اجتماعی 16:51 - 27 مرداد 1398
مردی که اقدام به قاچاق اتباع خارجی غیرمجاز به کشور کرده بود، دستگیر شد.

دستگیری قاچاقچی انسان در تهران

به گزارش ایسنا، چندی پیش یکی از شهروندان تهرانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرد که بیش از ۲۰ تن از اتباع کشور افغانستان با دو دستگاه خودروی سواری به پایانه مسافربری غرب تهران منتقل شده و در محوطه این پایانه سرگردان هستند که در پی این گزارش ماموران کلانتری پایانه غرب در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

با حضور ماموران در محل مشاهده شد که تعداد ۲۳ نفر از اتباع کشور افغانستان بدون هیچگونه مدارک هویتی و شناسایی و نیز مجوز، وارد کشور شده و در این محدوده رها شده‌اند که در همین راستا این افراد به کلانتری منتقل شده و تحقیقات از آنان آغاز شد.

در تحقیقات انجام شده از اتباع افغانستانی مشخص شد که این افراد با همکاری دو مرد در کشور افغانستان و با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان، به مرز ایران آورده شده و در آنجا با پرداخت ۲۵۰ میلیون دیگر وارد کشور و به تهران منتقل شده‌اند، اما در حالی که بنا بوده از طریق مرزهای شمال‌غربی به کشور آذربایجان بروند، در همین تهران از خودرو پیاده شده و دیگر خبری از افرادی که بنا بود آنان را از ایران خارج کنند، ندارند.  

یکی از این اتباع به ماموران گفت: به ما قول داده بودند تا بدون هیچ مشکلی از کشور ایران عبور کرده و وارد آذربایجان شویم و در آنجا اقدامات مربوط به اقامت و کارمان را نیز فراهم کنند، اما حالا هیچ خبری از این افراد نداریم.

 در ادامه تحقیقات تکمیلی انجام شده و مشخصات و چهره عامل قاچاق این افراد به دست آمده و در اختیار ماموران پلیس قرار گرفت. سرانجام ساعاتی بعد عوامل گشت پلیس این فرد را هنگام خروج از تهران شناسایی و در عملیاتی دستگیر کردند.  

با انتقال این فرد به کلانتری، وی تحت بازجویی قرار گرفته و در حالی که سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند، با مشاهده اسناد و شواهد لب به اعتراف گشوده و به جرم خود برای کلاهبرداری از اتباع افغانستانی به بهانه واهی انتقال به کشور آذربایجان اعتراف کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای این متهم پرونده‌ای تشکیل شده و به دادسرا ارجاع شد. همچنین مقدمات بازگشت ۲۳ تبعه غیرمجاز به کشور افغانستان نیز فراهم شد و اقدامات برای دستگیری افراد احتمالی مرتبط با این پرونده نیز در دستور کار ماموران قرار دارد.

انتهای پیام


10211729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، از کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در این عملیات پلیسی یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائمیان گفت: قانون جوانی جمعیت تسهیل گر برون رفت از این شرایط است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است