استانی 09:57 - 07 خرداد 1401

فعالیت غیرقانونی معدن «کمربلاغ» در تکاب متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تقی زاده در این زمینه اظهار کرد: با ابطال پروانه بهره برداری، دستور ممنوعیت هرگونه فعالیت و بهره برداری در معدن مذکور صادر شده و دستور داده شده تا کلیه ادوات و ماشین آلات و دستگاه‌های اکتشافی معدن، با حضور و نظارت نماینده اداره صمت تکاب از محل تخلیه و انتقال داده شود.

قادر خسروی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب نیز گفت: با کشت مستقیم و بذرپاشی تلاش می‌کنیم راه غیر مجاز احداثی توسط معدن کار در اراضی ملی روستای فاقلوی تکاب به حالت قبل برگردد از این رو این راه را شخم زنی و بذرپاشی کردیم.

بهار سال ١٤٠٠ بعد از حکم دیوان عدالت اداری به عنوان بالاترین مرجع قضائی کشور، نسبت به محکومیت و عدم فعالیت معدن سنگ «کمر بلاغ» روستای «فاقلو» تکاب، اهالی روستای فاقلو با پیگیری‌های مجدانه خواستار حذف جاده احداث شده و اعاده مراتع و اراضی از منابع طبیعی شدند.

در نهایت با تلاش مردم و همت دستگاه قضا، فعالیت غیر قانونی معدن سنگ «کمر بلاغ» روستای «فاقلو» تکاب متوقف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند تا بار دیگر مزارع کشاورزی مردم، چشمه‌های آب طبیعی و مسیر آثار تاریخی در سلامت باشند.


11575589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است