وبگردی 23:38 - 10 اردیبهشت 1403
آمریکایی‌ها که در سال‌های ۷۸ و ۹۶ عکس‌های جعلی از ایران را به عنوان نماد اعتراض دانشجویی منتشر کردند حالا به طور کاملا واقعی به سرکوب دانشجویان معترض پرداختند.

تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس

طی حوادث سال ۹۶ بود که عکسی در رسانه‌های غربی از داخل ایران منتشر شد که به اصطلاح نماد اعتراض دانشجویی شد و بازتاب یافت. 

رسانه غربی

"یلدا معیری" عکاس این عکس بود که در مصاحبه با نیویورک تایمز به جعلی بودن آن اعتراف کرد و آنرا کارگردانی شده و تزئینی نامید که دود داخل عکس ناشی از کپسول آتش نشانی است.

یلدا معیری

وی پیشتر برای آب و تاب دادن به ماجرای عکس جعلی‌اش ادعا کرده بود در یک شرایط سخت امنیتی این تصویر را گرفته است!

این مصاحبه یکسال بعد از آنکه رسانه‌های مختلف علیه ایران از آن سواستفاده کردند، انجام شد و وی در همان سال ۹۶ جایزه بهترین تک عکس خبری سال ایران را دریافت کرد!

اعتراضات دانشجویان آمریکایی

این عکاس که با سیل انتقادات نسبت به فریب افکارعمومی روبرو شد بعد‌ها وقتی ترامپ از این عکس جعلی برای توییت ضدایرانی استفاده کرد به خاطر اینکه رییس جمهور پیشین آمریکا قوانین سفت و سختی برای تردد ایرانیان در ایالات متحده اجرا کرده که وی نتوانسته خانواده خود را ببیند، انتقاد کرد. با وجود افشای جعلی بودن این عکس، اما سازمان‌های غربی بازهم از این عکاس تجلیل کردند.

یلدا معیری

البته این تنها عکس جعلی دانشجویی در خصوص حوادث ایران نبود. «احمد باطبی» که در سال ۷۸ عکس وی با پیراهن خونی در رسانه‌های غربی بازتاب یافت و وی ادعا می‌کرد متعلق به همکلاسی‌اش است بعد‌ها معترف شد که وی نه دانشجو بوده و نه این خون، خون انسان است!

او تعریف کرده زمانی که عشق رفتن به آمریکا همه وجودش را لبریز کرده بود، با هماهنگی با عکاس همکار نشریه انگلیسی اکونومیست (که دبیر عکس روزنامه اصلاح‌طلب جامعه هم بود)، در جریان حوادث ۱۸ تیر سال ۷۸، با بالا بردن یک پیراهن ظاهرا خونی، (استفاده از خون مرغ) اسم و رسمی در رسانه‌های غربی برای خود دست و پا کرد.

احمد باطبی

استفاده از فیک‌نیوز‌های خبری علیه کشورمان و فضاسازی دروغین با اقدامات و طراحی برخی ایرانیانی که به کشور خود پشت کرده‌اند، درحالی است که آمریکا امروز ضمن سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان این کشور در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های ایالات متحده آزادی بیان را به شدت نقض کرده است.

«وجد وقفی» خبرنگار شبکه الجزیره در کاخ سفید در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس لینک دسترسی به تصاویر سرکوب دانشجویان دانشگاه اموری را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «به گفته این دانشجویان، پلیس ضد شورش آتلانتا با گلوله لاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت آنان حمله می‌کند.»

دانشجویانی که نه برای ضربه زدن به نظم عمومی بلکه جهت اعتراض به نسل‌کشی فلسطینیان در غزه اقدام به برپایی تجمع کرده‌اند. تصاویر برخورد با دانشجویان که با خشونت و به طور قهرآمیز صورت می‌گیرد واقعی است و ترس‌ها و روی زمین کشیدن‌ها، تک تیرانداز‌های بالای پشت‌بام، استفاده از گاز اشک آور و ... همه واقعیت دارد و دیگر خبری از کپسول آتش نشانی برای وهم آلود و امنیتی کردن فضای کارگردانی شده نیست!

منبع: فارس


12051844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شبکه‌های اجتماعی این روز‌ها مانند کلینیک‌های تشخیصی و درمانی سرپایی از انواع درمانگران مجاز و غیرمجاز اشباع شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» واژه ازدواج با خودش معنای زیادی را تداعی می‌کند؛ رسیدن، یافتن نیمه گمشده، عشق، محبت، تشکیل خانواده، اما انگار برای عده‌ای ازدواج دیگر این معنا را ندارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا نصرالله شاه‌آبادی می‌فرمودند: همان طور که ائمه علیهم‌السلام در مقاماتِ عالیه نیازمند توسّل به مادرشان هستند، ما نیز در مقام سیر الی‌الله، نیازمند توسل به حضرت زهرا (س) هستیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خبرنگار حوادث استان گلستان که از ساعات ابتدایی گم شدن یسنا دیدار شاهد ماجرا بوده می‌گوید تحقیقات پلیس نقش بسیار مهمی در پیدا شدن این دختر چهار ساله ترکمن داشته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی در ماشین خودتان نشسته‌اید و با دیدن یک ماشین گران‌قیمت می‌گویید عجب ماشین خوبی، فکر نکنید کودک این حسرت را درک نمی‌کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که تا دیروز شعار زندگی برای زنان میدادند امروز به عنوان پیاده نظام مقابله با دانشجویان آمریکایی طرفدار شرافت قرار گرفته اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با گسترش موج تحریم جهانی کالا‌های اسرائیلی توسط کشور‌های اسلامی و سایر حامیان فلسطین، اقتصاد صهیونیست‌ها در مرحله فروپاشی قرار گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زنان سلبریتی غربی که در یک حرکت نمایشی در حمایت از اغتشاشگران اقدام به قیچی کردن موی خود کردند، حالا در برابر تعدی پلیس آمریکا به دانشجویان حتی احساس نگرانی هم نمی‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر والدین متوجه شدند کودکشان به دلیل اخبار منفی دچار هیجانات منفی شده است با او صحبت کنند تا احساس امنیت برایش ایجاد شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مساله اصلی این است که طرح آتش‌بس تضمینی برای پایان جنگ به‌طور دائم فراهم نمی‌کند. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی ظاهرا قسم خورده است تا پایان کار همه اعضای حماس در غزه به بمباران ادامه دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است