ملی کشور برای نشستی گردهم آمده و اکنون در حال بررسی و تحلیل جزئیات است.

وی ادامه داد: احتمال می‌دهیم که موشک پرتاب شده یک نوع از موشک‌های بالستیکی باشد که از زیردریایی شلیک می‌شوند.

در صورتی که نوع این موشک تایید شود، این نخستین موشک بالستیک محسوب می‌شود که از اکتبر ۲۰۱۹ توسط کره شمالی پرتاب شده است.

فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز گفت که یک موشک بالستیک صبح امروز از نزدیکی سینپو پرتاب شد؛ جایی که کره شمالی زیردریایی‌ها و تجهیزات آزمایش موشک‌های بالستیک زیردریایی خود را نگهداری می‌کند.

روزنامه کره جنوبی جونگانگ با استناد به یک منبع نظامی که نامش فاش نشده است، بدون ارائه جزئیات بیشتر گفته که احتمالا این آزمایش با موشک بالستیک بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و در همکاری نزدیک با ایالات متحده وضعیت آمادگی خود را حفظ می‌کند تا برای پرتاب‌های احتمالی دیگر آماده شود.

نخست وزیر ژاپن اوایل امروز گفته بود، این باعث تاسف است که کره شمالی در هفته‌های اخیر یکسری آزمایش موشکی انجام داده است.

انتهای پیام


11279051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است