بازار 11:19 - 02 بهمن 1400

شستن فرش با پودر صابون

چکیده

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد شستشوی فرش ها می باشد همانطور که می‌دانید زمانی که از فرش‌های خود برای مدت طولانی و به صورت مکرر استفاده می‌کنید درصدی از آلودگی‌های موجود، جذب فرش شما خواهد شد این آلودگی‌ها باید طی شستشو از بین رفته و فرش شما ظاهری تمیز و مرتب پیدا کند اگر فرایند شستشوی فرش در زمان معین و به روش درستی انجام شود علاوه بر این که ساختار فرش از هم پاشیده می‌شود آسیب های زیادی به سلامتی انسان وارد خواهد شد برای مثال همان طور که می دانید در بسیاری از ساعات روز پوست بدن انسان در تماس با فرش ها می باشد با گذشت زمان بخشی از آلودگی های موجود در فرش جذب بدن انسان شده و سبب بروز بسیاری از بیماری ها در او می گردد. همچنین آلودگی های موجود در فرش می تواند از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل شده و یا سایر وسایل منزل شما را نیز در معرض آلودگی قرار دهد امروزه روش ها و محصولات زیادی برای شستشوی فرش وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها شستشوی فرش خود را انجام دهید. این که شستشوی فرش به چه روشی و با استفاده از چه شوینده ای انجام شود از اهمیت زیادی برخوردار است همانطور که می دانید شوینده های به کار گرفته شده در این زمینه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و افزایش کیفیت شستشو دارند برای مثال اگرچه برخی از شوینده ها قدرت پاک کنندگی زیادی دارند اما به دلیل  وجود درصد بالایی از مواد شیمیایی در ساختار آن آسیب های زیادی به فرش شما وارد خواهند کرد در واقع برای شستشوی فرش های شما باید دست به انتخاب شوینده ای که بزنید علاوه بر این که قدرت بالایی در شستشو دارد درصد کمتری از مواد شیمیایی را داشته و طبیعی یا گیاهی باشد. اگر به دنبال یک شوینده مناسب برای شستشوی فرش های خود می باشید ما به شما استفاده از پودر صابون را پیشنهاد می کنیم. در ادامه در خصوص شستشوی فرش ها با پودر صابون توضیح داده خواهد شد.

 

پودر صابون چیست؟

شاید تا به حال درباره پودر صابون مطالبی را مطالعه کرده باشید و یا نمونه هایی از آن را در فروشگاه های اطراف منزل خود مشاهده کرده و یا خریداری کرده باشید امروزه یکی از قوی ترین پاک کننده ها که در منازل و یا قالی شویی ها مورد استفاده قرار می گیرد پودر صابون می باشد که برای شستشوی انواع لباس ها فرش ها و غیره استفاده می شود. اگر شما هم به دنبال یک پاک کننده قوی برای لباس ها و یا فرش های خود می باشید می توانید با استفاده از این شوینده نهایت پاکیزگی را برای خود رقم بزنید.

در ساختار پودر صابون معمولاً از مواد طبیعی و گیاهی استفاده شده است به همین دلیل در طی استفاده از آن هیچ گونه آسیبی به بافت کالای مورد نظر شما وارد نخواهد شد میزان ترکیبات شیمیایی موجود در این محصولات بسیار کم بوده و شما می توانید انواع این پودر صابون ها را در عطر ها و اندازه های مختلف مشاهده کرده و خریداری کنید. حتی بسیاری از قالیشویی ها مانند قالیشویی آذری از این پودرها استفاده می کنند.

در حال حاضر پزشکان زیادی توصیه می‌کنند تا برای شستشوی لباس ها، مبل ها و فرش های خود از پودر صابون استفاده کنید در ساختار این محصولات از نرم کننده ها و ویتامین های زیادی استفاده شده است که به همین دلیل با استفاده از پودر صابون شما می توانید کالای مورد نظر خود را سالم تر نگه دارید.

