اقتصادی 11:33 - 07 فروردین 1401

قهوه بخورم یا نوشابه انرژی زا؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قهوه بخورم یا نوشابه انرژی زا؟ کدوم انرژیمو بیشتر می کنه؟

کلی کار داری ولی انرژی انجام دادنشونو نداری؟

خوابت میاد ولی باید برای امتحان فردات بیدار بمونی؟

سردرد میشی و نیاز به کافئین داری؟

ورزشکاری و واسه چربی سوزی باید کافئین بالا استفاده کنی؟

و....

حالا بین دو تا گزینه قهوه و نوشابه انرژی زا موندی و نمیدونی کدومو انتخاب کنی؟ کدوم می تونه انتخاب بهتری برای نیاز تو باشه

قهوه یا نوشابه انرژی زا؟

اگه زیاد توی چنین شرایطی قرار می گیری و برات مهمه که انتخاب صحیحی داشته باشی برای مقایسه‌ی این دو نوشیدنی انرژی زا یعنی قهوه و نوشابه‌های انرژی زا همراه ما باشید.

یک فنجان قهوه کافئین بیشتری دارد یا یک نوشیدنی انرژی زا؟

اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نوشیدنی‌های انرژی‌زا کافئین بیشتری دارند، اما می‌توان گفت تقریباً هر دو به یک اندازه کافئین دارند.

نکته اصلی این است که بسته به حجم نوشیدنی انرژی‌زایی که می‌خرید – برخی می‌توانند تا ۲.۵ برابر بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین داشته باشند!

در مقایسه‌ای که بین نوشابه‌های انرژی زای موجود در ایران شده است، به خوبی صحت این صحبت مشخص است.

اصولاً تمام نوشابه‌ها دارای کافئین یکسانی بوده و بطور میانگین در ۲۵۰ میلی گرم از آن در حدود ۸۰ میلی گرم کافئین موجود بوده، این مقدار در نوشابه‌هایی با حجم بالاتر مسلماً بدلیل افزایش حجم بیشتر خواهد بود.

کافئین چیست و در هر نوشیدنی چقدر است؟

کافئین محرکی است که باعث می‌شود مغز ما هوشیارتر شود. این همان چیزی است که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی‌زای مورد علاقه‌تان باعث افزایش انرژی می‌شود.

در حالی که کافئین برای دادن انرژی و تمرکز مورد نیاز برای مطالعه به شما بسیار مفید است، کافئین بیش از حد می‌تواند الگوهای خواب شما را مختل کند و باعث سردرگمی شود.

توصیه می‌شود که یک فرد بالغ سالم بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف نکند.

اگر به کافئین حساسیت دارید و یا منع پزشکی برای مصرف آن دارید می‌توانید قهوه بدون کافئین قهوه پیک را امتحان کنید:

خرید قهوه دی کف (خرید قهوه بدون کافئین)

چه مقدار کافئین در یک فنجان قهوه وجود دارد؟

این بسیار به اندازه قهوه و البته نوع قهوه و رست آن و چگونگی دم کردن آن بستگی دارد.

یک فنجان بزرگ قهوه استارباکس حاوی تقریباً ۲۲۵ میلی گرم کافئین است. با این حال، فنجان بزرگ بسیار بزرگ‌تر از یک فنجان قهوه معمولی است. در حقیقت، احتمالاً باید حدود چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی بنوشید تا به ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز برسید.

اگر نیاز به یک قهوه با کافئین بسیار بالا دارید بر روی لینک زیر بزنید و بعد از ورود به صفحه از طریق چت واتساپ با دریافت مشاوره، بهترین نوع قهوه را با توجه به نیاز خود انتخاب نمائید.

خرید قهوه کافئین بالا

چه مقدار کافئین در یک نوشیدنی انرژی زا وجود دارد؟

در حالی که این به برند نوشیدنی انرژی‌زا بستگی دارد، بطور مثال هر دو نوشیدنی انرژی‌زای Red Bull رد بول و Monster مانستر حدود ۸۰ میلی‌گرم کافئین در هر قوطی با اندازه معمولی دارند.

این بدان معنی است که قهوه معمولاً حاوی کافئین بیشتری است. هنوز عوامل دیگری وجود دارد که باید قبل از تعیین اینکه کدام نوشیدنی برای شما بهتر است در نظر بگیرید.

