بازار 11:16 - 26 دی 1400

خرید تابلو برق صنعتی

 

تابلوهای برق صنعتی از اجزای مهم پروژه هایی که مرتبط با برق هستند محسوب میشود به همین دلیل در قسمت برق این نوع پروژه ها خرید تابلو برق صنعتی جزء اولین قدم ها است. زمانی که پروژه های شما مربوط به برق است احتمال برق گرفتگی در آن ها بسیار بالا است برای پیشگیری از این خطر پس از خرید تابلو برق صنعتی باید کفپوش عایق برق نیز تهیه کنید. کفپوش عایق برق عاری از هرگونه مواد یا وسیله رسانای برق می باشد. جریان الکتریکی موجود در قفسه ریلی الکترونیکی با این تابلو برق ها مدیریت میشود.

تابلوهای برق انواع مختلفی از نظر اندازه، جایگاه، مکان استفاده و... دارد. شما نیز باید با توجه به نیاز پروژه یا محل استفاده خود به خرید تابلو برق صنعتی بپردازید.

همانطور که گفته شد کفپوش عایق برق به منظور جلوگیری از خطر برق گرفتگی افراد حین استفاده از تابلو برق است. کفپوش ها جریان برق را افرادی در نزدیکی تابلو برق قرار دارند منتقل نمی کند.

خرید تابلو برق صنعتی

تابلو برق های صنعتی جزء مهمی در اماکن و پروژه ها محسوب می شوند. تابلو برق ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

دلایل خرید تابلو برق صنعتی

تابلو برق با توجه به انواع مختلف در بسیاری مکان ها نصب می شود. اما دلیل ما از خرید تابلو برق می تواند مختلف باشد. یکی از این دلیل ها امکان کنترل و حفاظت قابل اطمینان و کاملاً دقیق جریان برق به وسیله تابلو برق است. ما میتوانیم با نصب این دستگاه در منزل و محل کار کنترل کامل برق آن مکان را به دست بگیریم و در زمانی که قطع برق صورت می گیرد این تابلوها از ورود ناگهانی برق به دستگاه ها و وسایل دیگر همچنین سوختن آن ها جلوگیری می کند.

خرید و نصب این تابلو برق ها به صرفه است. شما می توانید همزمان چند دستگاه یا وسیله الکترونیکی خود را که به تابلو متصل است مدیریت کنید و همچنین در زمانی که دچار مشکل شدند تعمیرکار با بررسی تابلو برق آن را پیدا کرده و تعمیر می کند. در نتیجه هم زمان کمتری صرف بررسی دستگاه ها شده و هم هزینه کمتری پرداخت می کنید.

با اینکه تعداد زیادی دستگاه به این تابلو برق ها متصل هستند اما نگهداری از آن ها خیلی راحت است. حتی زمانی که میخواهید آن ها را سرویس و یا تعمیر کنید دسترسی به تمام قسمت های آن آشان می باشد.

زمانی که برای خرید تابلو برق صنعتی اقدام می کنید باید از ایمنی بودن آن اطمینان حاصل کنید. اما باید بدانید که تأمین کردن ایمنی برای سیستم و افراد بسیار راحت است. یکی از مکلن هایی که در آن از تابلو برق استفاده میشود، قفسه ریلی است. در ادامه به معرفی قفسه ریلی و کاربرد تابلو برق در آن میپردازیم.

 

قفسه ریلی الکترونیکی

ساختار این نوع قفسه ریلی بسیار به قفسه بایگانی ریلی یدی (مکانیکی) شباهت دارد. قفسه ریلی الکترونیکی (برقی) به سیستم کلی کنترل جریان برق یا همان تابلو برق متصل است. زمانی که سیستم قفسه ریلی با قطعی برقی مواجه شود مسئول این دستگاه با آزاد سازی کلاژ دسترسی را برای کالا، اسناد یا مدارک مورد نظر باز می کند. نصب قفسه ریلی الکترونیکی می توانید در صرفه جویی برق قدم قابل توجهی بردارید.

فواید قفسه ریلی الکترونیکی

در چند دهه اخیر ادارات، کارخانجات، شرکت ها و... از سیستم قفسه ریلی الکترونیکی بهره مند شده اند. بیشترین مزایای این سیستم در قسمت های افزایش ایمنی، ایجاد فضای بیشتر، صرفه ویی در مصرف برق و... می باشد. در این قسمت با برخی فواید قفسه های ریلی آشنا م ی شوید.

صرفه جویی در زمان

از مهمترین فواید این نوع قفسه ریلی میتوان صرفه جویی در زمان را نام برد. با خرید این قفسه های برقی می توانید در کمترین زمان ممکن به پرونده ها و یا کالای مورد نظرتان دستیابید. این گونه دیگر ساعت ها وقت را برای پیدا کردن فایلی تلف نمی کنید.