برای ساخت پودر صابون معمولاً از نمک های سدیم و پتاسیم و نیز اسید های چرب مختلف استفاده می‌شود در واقع نمک و اسید دوماده کاربردی برای ساخت پودر صابون می باشد همانطور که می دانید صابون ها با توجه به نظریه های علمی یک سر قطبی و یک سر نقدی دارند این ویژگی صابون در پودر های آن نیز حفظ شده و کلیه پودر صابون ها هم قطبی و هم ناقطبی می باشند این موضوع تاثیر بسیار زیادی در کیفیت پاک کنندگی این مواد دارد توجه داشته باشید که کاربرد اصلی پودر صابون برای تمیز کردن و پاک کردن انواع لباس فرش پرده و محصولات پارچه ای می باشد و شما نمی توانید از آن برای شستشوی دست و صورت خود و یا بدن تان استفاده کنید.

مزایا استفاده از پودر صابون

 1- زمانی که شما یک بسته از این محصول شوینده را تهیه می کنید می توانید برای مدت چند بار از آن استفاده کرده و هزینه های اضافه را در این زمینه جبران کنید.

2- تماس داشتن پودر صابون با پوست بدن انسان هیچ گونه عوارضی نداشته و به راحتی می توانید آن را به کمک دست خود استفاده کنید.

3- امنیت و کیفیت پودر صابون به قدری زیاد است که شما می‌توانید از آن برای شستشوی لباس های نوزاد خود نیز استفاده کنید برای این کار می توانید پودر صابون مخصوص نوزادان را تهیه کرده و جهت شستشوی کالای فرزند خود آن را به کار بگیرید همچنین شما می توانید با استفاده از این شوینده فرش ها و پرده های اتاق نوزادتان را شستشو دهید.

4- میزان کف ایجاد شده در هنگام استفاده از پودر صابون نه چندان زیاد و نه خیلی کم می باشد با توجه به این موضوع توانید از آن در انواع ماشین لباسشویی ها نیز استفاده کنید.

5- اکثر پودر صابون ها دارای رایحه ای خوشایند و مطلوب می باشند و پس از شستشوی کالا با استفاده از آن ها تا مدت زمان زیادی این رایحه روی کالای شما باقی خواهد ماند.

6- امنیت پودر صابون به قدری زیاد است که شما می توانید از آن برای شستشوی پارچه های ابریشمی گران قیمت و عتیقه نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مراحل شستشو را به صورت منظم کنترل کرده و سایر عوامل را مورد برسی قرار دهید.

برای مثال زمانی که از پودر صابون استفاده می کنید توجه داشته باشید که دمای آب در حد معمول و متناسب باشد در غیر اینصورت امکان آسیب دیدن کالا و یا پارچه شما وجود خواهد داشت همانطور که می دانید دمای آب نقش بسیار موثری در کاهش و یا افزایش کیفیت شستشو خواهد داشت توجه داشته باشید که ساختار پودر صابون کاملا متفاوت از سایر پودرهای شوینده می باشد به همین دلیل در هنگام خریداری آن به نام پودر صابون توجه کنید در شرایطی برای ساخت پودر صابون از حیوانات نیز استفاده می شود برای مثال برخی از روغن های به کار گرفته شده در هنگام ساخت پودر صابون از حیوانات گرفته شده و در این زمینه استفاده خواهد شد مراحل ساخت پودر صابون در شرکت های صنعتی و بزرگ با استفاده از دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته انجام می شود به همین دلیل پودر صابون یک شوینده صنعتی در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع پودر صابون فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها سعی کرده‌اند تا با استفاده از تجهیزات و مواد مخصوص در این زمینه کیفیت پودر صابون خود را ارتقا دهند شما می توانید این محصول را در برندها و شکل های مختلف تهیه کرده و استفاده نمایید در ساختار برخی از این پودر صابون ها آنزیم های پاک کننده قوی وجود دارد که این آنزیم ها فاقد آلاینده های شیمیایی بوده و قدرت پاکیزگی پودر صابون را افزایش خواهند داد اگر قصد خرید پودر صابون را دارید می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی نام برندهای معروف در این زمینه را پیدا کرده و از آن ها خریداری کنید.

