اقتصادی 10:57 - 19 مرداد 1399

جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت /سود ۱۸درصد؛عودت سه ساله

به گزارش خبرنگار مهر، عباس معمار نژاد امروز صبح در نشستی خبری با موضوع ارائه تسهیلات اعتباری بانک‌ها با وثیقه گذاری سهام عدالت، اظهار داشت: نقش بانک‌ها در تأمین مالی اقتصاد ایران بسیار پررنگ است، همانطور که این حوزه در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان نقش پررنگی دارد؛ با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیار به منابع مالی کسب و کارها، مجدداً بانک‌ها نزدیک آمدند تا بتوانند بخشی از این نیاز راتامین کنند.

وی با بیان اینکه امروز اولین شرکت سرمایه گذاری استانی به تابلو بورس اضافه شد، گفت: شرکت سرمایه داری استان خراسان جنوبی وارد بورس شد و بقیه شرکت‌ها نیز وارد بازار بورس خواهند شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به سهام عدالت، گفت: سهام عدالت برای مردمی کردن اقتصاد طراحی شد و با تدابیر رهبری و ریاست جمهوری و دولت امکان آزادسازی این سهام فراهم شد. وقتی سهام عدالت آزاد شد نهایتاً ارزش آن حدود ۸ میلیون تومان بود که در آخرین بررسی‌ها ارزش سهام عدالت به ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: یعنی در این مدت ارزش سهام عدالت بیش از دو برابر شده است و انتظار است که بیشتر نیز بشود؛ اگر ما تسهیلاتی با نرخ بهره ۱۸ درصدی بدهیم، با توجه به رشد سهام عدالت، این تسهیلات برای مردم به صرفه خواهد بود؛ بنابراین توصیه همه کارشناسان و مسئولین این است که دارندگان سهام عدالت حواسشان باشد که به راحتی سهام خود را از دست ندهند.

سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها

معمارنژاد افزود: بانک‌های تجاری کشور از جمله بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت که مدیران آمادگی دارند که اگر افراد نیاز مالی کوتاه مدت دارند از طریق وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها نیاز مالی کوتاه مدتشان را تأمین کنند و از فروش سهام عدالت خودداری کنند.

وی به سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستور العمل بانک‌مرکزی است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همه بانک‌ها توافق کردند که حداقل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند. زمان بازپرداخت نیز به صورت سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است.

وی افزود: برخی از بانک‌ها فرایند را به صورت کاملاً الکترونیکی آماده کردند و برخی نیز در حال آماده سازی هستند؛ سامانه بانک ملی کاملاً آماده است و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ وجه نیست. بانک ملت هم این اقدام انجام داده و به زودی جزئیات آم اعلام خواهد شد. بانک صادرات، سپه و تجارت هم در حال آماده کردن فرایند هستند که به نحوی این تسهیلات اعطا شود که مردم به بانک‌ها مراجعه نکنند.

معمارنژاد گفت: در سامانه بانک ملی احراز هویت هم به روش الکترونیکی انجام می‌شود و درخواست و پرداخت هم به شیوه الکترونیکی است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تمام آنهایی که درخواست فروششان را ارائه کردند ۹۶ درصد وجوه را دریافت کرده اند و تنها ۴ درصد در شرایط تجمیع و فروش سهام عدالت قرار دارد، و اگرنه بانک‌ها و کارگزاری‌ها وجوه ۹۶ درصد سهام فروخته شده را فروخته اند.

این خبر تکمیل می‌شود



 


10658389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است