استانی 17:25 - 08 آبان 1399
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:
ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اقشار کم درآمد متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن شهری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

اقشار کم درآمد متقاضی مسکن شهری به بنیاد مسکن مراجعه کنند

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، امروز پنج شنبه ۸ آبان اظهار کرد: افرادی که متقاضی استفاده از تسهیلات و طرح های حمایتی مسکن شهری هستند، می توانند به بنیاد مسکن شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بنیاد مسکن بعد از نهایی شدن آمار ثبت نام کننده‌ها، اسامی را جهت پالایش و برنامه ریزی به فرمانداری شهرستان ارسال می‌کند.



معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که در هر نقطه واقع در محدوده شهر که زمین با کاربری مسکونی داشته باشند، از این تسهیلات بهره مند می‌شوند.



میرجعفریان افزود: شرط برخورداری افراد از این تسهیلات در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر مثل بیرجند این است که فرد بد مسکن باشد.



وی گفت: بد مسکن به افرادی اطلاق می‌شود که در حاشیه شهر یا در بافت فرسوده سکونت داشته یا زمینی در این محدوده در اختیار دارند.



وی با بیان اینکه هدف از اعطای تسهیلات به افراد ساکن در حاشیه شهرها و بافت های فرسوده، بهسازی و ایمن سازی واحدهای مسکونی است، یادآور شد: تسهیلات در نظرگرفته شده برای این افراد در قالب ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره با کارمزد ۴ تا ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است.



میرجعفریان گفت: خانه اولی هایی که زمین در اختیار ندارند می‌توانند از طریق طرح اقدام ملی برای خانه دار شدن اقدام کنند.



وی افزود: این افراد از طریق طرح اعطای زمین ۹۹ ساله به صورت رایگان صاحب ملک می‌شوند.



گفتنی است؛ در جریان سومین سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در خردادماه امسال، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برنامه‌ریزی شد که از این تعداد ۵ هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص دارد.



انتهای پیام 


10785685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است