افزایش سرعت در قفسه های برقی

دیگر فایده استفاده از قفسه ریلی سرعت بخشیدن در کارها است. همانطور که گفته شد این دستگاه ذخیره سازی می تواند در زمان صرفه جویی کند در نتیجه سرعت جستجو شما برای فایل هایی که به آن نیاز دارید افزایش پیدا می کند. شما به سرعت میتوانید به خیلی از این قفسه ها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را بیابید.

کاهش هزینه با قفسه ریلی الکترونیکی

فایده ی دیگر این قفسه های الکترونیکی صرفه جویی در هزینه ها است. زمانی که این دستگاه را خریداری می کنید هزینه برق برای روشنایی درون قفسه ها و هزینه کلی تابلو برق های صنعتی کاهش برق مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه های پرداخی خود را مشاهده می کنید.

دسترسی کامل به اطلاعات قفسه ریلی

یکی دیگر از مزیت های قفسه ریلی الکترونیکی دسترسی کامل به اطلاعات است. ممکن است مدارک یا پرونده هایی از گذشته برای رسیدگی به کاری را نیاز داشته باشیم اگر در گذشته از این نوع سیستم جمع آوری و ذخیره سازی استفاده شده باشد میتوانید بدون هیچ مشکل در زمانی کمی آن ها را پیدا نمایید در غیر این صورت باید دوباره خودتان به جمع آوری اطلاعات مربوطه بپردازید.

ایمنی کامل اطلاعات داخل قفسه ریلی

این سیستم با دارا بودن درب وقفل مرکزی مخصوص به دیگر افراد اجازه دسترسی به اطلاعات را نخواهد داد و دسترسی به قفیه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. این نوع سیستم ذخیره سازی بهره برداری از اطلاعات را افزایش خواهد داد.

تفاوت قفسه ریلی برقی و بایگانی قدیمی

در مان های قدیم ار اتاق هایی تاریک یا طبقه های زیرزمین سازمان ها یا ادارات برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می کردند. امروزه بایگانی فایل ها و پرونده ها به عهده اتاقک های بایگانی که درون آن ها قفسه بندی شده که به آن قفسه ریلی گفته می شود می باشد. این قفسه ها از خاک گرفتگی، پوسیدگی، خیس شدن و یا هرصدمه دیگر جلوگیری کرده و اطلاعات را سالم نگه می دارند.

برق این قفسه های ریلی از برق کل تأمین شده و تعمیرکار می تواند از طریق تابلو برق مربوطه به بررسی مشکل آن بپردازد. همچنین قفل این آن ها موجب عدم دسترسی افراد غیر مجاز به بخش اطلاعات شده است. این نوع بایگانی از ورود حشرات به محل نگهداری مدارک در داخل اتاقک جلوگیری می کند. در نتیجه می توان گفت که روش ذخیره سازی اطلاعات به وسیله قفسه ریلی بسیار بهتر از روش قدیمی بایگانی می باشد.

آسیب رسیدن به مدارک و اطلاعات با ارزشی که در قسمت بایگانی نگهداری می شوند مشکلات زیادی به همراه خواهد آورد از ان رو باید سیستمی تهیه کنیم تا از بروز این مشکلات تا حد زیادی میکاهد. به همین دلیل استفاده از تابلو برق مناسب و توجه به انواع آن یکی از نکات قابل توجه در رابطه با خرید تابلو برق صنعتی است.

انواع تابلو برق

همانطور که گفته شد تفاوت بین مدل های تابلو برق های صنعتی بسیار است. این تفاوت ها شامل سطح ولتاژ مختلف، مکان نصب و... می باشد. شما با در نظر گرفتن این تفاوت ها و ویژگی ها محل نصب می توانید تابلو برق مورد نظر خود را آسان تر پیدا کنید.

خرید تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

تابلو برق های صنعتی فشار ضعیف عموماً تا ولتاژ 1000 ولت را پوشش می دهند. درون کابین این نوع تابلو قطعات بسیاری مانند سوئیچ ها، رله ها، کلید های مختلف و... موجود است. هر یک از این قطعه ها وظیفه خاصی دارند و بسیار منظم عمل می کنند. فضای داخلی تابلو برق ها موجب کاهش خطرات شده و حتی در مقابل عواملی مانند گرد و خاک، بارندگی و... از تجهیزات آن محافظت می کند.

با خرید تابلو برق صنعتی فشار ضعیف می توانید جریان برق را در ساختمان ها، بیمارستان، پارک ها، کارخانه ها، شرکت ها و... مدیریت کنید و از سلامت دستگاه های خود مطمئن شوید.

خرید تابلو برق صنعتی فشار متوسط

پوشش تابلو برق های صنعتی فشار متوسط از 1 تا 2000 وات است. این تابلو برق ها دارای محفظه ای فلزی که ایستاده است و شامل اسکلت تابلو برق با قابلیت دسترسی آسان از جلو می باشد. درون این محفظه های فلزی قطعات تابلو مانند کنتاکتور، رله، کلید قطع و اتصال، کلید قدرت، شینه ها و همچنین تجهیزات اندازه گیری جای دارند.

