اجتماعی 10:48 - 07 خرداد 1401

خانه سرداران شهید به خانه موزه تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مویدی، در جلسه با ایثارگران، با اشاره به برنامه‌های شرکت توسعه در هفته میراث فرهنگی گفت: برنامه‌های متنوعی که از سوی این شرکت در این هفته برگزار شد، بیانگر آن بود که در صورت وجود اراده با همین امکانات کمی که در اختیار هست، می‌توان بهتر از گذشته خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه کرد. لذا این موضوع در کنار مسئولیت شرکت برای حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی شهر تهران، حرکت به سوی برنامه ریزی برای ارائه خدمات فرهنگی را دوچندان می‌سازد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه در کنار حفظ میراث ملی و تاریخی، حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز اهمیت دارد، ادامه داد: همانطور که مرمت و حفاظت از خانه مشاهیری همچون سیمین و جلال، اخوان ثالث و… برای بهره برداری آیندگان ارزشمند است، توجه به خانه‌هایی که سه شهید و بیشتر برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کرده اند نیز حائز اهمیت است در این خصوص در تلاش هستیم با تعامل با مناطق ۲۲ گانه ضمن شناسایی خانه‌های دارای سه شهید و سرداران شهید، آنهایی را که توسط شهرداری تهران تملک شده به خانه موزه شهدا تبدیل کنیم بر این اساس جهت اجرای این طرح امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق ۴ و ۸ در گام نخست دو خانه شهید را که توسط این مناطق تملک شده، در اولویت اقدام قرار گیرند.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت قبور شهدای گمنام از دیگر تلاش‌های این شرکت است که در این راستا بررسی بهسازی مقبره شهدای گمنام کهف الشهدا در دستور کار قرار دارد.

مویدی با بیان این موضوع که امیدواریم بتوان به سمتی پیش رفت که شرکت توسعه به عنوان یکی از متولیان اصلی حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی در شهرداری تهران، در جهت حفظ جلوه گاه‌های فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلابی اقدامات شایسته ای را داشته باشد، گفت: شناسایی مدارس شهر تهران که بالای ۲۰ شهید دانش‌آموز را تقدیم کشور کرده اند در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر ۳ مدرسه که بالای ۱۰۰ شهید دانش‌آموز داشته اند به طور ویژه در حال بررسی هستند که پس از آن برنامه ویژه ای برایشان تدارک دیده خواهد شد.

در پایان نیز ایثارگران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند و از سوی مدیرعامل از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


11575644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است