شایان به ذکر است که پودر صابون در حال حاضر آخرین شوینده تولیدی در جهان نامیده شده است و در حال حاضر استفاده از انواع پودر صابون در کشورهای مختلف جهان رواج زیادی پیدا کرده است شما می توانید در داخل کشور نیز از پودرهای صابون خارجی استفاده کنید توجه داشته باشید که قیمت این نوع پودر صابون ها نسبت به نمونه‌های داخلی آن بیشتر بوده و کیفیت تقریباً مشابهی دارند بهتر است برای جلوگیری از هر گونه هزینه اضافه در این زمینه پودر صابون ساخت داخل کشور را خریداری کرده و علاوه بر پرداخت هزینه‌های کم از تولید ملی نیز حمایت کنید.

 

شستن فرش با پودر صابون

در بخش قبل ویژگی ها و کاربردهای پودر صابون را به شما معرفی کرده بودیم همانطور که گفته شد این محصولات قدرت بالایی در پاک کنندگی داشته و استفاده های گوناگونی از آن می شود شما می توانید از انواع پودر صابون برای شستشوی فرش های خود نیز استفاده کنید اگر شما نمونه مرغوب تری از این محصولات را تهیه کنید به طور حتم در پاکیزگی فرش شما نیز تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. همچنین شما می توانید از پودر صابون برای شستشوی انواع تابلو فرش گلیم فرش های دستباف ابریشمی و غیره نیز استفاده کنید در واقع یکی از بهترین محصولات برای شستشوی فرش های عتیقه، دستباف و ابریشمی که ساختاری بسیار ظریف و حساسی دارند پودر صابون ها می باشند در حال حاضر پودر صابون مخصوصی برای شستشوی فرش وجود ندارد. اما شما می توانید یک نمونه از آن را تهیه کرده و از آن استفاده نمایید ساختار پودر صابون به گونه ای است که زمانی که شما از آن استفاده می کنید به راحتی و با استفاده از آب از روی فرش شما پاک شده و نیاز به ابکشی زیادی نخواهد داشت همانطور که می دانید برخی از شوینده ها دارای بافت سنگینی می باشند و پس از شستشو درصد بالایی از آن ها در لایه های عمیق تر فرش شما باقی مانده و با گذشت زمان آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌کند اما پودر صابون ها راحتی در آب حل شده و بهترین گزینه برای شما خواهند بود توجه داشته باشید که شما می توانید با استفاده از یک بسته پودر صابون حدود ۳ الی ۴ فرش خود را شستشو دهید البته متراژ در این زمینه اهمیت زیادی داشته و نوع فرش شما نیز می تواند این مقدار را کم و یا زیاد کند برای مثال اگر قصد شستشوی فرش های دستبافت خود را با استفاده از پودر صابون دارید توجه داشته باشید که باید در هنگام استفاده از آن دقت زیادی به خرج داده و مقدار زیادی از آن را استفاده نکنید اگر نگران آسیب دیدن فرش های دستباف ابریشمی و عتیقه خود با استفاده از پودر صابون و هستید می توانید ابتدا مقداری از این محصول را در یک ظرف با آب ترکیب کنید سپس محلول به دست آمده را روی فرش خود ریخته و شستشو را انجام دهید.

پودر صابون برای لکه بری

اکثر پودر صابون ها ساختاری قابل انحلال دارند و می توانید از آن ها برای پاک کردن آلودگی های سطحی در فرش خود نیز استفاده کنید برای مثال اگر در شرایطی بخشی از فرش شما با استفاده از مواد غذایی انواع نوشیدنی ها و جوهر دچار آلودگی شد می‌توانید مقداری پودر صابون را با آب حل کرده و روی قسمت مورد نظر استفاده کنید خواهید دید که با استفاده از این روش لکه ایجاد شده از بین رفته و فرش شما نیز در نهایت سلامت تمیز شده است. در حال حاضر قالیشویی های زیادی نیز برای شستشوی فرش ها از انواع پودر صابون استفاده می کنند باید بدانید که این محصولات هیچ گونه خطری نداشته و کاملاً ایمن می باشند توجه داشته باشید که در هنگام خرید این محصولات به نشان سلامت بسته توجه کنید. پوست بدن حساسی ندارید لازم نیست در هنگام استفاده از پودر صابون از دستکش استفاده کنید این محصولات به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی در ساختار خود هیچگونه آسیبی به پوست بدن شما وارد نمی کنند. در ساختار برخی از این پودر صابون ها از رشته‌های صابون نیز استفاده شده است این رشته ها همان صابون خورد شده می باشند اما توجه داشته باشید که آنزیم های موجود در ساختار پودر صابون را با این رشته صابونی ها اشتباه نگیرید زیرا این دو ماده ویژگی هایی کاملا متفاوت دارند.

