بازار 16:50 - 22 اردیبهشت 1399

نکات ثبت شرکت یا تاسیس شرکت در ایران با هانا ثبت

برای این که بتوان تاسیس یا ثبت شرکت باید به برخی از نکات کلیدی توجه نمود. آگاهی از دستورالعمل‌های ثبت و تأسیس شرکت به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در چارچوب تعیین شده گام بردارند و برای تاسیس شرکت خود اقدام کنند. آشنایی با نکات کلیدی و مهم باعث می‌شود تا روند ثبت شرکت‌ها به خوبی انجام شود. باید توجه داشته باشید که ثبت و تأسیس شرکت دارای پیچیدگی‌های مربوط به خود است و برای جلوگیری از مشکلات آتی بهتر است اطلاعات خود را تکمیل کنید.

شناخت پیچیدگی‌های تأسیس شرکت می‌تواند روند آن را بهبود ببخشد. ما در این مقاله می‌خواهیم به نکات ثبت و تأسیس شرکت بپردازیم. در بین تمامی شرکت‌هایی که وجود دارد شرکت سهامی خاص به عنوان یک شرکت رایج شناخته شده که طرفداران مخصوص به خود را دارد. تعیین نوع شرکت قبل از انجام هر عملی می توان تعیین کننده قوانین مرتبط با آن باشد. اگر می‌خواهید در مورد این موضوع اطلاعات خود را تکمیل کنید بهتر است تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

نکات مهم ثبت شرکت چیست؟

نکات کلیدی و ضروری ثبت شرکت مختلف به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در مراحل تاسیس شرکت به درستی گام برداشته و روند کار را تسریع ببخشند. برای این امر توجه کردن به دستورالعمل‌های تعیین شده حائز اهمیت است. برخی از دستورالعمل‌های ثبت و تأسیس شرکت به شرح زیر است:

  1. اولین نکته قابل ذکر برای ثبت و تأسیس شرکت تعداد شرکا است. در واقع باید بیان کرد که برای تأسیس شرکت سهامی خاص باید حداقل دو شریک و برای تأسیس شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک شریک داشته باشید. این موضوع بیان می‌دارد که نمی‌توان به صورت انفرادی به تأسیس شرکت اقدام کرد و باید حتما یک یا چند شریک انتخاب نمود.
  2. پس از انتخاب شریک به عنوان همراه در اداره شرکت، باید بتوانید به درستی وظایف خود را تعیین کنید. تعیین وظایف در برخی از موارد به گونه‌ای است که باید به سراغ اخذ مجوزهای لازم بروید.
  3. انتخاب نوع شرکت دارای اهمیت است، طبق قانون تجارت در ایران 7 نوع شرکت وجود داشته که شما با توجه به تخصص خود می‌توانید بر اساس ضوابط تعیین شده شرکت خود را انتخاب کنید. ذکر این نکته ضروری است که هر نوع از شرکت‌های انتخابی دارای قوانین مخصوص به خود است.
  4. پس از انتخاب نوع شرکت بهتر است نام آن را انتخاب کنید. برای انتخاب نام شرکت باید توجه کنید که یک سری محدودیت‌های مختلف وجود دارد و اسم انتخابی باید به زبان فارسی باشد. تکراری نبودن اسم شرکت با سایر شرکت‌های موجود نیز اهمیت دارد.
  5. یکی از نکات ثبت و تأسیس شرکت، تعیین کد پستی معتبر است. شرکت شما باید دارای آدرس پستی معتبر باشد، از این رو بهتر است کد پستی حوزه مالیاتی خود را در ابتدا مشخص کنید تا در ادامه‌ی راه به مشکل برنخورید.
  6. یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد شرکت بحث میزان سرمایه است که باید در ابتدا مشخص باشد. در انتخاب شرکت سهامی عام یا خاص باید توجه داشته باشید که سرمایه غیر نقد نیز دارای اهمیت است و باید به تأیید یک کارشناس رسمی دادگستری برسد. توجه کنید که در هنگام تأسیس شرکت باید عدم سوء پیشینه داشته باشید تا بتوانید گواهی آن را به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهید.
  7. به عنوان نکته پایانی در بحث ثبت و تأسیس شرکت باید بیان کرد که شرکت تازه تأسیس شده نیاز به انتخاب یک مدیرعامل دارد تا بتواند در راستای اهداف تعیین شده گام بردارد. انتخاب یک مدیرعامل می‌تواند برای انجام عملیات شرکت بسیار مفید و کاربردی باشد.

سخن پایانی

برای این که بتوان نکات ثبت و تأسیس شرکت را فرا گرفت بهتر است با یک کارشناس متخصص مشورت کنید. داشتن آگاهی‌های لازم در زمینه ثبت و تأسیس شرکت می‌تواند شما را در روند انجام کار کمک کند. در واقع در بسیاری از موارد قبل از شروع هر کاری بهتر است اطلاعات خود را تکمیل کنید و سپس اقدام به انجام آن کار کنید.

به عنوان مثال شرکت‌های سهامی خاص دارای قوانین مخصوص به خود است و برای این که بتوانید چنین شرکتی را انتخاب کنید باید برخی از پیش زمینه‌ها را داشته باشید. همچنین در زمینه تأسیس شرکت با مسئولیت محدود نیز، قوانین و ضوابط خاصی وجود دارد که تعیین کننده است.

برای مشورت درباره مراحل ثبت شرکت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.


10525353
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است