بین‌الملل 08:14 - 10 اردیبهشت 1403
ژنرال ارشد کی‌یف اذعان کرد نیرو‌های روسی به پیشروی خود ادامه داده‌اند و یگان‌های اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستای دیگر کرده‌اند.

ژنرال ارشد اوکراین به عقب‌نشینی «تاکتیکی» از ۳ روستا اذعان کرد

ژنرال ارشد کی‌یف اذعان کرد که نیرو‌های روسی به پیشروی خود به سمت غرب از دونتسک ادامه داده‌اند و یگان‌های اوکراینی را تحت حملات شدید تیپ‌های متعدد، مجبور به عقب‌نشینی از سه روستای دیگر کرده‌اند.

 ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین روز یکشنبه در یک پست تلگرامی اعلام کرد، نیرو‌های اوکراینی از روستا‌های «بردیچی» و سمیونوفکا» به شمال غربی «آودیوکا» و از «نوومیخایلوفکا» به جنوب غربی دونتسک عقب‌نشینی کرده‌اند.

او با بیان اینکه «وضعیت در خط مقدم وخیم شده است» افزود که تعدادی از اوکراینی‌ها باعث شدند تا زمینه برای حفظ «جان و سلامت مدافعان ما» فراهم شود.

سیرسکی گفت: «سخت‌ترین وضعیت در مسیر‌های پوکروفسک و کوراخوو است، جایی که نبرد‌های شدید ادامه دارد. دشمن تا چهار تیپ را در این جهت‌ها درگیر کرده است و در تلاش است تا یک حمله تهاجمی در غرب آودیوکا و مارینکا ایجاد کند و به پوکروفسک و کوراخوو برسد.»

به گزارش راشا تودی، او با بیان اینکه «در مجموع، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست به مزیت‌های عملیاتی دست یابد» گفت: «روسیه چهار تیپ را متعهد به این حمله کرده است.»

پس از تصرف پایگاه مستحکم اوکراینی‌ها در آودیوکا در ماه فوریه، یگان‌های روسی دستاورد‌های ثابتی در میدان نبرد داشته‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دوشنبه گذشته گفت آنها اکنون کاملا کنترل وضعیت میدان نبرد را در دست دارند و به طور پیوسته نیرو‌های اوکراینی را عقب می‌رانند. به گفته مسکو، نیرو‌های کی‌یف تنها در هفته گذشته بیش از ۸۰۰۰ سرباز خود را از دست داده‌اند.

در روز‌های اخیر، نیرو‌های روسی شهر «بوگدانوفکا» واقع در نزدیکی شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک را هم تحت کنترل خود درآوردند. چاسوف یار در زمینی مرتفع قرار دارد و گرفتن آن به واحد‌های روسی نقطه برتری قدرتمندی برای حمله به دیگر شهر‌های کلیدی تحت کنترل اوکراینی‌ها می‌دهد.

ژنرال ارشد اوکراینی روز یکشنبه اعتراف کرد که نیرو‌های روسی در امتداد «کل خط مقدم» که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد، حمله می‌کنند. او روز جمعه هم به حامیان غربی کشورش گفت نیرو‌های کی‌یف با «وضعیت عملیاتی و استراتژیک دشواری روبرو هستند که تمایل به بدتر شدن دارد.»

سیرسکی در بیانیه خود به وضعیت نووباخموتیوکا، روستای دیگری در نزدیکی بردیچی که وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد نیروهایش آن را تصرف کرده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