 

چگونه از پودر صابون برای شستشوی فرش های خود استفاده کنیم؟

در این بخش چگونگی استفاده از پودر صابون برای شستشوی فرش ها را به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا لازم است فرش خود را به یک محل مناسب جهت شستشو منتقل کنید توجه داشته باشید که محل مورد نظر به آب کافی دسترسی داشته باشد اب استفاده شده در این زمینه باید کاملاً پاکیزه و تمیز باشد فرش خود را در محل مورد نظر پهن کنید و با استفاده از یک شلنگ یا آبپاش کلیه بخش های آن را به طور کامل خیس کنید توجه داشته باشید که فرش شما به اندازه کافی خیس شده باشد. شما می توانید پودر صابون را به صورت مستقیم روی فرش خود ریخته و یا آن را با آب مخلوط کنید پیشنهاد ما به شما این است که مقداری پودر صابون را در یک ظرف با آب حل کرده و از آن استفاده کنید در این صورت نتیجه گیری بهتری خواهید داشت اگر نگران آسیب دیدن فرش خود هستید می توانید شستشوی آن را بخش بخش انجام دهید ابتدا قسمتی از فرش خود را با این محصول شستشو داده و در صورت عدم وجود مشکل سایر قسمت‌های آن را نیز شستشو دهید. اگر فرش شما دست بافت ابریشمی و یا بسیار قدیمی باشد بهتر است قبل از شستشو آن را نسبت به رنگ دهی چک کنید. برای شستشوی فرش و استفاده از پودر صابون نیاز نیست از فرچه ها و یا براش های بسیار سفت و سخت استفاده کنید شما می توانید شستشوی آن را با استفاده از انواع لیف و یا پارچه‌های نخی نیز انجام دهید پس از شستشوی کامل آبکشی فرش را باید انجام دهید معمولاً برای خارج کردن پودر های صابون باقی مانده از فرش نیاز نیست از آب زیادی استفاده کنید و تنها پس از ۲ الی ۳ بار آبکشی کلیه این مواد از ساختار فرش شما حذف خواهد شد. توجه داشته باشید که در هنگام آبکشی بخش پشتی فرش خود و ریشه های آن را فراموش نکنید زیرا معمولا افراد شستشوی ریشه ها و پشت فرش را فراموش می کنند. در این صورت آلودگی های موجود در این قسمت ها وارده بخش های شسته شده می شود و ان را به صورت مجدد الوده خواهد کرد.

اگر نگران چگونگی شستشوی ریشه های فرش خود می باشید باید بدانید که این فرایند کار چندان مشکلی نبوده و به راحتی قابل انجام است شما می‌توانید مقداری پودر صابون روی ریشه های فرش خود بریزید و با استفاده از براش ان را شست و شو دهید مرحله بعدی خشک‌کردن فرش می باشد توجه داشته باشید که برای خشک کردن فرش های خود آن را در مقابل آفتاب مستقیم قرار ندهید زیرا آفتاب آسیب های زیادی به ساختار فرش شما وارد خواهد کرد همچنین افراد زیادی بعد از شستشوی فرش برای آبگیری بیشتر آن را به صورت خیس لول می‌کنند زمانی که فرش به صورت خیس شود حالت اولیه خود را از دست داده و دیگر به صورت تخت روی زمین قرار نخواهد گرفت. با توجه به این موضوع بهتر است فرش خود را در یک محل مناسب به طور کامل پهن کنید. شما می توانید برای خشک کردن فرش های خود آنرا به گرمخانه های مخصوص منتقل کنید در حال حاضر برخی از قالیشویی ها گرم خانه های خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند خشکشویی در این گرم خانه ها به سرعت و بدون هیچ آسیبی انجام خواهد شد در این گرم خانه‌ها بخاری ها و سنسورهای حرارتی ویژه ای وجود دارد که گرمای منتشر شده از آن ها کاملاً متناسب با ساختار فرش شما می باشد.اگر برای خشک شدن فرش های خود عجله ندارید می توانید فرش تان را یک محل مناسب بدور از تابش نور خورشید قرار داده و ان را خشک کنید در این شرایط به احتمال زیاد خشک‌شدن فرش شما دو الی سه روز طول خواهد کشید.

