علمی فناوری 14:15 - 09 آذر 1400
رویداد ارائه فناوری‌های صنعت میگو از سلسله رویدادهای «تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش» است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

رویدادی برای افزایش بازده تولید میگو با شیوه‌های نوین

به گزارش ایسنا، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش کرده است تا با این کار توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فعالان و صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف فناورانه و صنعتی را شناسایی و به بازار و صنعت متصل کند.

رویداد ارائه فناوری‌های صنعت میگو با هدف معرفی فناوران به صنعتگران فعال در زنجیره ارزش میگو و ارائه پاسخ‌های فناورانه به نیازهای مطرح شده از سمت صنعت طراحی شده است. در این رویداد مجازی قرار است، زمینه برای برقراری ارتباط میان نخبگان، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های صنعتی که دارای چالش‌های فناوری در این حوزه هستند، فراهم شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از برگزاری این رویداد به سراغ صنعتگران و فناوران رفته است تا نیازها و توانمندی‌ها را شناسایی کند و تسهیل‌گر این ارتباط دو سویه شود. در این پژوهش‌ها و تحقیقات مشخص شد که زنجیره ارزش میگو در زمینه تامین مولد، خوراک میگو، مزرعه‌داری هوشمند، طراحی ماشین‌آلات بسته‌بندی و تجهیزات در تکثیر و پرورش و فرآوری و همچنین بکارگیری هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندها در این زنجیره ارزش با چالش‌های جدی مواجه است.

از جمله محورهای رویداد ارائه فناوری‌های صنعت میگو می‌توان به «شیوه‌های نوین تکثیر و پرورش میگو و افزایش بازده تولید»، افزایش بهره‌وری تغذیه و خوراک مناسب میگو با استفاده از فناوری‌های پیشرفته»، «هوشمندسازی زنجیره ارزش میگو»، «هوشمندسازی زنجیره تامین میگو»، «تجهیزات و ماشین‌آلات»، «بسته‌بندی هوشمند با قدرت ماندگاری بالا»، «راه‌کارهای توزیع سریع و بهینه»، «فرآوری میگو و تولید محصولات جدید» و «برندسازی و صادرات میگو رویکردها» اشاره کرد.

همچنین در این رویداد قرار است شرایط برای «پاسخ‌گویی به چالش‌های فناورانه صنعتگران فعال در زنجیره ارزش میگو»، «ارتقای بهره‌گیری از تخصص نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی»، «حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان»، «به‌ هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در زنجیره ارزش میگو»، «فضایی برای برگزاری جلسات مذاکرات رودررو پس از ارائه نیازها با صنایع مرتبط» تسهیل شود.

صنایع مرتبطی چون «صنایع تولید، تکثیر و پرورش میگو»، «صنایع تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات»، «صنایع تولید خوراک میگو»، «صنایع و مراکز فرآوری، عمل آوری و صنایع وابسته»، «صنایع حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «صنایع غذایی و تولیدکننده محصولات خوراکی»، «صنایع تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی» و «صنایع تولیدکننده محصولات بیولوژیکی (واکسن، پروبیوتیک ها و مکمل‌ها)».

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام


11344050
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است