علمی فناوری 15:28 - 04 مهر 1400
دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان با بیان این‌که اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است، از بارگذاری روزانه بیش از ۳۰ میلیون محتوا در فضای دیجیتال خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری استفاده از ظرفیت‌های استانی حوزه صنایع فرهنگی را شتاب داده است.

بارگذاری روزانه بیش از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال

به گزارش ایسنا، پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری در کلیپ ارسالی خود به مراسم پایانی بوت کمپ تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی که در خانه خلاق و نوآوری اروندتک برگزار شد، با اشاره به تاثیرات تولید محتوا در رسانه‌های دیجیتال و صنایع خلاق، گفت: در راه‌اندازی هر کسب و کاری ممکن است شکست بخوریم که ایرادی ندارد و هر شکستی مقدمه و پلی برای پیروزی است. شکست منجر به کسب تجربه و مهارت می‌شود و می آموزیم و یاد می گیریم. اما همواره باید به یاد داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم است.

کرمی ادامه داد: تولید محتوا حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار است و از آن به عنوان اقتصاد محتوا نیز یاد می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی نیز کسی قدرتمند است که محتوای کاربردی و قدرتمند تولید کند و برند سازمانی خود را ارتقا دهد. تاثیر محتوا در برندسازی برای اشخاص حقوقی و حقیقی بسیار بالا است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: هر محصول یا خدمتی قابلیت کپی برداری یا اصطلاحا مهندسی معکوس دارد، اما در تولید محتوا این موضوع متفاوت است و این تفاوت در تاثیر محتواست. آمارها می‌گوید روزانه بیش از ۳۰ میلیون محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می‌شود که خیلی از موارد می‌تواند به عنوان سرنخ برای ما عمل کند. آنها می‌توانند سرنخ‌هایی باشند برای جلب و جذب مشتری، معرفی کسب و کارها و موارد دیگر. همچنین اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و شبکه‌ها محلی برای عرضه محتوا هستند.

اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در رابطه با سواد رسانه‌ای تاکید کرد: این دوره با سرفصل هایی که برگزار شده یک فرد را با تمام ویژگی‌های بازار محتوا آشنا می‌کند که این بازار هم در درون کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بازار خوبی را ایجاد کرده است و تولید محتوا نیز یکی از بخش‌های این بازار است.

وی همچنین بیان کرد: در کشور ژاپن و تنها در شهر توکیو ۲۶۰۰ استودیوی تولید انیمیشن وجود دارد. این میزان از تولیدات همه برای کشور ژاپن نیست؛ بلکه قطعا صادرات هم وجود دارد و بیشتر محصولات به سایر کشورها می‌رود. به عنوان مثال در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنیم این محصولات را می بینیم. آن هم از کشوری که از نظر فرهنگی و تمدن هیچ نزدیکی و قرابتی با ما ندارد، اما تولید محتوا برای ما انجام می‌دهد.

کرمی در ادامه گفت: چرا این توانمندی را به دست جوانان و کسب و کارهای حوزه تولید محتوا در داخل کشور نسپاریم. استودیوهای خوبی با حضور نیروی انسانی خلاق و کارآمد حتما در شکل اینفلوئنسر در کشور فعال هستند که می‌توانند به یک هاب منطقه ای تبدیل شوند. البته راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور و در حوزه‌های گوناگون می‌تواند بستر این کارها باشد، از جمله اقتصاد محتوا و انیمیشن. در حوزه انیمیشن نیز نویددهنده خبرهایی خوش از این حوزه هستیم. همچنین در استانهایی مانند تهران، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان حرکت های خوبی آغاز شده است و شروع خوبی داشتند.

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی با اشاره به اینکه نیروی انسانی خلاق و نوآور و مزیت‌ها و داشته‌های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می‌دهد، افزود: ایران ۷ هزار سال تمدن دارد، پس ظرفیت های بالایی در این حوزه داریم. مثال‌های متعددی در این زمینه وجود دارد. ما می‌توانیم از جاذبه‌های گردشگری و جغرافیایی و آثار میراثی و تمدنی کشور برای تولید محتوا استفاده کنیم و با پذیرش توریست اقدام به درآمدزایی کنیم. همچنین با ارائه آثار موزه‌ای و میراثی در حوزه تولید محتوا و موزه‌های مجازی می‌توان اقدامات گسترده‌ای انجام داد. اما شکل کار را باید تغییر دهیم.

کرمی، همچنین به بهره گیری از ادبیات کهن و اسطوره‌های ایران برای تولید محتوا اشاره کرد.

به گفته کرمی، در حال حاضر استارت‌آپ‌های خوبی با بهره گیری از فناوری‌هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند. پس با بهره گیری از خلاقیت، نوآوری و فناوری روز می‌توان اثربخش بود و علاوه بر اشتغال‌زایی برای کشور ثروت خلق کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این رویداد، آموزش به نیروهای خلاق و جوان در حوزه تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی دنبال شد. کمپ از سه بخش آموزش، سنجش و جذب به بازار تشکیل شد. آشنایی با فناوری‌های نوظهور، شناخت شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با انواع محتوای شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای متنی، برندینگ در شبکه‌های اجتماعی، نحوه کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا برخی از آموزش‌هایی بود که به شرکت کنندگان در این رویداد داده شد و گامی برای توانمندسازی نیروی انسانی خلاق در حوزه تولید محتوا برداشته شد.

انتهای پیام


11245583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی ایران بر لزوم بازنگری و به‌روز‌رسانی برنامه صنعت فضایی کشور تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام شرکت گوگل، اکنون نقشه‌های گوگل از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ و شارژر‌های خودرو‌های برقی استفاده خواهند کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اورژانس استان تهران در پی اظهارات مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه سیصد و هفتاد و دوم شورا، توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» «یان لکان «(Yann LeCun) دانشمند ارشد هوش مصنوعی شرکت «متا» که مهم‌ترین فرد در توسعه هوش مصنوعی برای این شرکت بزرگ شناخته می‌شود، پس از ۱۲ سال می‌خواهد این شرکت را ترک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی، هدایت اعتبارهای مالیاتی و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ همتی در دو سال آینده، مسیر یک جهش بزرگ در اکوسیستم علم و فناوری کشور را هموار خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بازرگانی آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد: مجوز صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته، معادل حداکثر ۳۵ هزار تراشه بلک‌ول انویدیا را به دو شرکت در عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد بیشتر اسباب‌بازی‌های پلاستیکی در برزیل حاوی سطوح خطرناکی از فلزات سمی هستند که در برخی موارد تا ۱۵ برابر حد مجاز می‌رسد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: آموکسی‌سیلین، سفکسیم و کوآموکسی‌کلاو به لحاظ ریالی جزو سه داروی پرفروش آنتی‌بیوتیک سال ۱۴۰۳ بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی خدماتی در مدارس سراسر کشور، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی ویژه سرایدار و نیروی خدماتی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بیماری‌های عفونی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش آمار ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این فصل طبیعی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است