مواد تشکیل دهنده انرژی زاها و اثرات آنها روی بدن:

- افدرین: محرکی که روی اعصاب مرکزی بدن تأثیر می‌گذارند که معمولاً در داروهای کاهش وزن استفاده می‌شوند اما تأثیرات مخربی روی کارکرد قلب می‌گذارند.

- تائورین: تائورین در بدن باعث کاهش فشار خون می‌گردد. مصرف تائورین موجود در نوشابه‌های انرژی زا باعث تحریک سیستم عصبی، افزایش انرژی، رفع خستگی، نشاط آوری، افزایش استقامت و رفع استرس می‌شود.

این ماده در ترکیب با اینوزیتول و کافئین برای افزایش هوشیاری در فعالیت‌های مغزی مؤثر است.

- جینسنگ: برای کاهش استرس و ازدیاد انرژی

- ویتامین گروه ب: گروهی از ویتامین‌ها که می‌توانند شکر موجود در نوشابه را به انرژی تبدیل کرده و سبب ساخته شدن ماهیچه شوند.

- دانه گوارانا: که از برزیل تهیه شده و محرکی قوی است.

- کراتین: اسید اورگانیکی که برای تولید انرژی ماهیچه‌ها مفید است.

- دانه جینکو: دانه‌ای درختی که برای بهبود حافظه مفید است.

با نگاه به اجزای تشکیل دهنده این نوشابه به نظر می‌رسد که تمامی اجزای تشکیل دهنده آن را مواد طبیعی تشکیل داده‌اند.

با وجود آن که سازندگان آن مدعی هستند که این نوشیدنی‌ها کاملاً بی خطر هستند اما پزشکان عقیده دیگری دارند. آنها معتقدند آنچه که انرژی را در بدن افراد به وجود می‌آورد تنها به خاطر موجود مقدار بسیار زیاد شکر و کافئین است که بسیار برای بدن ضرر دارد.

ردبول redbull

مقایسه‌ی شکر موجود در قهوه و نوشابه‌های انرژی زا

  • قهوه:

در اصل خود قهوه بدون قند است و شما می‌توانید شیرینی قهوه خود را با توجه به ذائقه خود و همچنین میزان مصرف قند خود تنظیم کنید و حتی آن را بصورت تلخ میل کنید.

بنیاد قلب و سکته مغزی توصیه می‌کند بیش از ۱۲ قاشق چای خوری شکر در روز مصرف نکنید.

  • نوشیدنی‌های انرژی زا:

یک قوطی ردبول حاوی ۲۶ گرم شکر است، در حالی که یک قوطی بزرگ هیولا حاوی ۵۴ گرم شکر است. این مقدار بیش‌تر از ۱۴ قاشق چایخوری شکر است، که بیش از مقدار سالم روزانه است.

مقایسه‌ی کالری موجود در قهوه و نوشابه‌های انرژی زا

کالری واحدی از انرژی است که از طریق غذاها و نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود. آنها همان چیزی هستند که به ما انرژی لازم برای گذراندن روز را می‌دهند. هر زمان که ورزش می‌کنیم کالری می‌سوزانیم.

یک فنجان قهوه معمولی کالری بسیار کمی دارد (یک فنجان متوسط حدود ۱ الی ۵ کالری دارد) - البته قبل از اضافه کردن شیر و شکر.

از طرف دیگر نوشیدنی انرژی زا مانند Monster حدود ۱۱۰ کالری دارد.

دریافت کالری از غذاهای سالم به جای غذاهای ناسالم مهم است. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که کالری زیادی در روز مصرف نمی‌کنید، زیرا این می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

به همین دلیل، بهتر است قهوه بنوشید و کالری خود را از دیگر انواع غذاهای سالم دریافت کنید.

قهوه:

قهوه طبیعی است و افزودنی یا نگهدارنده کمی دارد. قهوه همچنین حاوی مواد مغذی سالمی مانند ویتامین B2 و B5، پتاسیم، نیاسین و منیزیم است. قهوه همچنین کالری ندارد.

قهوه را می‌توان بر حسب ذائقه تقویت یا تضعیف کرد. این بدان معناست که شما کنترل بیشتری روی طعم نوشیدنی خود و میزان قوی بودن نوشیدنی خود دارید.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که هنگام خرید یک بسته قهوه، می‌توانید دقیقاً تصمیم بگیرید که چه مقدار از آن بسته را می‌خواهید در هر فنجان بریزید و همچنین چه مواد دیگری را باید شامل شود.