به گزارش رویترز، سیرسکی در رابطه با آنچه می‌تواند یک تحول نگران‌کننده برای اوکراین باشد، گفت نیرو‌های او از نزدیک افزایش تعداد نیرو‌های روسی در منطقه خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین را زیر نظر دارند.این شهر با جمعیت ۱.۳ میلیونی واقع در شمال شرقی که فقط ۳۰ کیلومتر از مرز روسیه فاصله دارد، در ماه‌های اخیر مورد هدف حملات هوایی قرار گرفته است که کی‌یف گفته است تلاشی عمدی از سوی مسکو برای غیرقابل سکونت کردن خارکیف است. سیرسکی گفت نشانه‌هایی وجود دارد که روسیه مستقیما برای حمله در شمال این کشور آماده می‌شود.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بابت شکست‌های اوکراین در میدان نبرد از جمله سقوط آودیوکا، مخالفت قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای ارائه کمک به‌موقع را مقصر دانسته و گفت «انفعال» آنها منجر به کمبود فلج‌کننده مهمات شده است. پس از آنکه کنگره آمریکا هفته گذشته ۶۱ میلیارد دلار بودجه اضافی را تصویب کرد، بایدن متعهد شد که کمک‌های بیشتری به کی‌یف بدهد.

با این حال، مسکو می‌گوید که هیچ سلاح غربی نمی‌تواند پویایی در خط مقدم را تغییر دهد. برخی از مقامات آمریکایی به پالتیکو گفتند که کاخ سفید هم متقاعد نشده است که تازه‌ترین بسته کمک‌های آمریکا برای پیروزی اوکراین در درگیری علیه روسیه کافی باشد.

در شرایطی که روسیه به پیشروی خود ادامه می‌دهد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخواست تازه‌ای از شرکای بین‌المللی خود برای تسریع در تحویل تسلیحات صادر کرد تا «کی‌یف بتواند مواضع خود را حفظ و برنامه‌های روسیه را مختل کند.» او گفت یکشنبه با حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کرده و «تاکید کردم که سیستم‌های پاتریوت، آن هم در اسرع وقت مورد نیاز است.»

منبع: ایسنا


12051562
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در شرایطی که لبنان قصد دارد سازوکار بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان را بعد از یک وقفه 3 ساله از سر بگیرد، غربی ها با یک طرح توطئه آمیز جدید به دنبال ناکام گذاشتن تلاش ها در مسیر حل بحران آوارگان در لبنان هستند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزارت دفاع طالبان اعلام کرد در پی سقوط یک فروند بالگرد ارتش در ولایت «غور» 1 نفر کشته و 12 تن زخمی شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که امیدوار است که از اتحادیه اروپا کمک نظامی دریافت کند و منتظر تصمیم اتحادیه اروپا برای گنجاندن ارمنستان در صندوق صلح اروپا است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد تند از عملکرد نتانیاهو در جریان جنگ غزه گفت که انعقاد توافق تبادل اسرا و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه بسیار مهمتر از عملیات نظامی است که ارتش اسرائیل در رفح انجام می دهد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک هیئت ارشد از حماس امروز در دیدار با دبیر کل حزب الله آخرین تحولات عرصه کل فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر وحدت موضع و ادامه تلاش ها جهت رسیدن به اهداف نبرد طوفان الاقصی و پیروزی در این نبرد تاکید کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مردم مغرب با برپایی تظاهراتی در پایتخت این کشور با محکوم کردن جنگ ویرانگر ارتش صهیونیستی علیه فلسطینیان خواستار جلوگیری از تهاجم نظامیان صهیونیستی به رفح شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب الله طی هفته های گذشته با ورود به فاز پیشرفته ای از عملیات ها ضد اشغالگران، قدرت خود را در سطح اطلاعاتی نیز به رخ دشمن کشیده و معادله ای که سید حسن نصرالله با تاکید بر حمایت مداوم از غزه ترسیم کرد، محاسبات صهیونیست ها رادر همه جبهه ها ب...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه هند در واکنش به اظهارات آمریکایی ها در خصوص انعقاد قرارداد 10 ساله بین ایران و هند بیان کرد که این توافق به نفع کل منطقه خواهد بود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» بر اثر برخورد اتوبوسی حامل کارگران مزرعه با یک کامیون در شمال فلوریدا دستکم 8 سرنشین اتوبوس کشته و 8 تن دیگر به شدت زخمی شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد اشغال فلسطین(موسوم به روز نکبت)، از امت اسلام و همه آزادگان جهان خواست با تمام وسایل و ابزارها برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین و مردم و مقدسات فلسطین فشار کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است