بین‌الملل 10:11 - 10 اردیبهشت 1403
یک مقام پلیس پاکستان فاش کرد که افراد مسلح برای یک قاضی برجسته در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان کمین کرده و آن را ربودند.

افراد مسلح یک قاضی برجسته در پاکستان را دزدیدند

فهیم خان، مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که حدود ۱۵ مرد مسلح و موتور سوار، خودروی قاضی شاکر الله مروات را هنگامی که به سمت شهرستان دره اسماعیل خان در استان خیبر پختونخوا می‌رفت، توقیف کردند و قبل از ربودن او، خودرو را آتش زدند.

براساس گزارش آر تی، این مقام پلیس پاکستان با بیان اینکه راننده‌ی قاضی آسیب ندیده است، اعلام کرد: عملیات جستجو برای یافتن قاضی آغاز شده و تیم مبارزه با تروریسم به جستجو پیوسته است.

تاکنون هیچ کس مسئولیت این ربایش در شامگاه شنبه را بر عهده نگرفته است، اما یک کلیپ ویدئویی که روز یکشنبه توسط مقامات مبارزه با تروریسم پخش شد، قاضی را نشان داد که پس از ربایش می‌گوید گروه طالبان پاکستان تا زمانی که خواسته‌های آنها برآورده نشود او را آزاد نمی‌کند. 

در این ویدئو، مروات به خانواده‌اش اطمینان داد که حالش خوب است و از دادگاه عالی، دیگر قضات و دولت منطقه‌ای درخواست کرد تا  به خواسته‌های طالبان پاکستان برای اطمینان از آزادی سریع خود پاسخ دهند. با این وجود  او به خواسته‌های طالبان اشاره نکرد.

در همین راستا آخر هفته گذشته، افراد مسلح در شهر دره اسماعیل خان به سمت ماموران گمرک تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در سال‌های اخیر، پاکستان شاهد تشدید حملات مسلحانه بوده است که بیشتر آنها را طالبان پاکستان و جدایی‌طلبان که عمدتاً در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور فعال هستند، بر عهده گرفته‌اند.


12051618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی تشدید اعتراضات و ناآرامی ها علیه اصلاحات قانون اساسی مد نظر پاریس در گروه جزایر تحت تملک فرانسه در کالدونیای جدید، حداقل یک نفر کشته و ده ها نفر مجروح شده و خسارت مالی زیادی به بار آمده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» آویگدور لیبرمن با هجمه تند علیه نتانیاهو و کابینه سیاسی وی و نیز کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرد که حماس و یحیی السنوار در دل تونل ها جنگ را بسیار بهتر از نتانیاهو مدیریت می کنند و نتانیاهو موجب شده تا اسرائیل حمایت بین المللی خود را از دست بد...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در راس هیئت بلندپایه ای در پانزدهمین مجمع بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام شرکت کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر دفاع اوکراین که به ترکیه رفته است، با وزرای دفاع و خارجه این کشور دیدار کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر لزوم ورود کمک های مستمر به غزه اعلام کرد که اگر اسرائیل دست از تجاوزگری بردارد می توان برای آتش بس به توافق رسید.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» ولادیمیر پوتین در آستانه سفر به پکن، تاکید کرد که هدف روسیه وارد شدن به جمع چهار قدرت بزرگ اقتصادی روی کره زمین است و درباره اولویت های مسکو در دوره ریاست خود بر گروه بریکس توضیح داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از رهبران ارشد حماس با تاکید بر پایبندی مقاومت به شروط خود اعلام کرد که بدون آتش بس جامع در نوار غزه انعقاد هر توافقی بی معنا بوده و قبل از این آتش بس، اسرای صهیونیست همچنان نزد مقاومت می مانند و رنگ نور را نخواهند دید.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» بعد از تصویب نهایی قانون "عوامل خارجی" در پارلمان گرجستان، رئیس جمهور این کشور وعده داد این قانون را وتو خواهد کرد و وزارت امور خارجه آمریکا نیز تصویب آن را محکوم و تفلیس را تهدید به تحریم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» ارتش رژیم اسرائیل از کشته شدن یک نظامی دیگر خود در نوار غزه خبر داد که با کشته شدن این نظامی، شمار تلفات ارتش اسرائیل به بیش از 600 تن رسید.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حمایت، همراهی و تعامل سازنده آنان با دستگاه دیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم تشکر و قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است