خرید تابلو برق صنعتی فشار قوی

وظیفه تابلو برق های صنعتی توزیع و پخش جریان برق در بین وسایل الکتریکی در قسمت های مختلف است. در نتیجه میبایست از محاظت الکتریکی کاملاً مناسبی برخوردار باشد. همچنین باید در نظر داشت که اندازه ولتاژ، شدت خطا و توانایی آن چقدر است و همچنین در مواقع خطرناک چه مقدار می تواند در راستای آسیب وارد نکردن به کارکنان عمل کند. تابلو برق های فشار قوی عموماً از پیچیدگی ساختاری خاصی برخوردار هستند.

خرید تابلو برق صنعتی فشار قوی به دلیل کاربردهای بسیار آن است. تابلو برق فشار قوی دارای محفظه ی مربعی شکل است که جریان متعادلی را بین بخش مختلف که به آن متصل هستند توزیع می کند.

ظاهر این نوع تابلو برق ها به شکل برد های الکتریکی است که همانند مدل های دیگر کلید قطع و وصل جریان برق را درون خود جای داده است. این تابلو برق ها محدوده ولتاژ 1000 تا 5000 وات را پوشش می دهند و برای ولتاژهای کمتر، بیشتر برای خرید تابلو برق صنعتی فشار ضعیف و متوسط اقدام می کنند. اجزا تشکیل دهنده تابلو های برق فشار قوی میبایست دارای کیفیت بالا و استاندارد های ضروری باشند.

برای خنک کردن سیستم تابلو برق فشار قوی به طور معمول از گازی با نام SF6 استفاده می شود. از سال 2011 به بعد خرید تابلو برق صنعتی فشار قوی بسیار زیاد شد در نتیجه این تابلوها از اهمیت ویژه ای برخوردار شدند.

دستورالعمل ملی برق که با نام NEMA نیز شناخته می شود و سازمان ملی آمریکا با نام اختصاری ANSI در ایالات متحده آمریکا استانداردهایی مربوط به برق می باشند که همه طبقه بندی های ولتاژ را در این کشور پوشش می دهند.

انواع کفپوش عایق برق در تابلو برق صنعتی

کفپوش عایق برق با نام های بسیاری شناخته شده است و همانطور که میدانیم مهمترین فایده آن جلوگیری از خطر برق گرفتگی است. این کفپوش ها از جنس پلاستیک است که نسبت به جریان برق نارسانا است. از ویژگی پلاستیک به کار رفته در کفپوش های عایق میتوان مقاومت در برابر پارگی، شکننده نبودن در هوای بسیار سرد، آتش سوزی یا ضربه نام برد.

کفپوش عایق تابلو  ارزانترین موجود در بازار

همزمان با خرید تابلو برق صنعتی فشار قوی باید کفپوش عایق برق فشار قوی را نیز تهیه کنید. این کفپوش ها برای تابلو برق هایی با ولتاژهای 65000 به بالا به کاربرده می شود. رول های این کفپوش ها با عرض 1 متر و طول 10 متر در دسترس هستند.

کفپوش عایق برق تابلو فشار قوی به شدت مقاومت الکتریکی را کم می کند و نوسان های در نقاط مختلف کامپاند ایجاد می کند. این نوع کفپوش ها را به طور لایه لایه با ضخامت کمتر از 1 میلی متر تولید می کنند. این موضوع کفپوش عایق برق را تقویت کرده و مقاومت الکتریکی را در تمام سطح کفپوش به صورت یکسان پخش می کند.

باید یادآور شویم که این کفپوش های عایق همزمان با خرید تابلو برق صنعتی خریداری می شود زیرا تابلو برق صنعتی بدون کفپوش عایق خطرات بسیاری دارد.

کفپوش عایق برق برای تابلو برق فشار متوسط

کفپوش عایق برق فشار متوسط را همزمان با خرید تابلو برق صنعتی فشار متوسط تهیه می کنند. این تابلو برق های فشار متوسط تا سقف 36000 ولتاژ را ساپورت می کنند. این کفپوش عایق برق نیز مانند نوع فشار قوی خود در رول های 10 متری با عرض 1 متر در رنگ های گوناگون بفروش می رسد.

کفپوش عایق برق برای تابلو برق فشار ضعیف

این نوع از کفپوش ها فقط برای ولتاژهای کمتر از 1000 وات مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش های عایق برق در ضخامت 3 میلی متر، عرض 1 متر و مقاوت ولتاژ 400 تا 1000 ولت تأیین شده است.

امروزه همه سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها و مکان های بسیاری متوجه نیازشان به خرید تابلو برق صنعتی و تهیه کفپوش عایق برق برای آن شده اند. حتی مکان هایی که قفسه ریلی الکترونیکی برای ذخیره سازی مدارک خود دارند نیز به خرید تابلو برق صنعتی نیازمندند زیرا اگر دچار مشکلی شود می توانند به راحتی با بررسی تابلو برق مشکل قفسه ریلی پیدا می کنند. اما توجه داشته باشید برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی باید برای تابلو برق کفپوش عایق برق نیز تهیه کنید.

 

 


11411914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است