اگر می‌خواهید مصرف قند خود را محدود کنید، لازم نیست آن را در قهوه خود بگنجانید. با نوشیدنی‌های انرژی زا، شکر و مواد افزودنی از قبل گنجانده شده است، بنابراین چاره‌ای جز مصرف آنها ندارید.

فروشگاه آنلاین خرید قهوه، قهوه پیک

نوشیدنی‌های انرژی زا:

  • نوشیدنی‌های انرژی زا می‌توانند عوارض جانبی مشابه قهوه ایجاد کنند، زیرا حاوی کافئین نیز هستند.
  • یکی دیگر از مشکلات ناشی از نوشیدنی‌های انرژی زا، به ویژه برای جوانان، این است که آنها میکس کننده‌های محبوب نوشیدنی‌های الکلی در مهمانی‌ها هستند. با خوردن یک نوشیدنی انرژی زا همراه با الکل، تأثیر الکل بر بدن را کمرنگ می‌کنید و بدن خود را فریب می‌دهید تا به شما اجازه دهد بیش از آنچه می‌توانید الکل بنوشید.

مخلوط کردن نوشیدنی‌های انرژی زا با الکل می‌تواند باعث کم آبی بدن و حتی منجر به مسمومیت با الکل شود.

  • در حالی که نوشیدنی‌های انرژی زا دارای ویتامین هستند، حاوی بسیاری از مواد مصنوعی نیز هستند. اینها شامل موادی مانند نگهدارنده ها، طعم دهنده‌ها و حتی رنگ‌ها هستند که برای بدن ما ناسالم هستند. به همین دلیل، برای دریافت ویتامین‌های خود به نوشیدن مواد طبیعی و سالم‌تر رجوع کنید.
  • برخلاف قهوه، نوشیدنی‌های انرژی زا حاوی تائورین و جینسینگ هستند، اما بدن شما در واقع به این مواد نیاز ندارد.

نتیجه گیری: آیا برنده‌ای وجود دارد؟

با توجه به اینکه قهوه قند کمتری دارد و حاوی ویتامین‌های طبیعی است، مطمئناً قهوه انتخاب سالم‌تری به نظر می‌رسد پس این بدان معنی است که برنده قهوه است!

البته این بدان معنا نیست که شما هرگز نباید از یک نوشیدنی انرژی زا لذت ببرید، بلکه احتمالاً می‌خواهید از مصرف مقدار ناسالم آن اجتناب کنید. همین امر در مورد قهوه نیز صدق می‌کند، زیرا قهوه در صورت نوشیدن بیش از حد می‌تواند عوارض جانبی منفی نیز داشته باشد.

به دنبال چه قهوه‌ای هستید؟

قهوه‌ای با کافئین بالا برای درس خواندن و یا شب بیداری؟

قهوه‌ای بدون کافئین؟

قهوه‌ای برای لاغری؟

قهوه با طعم‌های جدید؟

قهوه میوه‌ای؟

...

برای خرید قهوه با کافئین بالا، خرید قهوه بدون کافئین و قهوه طعم دار (طعم‌های میوه‌ای، آجیلی، شکلاتی و …) از فروشگاه آنلاین قهوه پیک از طریق لینک زیر اقدام کنید.

خرید قهوه

از فروشگاه آنلاین قهوه پیک

بعد از ورود به فروشگاه آنلاین قهوه پیک، از طریق چت واتساپ داخل سایت می‌توانید مشاوره خرید بهترین نوع قهوه را داشته باشید.

همچنین در هنگام خرید از فروشگاه آنلاین قهوه پیک با انتخاب نوع دستگاه خود، می‌توانید قهوه رست شده را متناسب با دستگاه خود دریافت کنید.

قهوه بخورم یا نوشابه انرژی زا؟

قهوه بخورم یا نوشابه انرژی زا؟

انتخاب شما کدام است؟

قهوه یا نوشابه انرژی زا؟

منبع: قهوه پیک

Pikcoffeeroasters.com

اینستا: pikcoffeeroasters

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11510565
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آخرین وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ثبت رکورد توزیع ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای ۶ ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۹ اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالا‌های اساسی به ویژه گوشت قرمز و مرغ به بازار در روز‌های تعطیل خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است