شستشوی فرش با پودر صابون بوسیله دستگاه

شما می توانید با استفاده از دستگاه‌های شوینده و پودر صابون نیز فرش خود را شستشو دهید امروزه انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد که فرایند شستشو و به طور عجیبی آسان کرده اند در واقع شما می توانید مقداری پودر صابون در مخزن این دستگاه ها ریخته و شستشوی فرش موکت و یا پرده های خود را با استفاده از این دستگاه انجام دهید پودر صابون قابلیت استفاده در انواع دستگاه های شستشو را دارد و هیچ گونه آسیبی به ساختار دستگاه شما وارد نخواهند کرد. با استفاده از این دستگاه ها و پودر صابون شما می توانید فرش های خود را با کیفیت بالاتر و در مدت زمان کمتر شستشو دهید زیرا برخی از این دستگاه علاوه بر فرآیند شستشو خشک شویی فرش های شما را نیز انجام می دهند. اکثر دستگاه های موجود در این زمینه از قیمت زیادی برخوردار هستند و شما می توانید نمونه های خارجی و داخلی آن را در بازار مشاهده کنید توجه داشته باشید که نمونه های داخلی این دستگاه نیز با کیفیت بوده و کاربردهای مفیدی برای شما خواهد داشت همچنین قیمت آن نیز نسبت به نمونه های خارجی کمتر می باشد با استفاده از این دستگاه های شوینده و پودر صابون شما می توانید فرش های خود را بدون هیچ جا به جایی و در نهایت سلامت در منزل خود شستشو دهید این دستگاه‌ها نه تنها برای شستشوی فرش در منزل بلکه در سایر مکان ها همانند مدارس، مساجد، موسسات، شرکت ها و غیره نیز کاربرد دارند در واقع وجود این دستگاه و استفاده از پودر صابون ترکیب فوق العاده قدرتمند ای برای شستشوی کالای شما ایجاد خواهد کرد.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از پودر صابون برای شستشوی فرش ها

اگرچه با استفاده از پودر صابون برای شستشوی فرش ها هیچ گونه آسیبی به ساختار آن وارد نمی شود اما توجه کنید که از این محصولات به صورت مکرر استفاده نکنید. شما می توانید برای شستشوی تابلو فرش های خود از پودر صابون استفاده کنید اما توجه داشته باشید که قبل از این فرآیند تابلو فرش خود را از نظر رنگ دهی بررسی کنید.توجه داشته باشید اگرچه ترکیب کردن پودر صابون به همراه سایر مواد شوینده می تواند قدرت پاکیزگی بیشتری برای شما داشته باشد اما امنیت محصول به دست آمده به اندازه پودر صابون خالی نخواهد بود.در هنگام استفاده از پودر صابون دستورات مندرج شده در کارتون آن را به صورت کامل مطالعه کرده و با توجه به نکات ایمنی و نیز ساز و کارهای ذکر شده در ان از این محصول استفاده نمایید.


11420959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» خلاقیت داشتن در هر موضوعی موجب گرفتن بهترین نتیجه می شود و در طراحی و ساخت ویلا هم این مورد کاملا صادق است. برای داشتن یک ویلای زیبا و شیک باید نکات مهم ساخت ویلا را رعایت کنید و ایده های جدیدی نیز داشته باشید. همیشه رعایت نکات مخصوصا در ساختن ویلا م...
بازار
«پارسی نیوز» تحلیل‌گران از اندیکاتورهای مختلفی برای شناسایی روند قیمت و پیش‌بینی آن در آینده استفاده می‌کنند. درمیان این اندیکاتورها، استوکاستیک یک شاخص مفید برای بررسی نقاط خریدوفروش بیش‌ازحد به شمار می‌آید. این اندیکاتور به نوسانات قیمت بسیار حساس است و هم...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است