علمی فناوری 12:12 - 13 مرداد 1400
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه‌ ابررایانه دیگری بعد از "سیمرغ" و "مریم" در این مرکز خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این پروژه‌ ابررایانه تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

اجرای سومین طرح ابررایانه در کشور/۱۰ دانشگاه برتر کشور در هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا علی اصغر انصاری امروز در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ابر رایانه سیمرغ را از دستاوردهای پژوهشگاه فناوری اطلاعات دانست که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره برداری رسیده و خدمات لازم را به پژوهشگران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با همکاری ستاد کرونا و برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی پروژه‌ای را در زمینه پراکندگی و شیوع زمانی و مکانی بیماری کرونا در استان تهران اجرایی کردیم.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری‌های کلانی در زمینه AI کردند، اظهار کرد: ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب کشورهای "چین"، "امریکا"، "بریتانیا"، "هند"، "آلمان"، "ژاپن"، "فرانسه"، "کانادا"، "ایتالیا" و "اسپانیا" هستند.

رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی در ایران به ترتیب به این شرح است:

رتبه نام دانشگاه تعداد مدرک
۱ دانشگاه آزاد ۱۱ هزار و ۶۸۳ مدرک
۲ دانشگاه تهران ۶ هزار و ۲۳۱ مدرک
۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۴ هزار و ۵۱۱ مدرک
۴ دانشگاه علم و صنعت ایران ۳ هزار و ۱۸۳ مدرک
۵ دانشگاه صنعتی شریف ۳ هزار و ۶۷ مدرک
۶ دانشگاه تربیت مدرس ۲ هزار و ۲۹۰ مدرک
۷ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۲ هزار و ۸۸ مدرک
۸ دانشگاه شیراز هزار و ۹۶۰ مدرک
۹ دانشگاه تبریز هزار و ۸۱۵ مدرک
۱۰ دانشگاه فردوسی مشهد هزار و ۷۹۸

انصاری با تاکید بر اینکه در دنیا عمده سرمایه گذاری‌ها در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات در زمینه توسعه هوش مصنوعی مربوط به فرآیندهای پردازش و ذخیره سازی داده‌ها است که باید پلتفرم‌هایی برای حضور بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در این زمینه ایجاد شود.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: بعد از راه اندازی ابر رایانه سیمرغ، راه اندازی ابررایانه "مریم" در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد. علاوه بر اینها پروژه دیگری در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی تعریف کردیم که در حد ابر رایانه سیمرغ است و پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام


11174967
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روانپزشک دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» داده‌های Flyby منتشر شده توسط کاوشگر فضایی BepiColombo اروپایی نشان داد که گاز‌های فراوانی، از جمله کربن و اکسیژن، از جو زهره در حال حذف شدن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل به تازگی اولین نسخه بتای عمومی اندروید ۱۵ را راه اندازی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است