علمی فناوری 14:15 - 05 بهمن 1399
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با کمک تجهیزات ایران‌ ساخت راهکارهایی را برای بهینه‌سازی مصرف انرژی موتورخانه‌ها ارائه کردند که به گفته آنها مهمترین دستاورد این تحقیقات کاهش مصرف سوخت به میزان حداقل ۱۵ درصد و کاهش گازهای آلاینده به ویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد است.

ارائه راهکارهایی برای کاهش آلایندگی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان

به گزارش ایسنا، سهیلا خوشنویسان، مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی این شرکت فناور سنجش گازهای آلاینده موتورخانه‌ها و ارائه راه‌کارهای کاهش این آلایندگی را یکی از فعالیت‌ها برای سلامت محیط زیست دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها از طریق موتورخانه‌ها در هوا منتشر می‌شود و تنظیم دقیق مشعل و بهینه سازی احتراق مطابق با استانداردها به کاهش این آلایندگی کمک می‌کند. این کار را با کمک دستگاه آنالیز دود انجام می‌دهیم که مهمترین دستاورد این تحقیقات کاهش مصرف سوخت به میزان حداقل ۱۵ درصد و کاهش گازهای آلاینده به ویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد است.

وی با اشاره به برخورداری از تجهیزات فناور مشعل، دیگ، رادیاتور و گرمکن‌های صنعتی، عنوان کرد: تجهیزات اشتعالی مانند مشعل‌های گازوئیل سوز دمنده‌دار، دیگ‌های مخصوص گرمایش مرکزی و آب گرم مصرفی جزو تجهیزاتی هستند که با اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای کاهش میزان آلایندگی‌شان می‌توان انتظار داشت آلودگی هوا کاهش یابد.

خوشنویسان مشاوره ممیزی فنی انرژی برای آماده سازی جهت دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی و افزایش کارایی موتورخانه‌های اداری و مسکونی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از جمله پروژه‌های اجرا شده از سوی این شرکت دانست و ادامه داد: برای اجرای طرح آزمایشی ارتقای کارایی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان در شهر تهران با کمک تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت توانستیم محصولات و خدمات خود را در مسیر کاهش آلاینده‌های هوا به کار ببندیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی ساخت، راه اندازی و نظارت بر ساخت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، استاندارد و محیط زیست را از دیگر خدمات این شرکت نام برد و یادآور شد: تجهیزات گوناگونی در زمینه سنجش و ارزیابی مشعل، دیگ، گرمکن‌های صنعتی، مشعل‌های تابشی توسط این شرکت راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده است. این محصولات توانسته‌ ضمن کاهش خروج ارز از کشور به واسطه مسیر هزینه‌بر و دشوار آزمایش‌ها امکان انجام ارزیابی‌ها برای رسیدن به استانداردهای ملی و بین‌المللی را با خدمات داخل کشور فراهم کند.

انتهای پیام


10918661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتیجه آزمایش جدید دانشگاه «لافبورو» نشان می‌دهد کاهش حساسیت بصری می‌تواند زوال عقل را تا ۱۲ سال قبل از ابتلا به آن پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال حاری برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است