استانی 17:04 - 04 مهر 1399

تحریف تاریخ برای توجیه مذاکره با آمریکاست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سی‌امین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد در «خطبه مجازی» با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تحریف بدتر از تحریم است»، گفت: معمولأ جریان‌ها و عواملی که درصدد تثبیت اندیشه‌های انحرافی و نظریات باطل خودشان هستند، از تحریف استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسانی که امروز در خط مذاکره با آمریکا هستند و چنین می‌پندارند که مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی است، در مقام اثبات نظریه باطل خودشان، به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند: «یکی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در پایان جنگ تحمیلی توسط امام بزرگوار و دیگر جریان صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه»؛ در حالی که هر دو قضیه در مسئله مذاکره با آمریکا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: قطعنامه ۵۹۸ در زمانی بود که ما بر دشمن مسلط شده بودیم و تعبیر امام از پذیرش این قطعنامه این بود که «جام زهر نوشیدند»، به این دلیل بود که به نتیجه نهایی شهادت شهدایی که در دوره دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کردیم، نرسیدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر آن روز جنگ ادامه پیدا می‌کرد که صدام را براندازی می‌کردیم و نظام بعث عراق به دست ما در عراق سقوط کرده بود، آمریکا بر عراق مسلط نمی‌شد و مردم مظلوم عراق بعد از مظالم جانکاهی که از حاکمیت حزب بعث و صدام کافر تحمل کرده بودند، به این همه جنایات نابکارانه آمریکایی‌ها در عراق مبتلا نمی‌شدند که متأسفانه هنوز هم گرفتار و مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است، ادامه داد: امام فرموده بودند که «جنگ تا رفع فتنه» و رفع فتنه این بود که نه تنها ما در جنگ پیروز شویم بلکه عراق نیز نجات پیدا کند، از آنجا که امام قبل از رفع فتنه، ملزم به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شدند، فرمودند من زهر نوشیدم ولی آمریکا در مذاکره‌اش می‌خواهد ما را تسلیم کند و آمریکا بر ما مسلط شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه صلح امام حسن (ع) صلح نبود بلکه متارکه جنگ بود، افزود: اگر جنگ امام با معاویه ادامه پیدا می‌کرد، مسئله به کشته شدن امام مجتبی (ع) تمام نمی‌شد، بلکه معاویه امام حسن (ع) را می‌کشت و بعد می‌گفت مردم از من خواستند که امام حسن (ع) را بکشم!

وی بیان کرد: بنی امیه، زمینه را طوری آماده کرده بود که یاران امام حسن (ع) که به معاویه پیوسته بودند، از او تقاضا کنند امام (ع) را بکشند و به این وسیله هم بر اسلام و امت مسلط می‌شد و هم رگه و جریان امامت و ولایت قطع می‌شد. با کشته شدن امام حسن (ع) در آن مقطع، باید امام حسین (ع) نیز کشته می‌شدند و دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد بنابراین وجود مقدس امام حسن (ع)، مصلحت را در متارکه جنگ دیدند و از جنگ کنار کشیدند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما در حال حاضر در منطقه به عنوان یک قدرت مطرح هستیم و جریان مقاومت آمریکا و هم پیمانانش را در منطقه مستأصل کرده است، گفت:  در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم ما شوید، درست است ما برویم؟ این شرایط همانند داستان صلح امام حسن (ع) که همه یارانش او را رها کردند و امام تنها ماند، است؟

وی با بیان اینکه مظلومیت امام حسن (ع) در شهادت ایشان نیست بلکه روز شهادت این بزرگوار، در حقیقت پایان مظلومیتشان است، افزود: امام حسن (ع) در مثلث شومی قرار داشتند که یک ضلع آن، معاویه خون‌خوار قرار داشت. در ضلع دیگر، حامیان امام حسن (ع) بودند که خودشان را به معاویه فروختند و ضلع سوم، دوستان نادان باقی‌مانده‌ای بودند که وضعیت را درک نمی‌کردند و به امام توهین می‌کردند که چرا جنگ را ادامه ندادید تا ما به فیض شهادت نائل شویم و شما هم شهید شوید!

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام در شرایطی بود که وقتی به کوچه می آمد، مذل المومنین خطاب می شد، در مسجد می‌نشست، خطیب بالای منبر می‌رفت و به بابایش علی (ع) دشنام می‌داد، در خانه‌اش هم که می‌آمد، سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت، این در زندگی داخلی امام مجتبی (ع) بود اما بعد از شهادتشان، دیگر مظلومیت‌های ایشان تمام شد.


10733276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است