بازار 18:45 - 24 اردیبهشت 1399

لوازم یدکی ماشین

افرادی که صاحب ماشین هستند، باید به خوبی این موضوع را درک کنند که در هر لحظه و مکان، احتمالاً بوجود آمدن مشکلات آنی در قطعات خودرو وجود دارد. از این رو یک راننده‌ی ‌باهوش همیشه باید برای قطعات مهم خودروی خود، جایگزین‌های مناسبی را در نظر بگیرد.

با این حال شناخت خوردو نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند. در واقع زمانی که برای مدتی از ماشین خود استفاده می کنید، اشکالات بوجود آمده در قطعات مختلف، شما را متوجه‌ی این موضوع خواهد کرد که برای چه قطعاتی جایگزین‌های بیشتری در نظر بگیرید.

ممکن است به دلایل زیادی برای هر خودرو قطعات مختلفی زودتر از کار بیوفتد و این یعنی داشتن قطعه زاپاس مورد نظر، از اهمیت بیشتری نسبت به تهیه سایر قطعات برخوردار باشد. یا اینکه بعضی از صاحبان خودرو ترجیح می دهند که برای اکثر قطعات، لوازم یدکی آنها را بهمراه داشته باشند.

لوازم یدکی ماشین را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد که از جمله می توان به قطعات مصرفی، مکمل‌ سوخت، قطعات ایمنی، انواع روانکارها، قطعات برقی و قطعات موتوری اشاره کرد. هر کدام از این موارد، گوشه ای از لوازم یدکی ماشین را تشکیل می دهند که صاحبان خودرو بنا به نیاز خود می توانند آنها را در ماشین خود نگهداری کنند تا در صورت نیاز بتوانند از آنها استفاده نمایند.

در نظر داشته باشید که طبق آمارها بیشترین لوازم یدکی ماشین که نیاز به تعویض خواهند داشت، چراغ خودرو، کمک فنر، دیسک ترمز، تسمه و لامپ خودرو می باشند. با این حال مشاهده شده است که در انواع برندهای خودرو این تعویض لوازم یدکی به شکل های دیگری نیز پدیدار شده است.

 

 

 

 

 

لاستیک خودرو نیز یکی دیگر از مهمترین لوازم یدکی ماشین به حساب می‌آید که در طول سال به دلایل مختلفی، احتمال تعویض در آن وجود دارد. عوامل متعددی مانند خرابی‌های جاده و دست اندازهای نامناسب از مهمترین علت های تعویض لاستیک می باشند.

در کنار این موارد رانندگان باید توجه داشته باشند که لوازم یدکی ماشین را با کیفیت مناسبی تهیه کنند. از آنجایی که در بازار فروش قطعات، جنس های بی کیفیت زیادی وجود دارد، تشخیص اجناس تقلبی از اصل به کار دشواری تبدیل شده است. دقت داشته باشید که استفاده از وسایل یدکی تقلبی ماشین می تواند بر کارکرد دیگر لوازم ماشین اثر منفی بگذارد که در نتیجه سبب کاهش عملکرد این قطعات خواهد شد و چه بسا مشکلات حادتری را برای خودرو بوجود بیاورد. لذا همیشه به رانندگان توصیه اکید می شود که برای تهیه لوازم یدکی ماشین حتماً دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا احتمال ایجاد خسارت به دیگر قطعات خودرو را کاهش داده باشند.

 

 

 

 

 

 

لوازم یدکی ماشین رو چطوری تهیه کنیم؟

برای تهیه لوازم یدکی ماشین نیز می توان از فروشگاه‌های اینترنتی هم استفاده کرد. در اکثر این فروشگاه‌ها برخلاف خرید مستقیم از بازار، صاحبان خودرو طی یک هفته امکان تست قطعه مورد را خواهند داشت که در این صورت می توانند قطعات مورد نظر خود را با خیال راحت تری تهیه کنند که در صورت داشتن ایراد در قطعه آنرا برگشت بزنند. در واقع این امکان به رانندگان این اجازه را می دهد تا با فراغ بال بیشتری لوازم یدکی ماشین  خود را خریداری نمایند. ضمن اینکه هزینه‌های خرید این گونه از قطعات از طریق سایت‌های اینترنتی فرق چندانی با قیمت های بازار ندارد و این یک مزیت بسیار عالی برای کاهش دادن هزینه های جانبی مانند رفت و آمد خواهد بود.

با تمام این تفاسیر اگر هنوز هم در خرید لوازم یدکی ماشین  مشکل دارید و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید می توانید به تیم کارکشته  تاپیک کالا اعتماد کنید تا به صورت رایگان شما عزیزان را در این خصوص راهنمایی کنیم.

 

 

 


10529379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است