بین‌الملل 11:36 - 11 اردیبهشت 1403
شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که نظر این رژیم برای آزادی اسرا در مرحله اول توافق با حماس برای آتش‌بس تغییر کرده و به ۳۳ نفر کاهش یافته است.

روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس

در حالی که فشار مقامات غربی به مقاومت فلسطین برای پذیرش آتش بس ادامه دارد، یک رسانه اسرائیلی جزئیات جدیدی از درخواست این رژیم برای آزادی اسرای خود منتشر کرد.

 شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که این رژیم تعداد «گروگان‌هایی را که خواستار آزادی در مرحله اول توافق گروگان‌ها با حماس است، به ۳۳ کاهش داده است».

این خبر در شرایطی منتشر شد که پیش از این، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خبری اختصاصی گزارش داده بود تل‌آویو در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس، خواستار آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی است.

روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس

بنا بر گزارش کان نیوز، یک مقام رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود گفت که به دلیل این اعتقاد که برخی از این اسرا شاید زنده نباشند، تل آویو تعداد درخواستی خود را به ۳۳ نفر کاهش داده است.

طی روز‌های اخیر، رسانه‌های غربی از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس خبر دادند و وزیران خارجه آمریکا و انگلیس هم سخنانی در این باره گفته‌اند، اما حماس این خبر‌ها را تایید نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در جریان سفر روز گذشته به ریاض، از حماس خواست که تازه‌ترین پیشنهاد آتش بس را بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» خواند.

روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس

وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون پیشتر گفت که قرار است در ازای آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بس ۴۰ روزه برقرار شود. وی مدعی شد که «خروج رهبران حماس از غزه، می‌تواند راه را برای یک راه حل سیاسی» برای جنگ غزه هموار کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، امروز مدعی شد که تحولات جدید شامل کاهش تعداد اسرای درخواستی اسرائیل برای آزادی، «امید‌ها را برای نهایی کردن توافق یک هفته‌ای آتش بس در ماه نوامبر زنده کرده است».

به ادعای این رسانه، قرار است در این توافق، حماس ۱۰۵ اسیر اسرائیلی را در برابر ۲۴۰ زندانی فلسطینی آزاد کند.

منبع: فارس

 


12051978
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک نماینده دولت فرانسه گفت بخش هایی از منطقه کالدونیای جدید از کنترل دولت خارج شده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد که ارتش یمن عصر دیروز یک فروند پهپاد آمریکایی را در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب بود، سرنگون کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم پس از شنیده شدن صدای تیراندازی، توسط پلیس سوئد بسته شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان مکان جدید سفارت این کشور در تهران مشخص شده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب الله لبنان تصاویری از عملیات پهپادی به پایگاه «المطله» ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» 13 وزیر خارجه کشورهای جهان، عمدتا غربی طی نامه ای به یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به شهر رفح هشدار دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع محلی در مرکز افغانستان اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در ولایت بامیان چهار گردشگر خارجی احتمالا آمریکایی یا روسی کشته شده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» فیلم لحظه موفقیت نیروهای مسلح یمن در سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته اشغالگران آمریکایی در آسمان یمن منتشر شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رسانه های افغانستان اعلام کردند در نتیجه درگیری میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در شهرستان «دندپتان» پنج غیرنظامی افغان کشته شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مجلس نمایندگان آمریکا طرحیرا تصویب کرد که در آن از جو بایدن خواسته شده تا تحت هیچ شرایطی ارسال سلاح برای اسرائیل را متوقف نکند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است