بازار 10:41 - 11 اردیبهشت 1401

برای دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری چه نکاتی را باید بدانیم؟

در طول زندگی برای هر شخصی، این احتمال وجود دارد که یک مشکلی حقوقی و یا کیفری شکل بگیرد. جهت حل و رفع آن مشکل، به یک وکیل پایه یک دادگستری نیازمند است. در زمان انتخاب یک وکیل باید از تمام دقت و هوش بهره ببرید؛ زیرا یک وکیل متخصص و با تجربه برای حل مشکلات کارآمد خواهد بود.

عملکرد وکیل در پرونده‌های قبلی را در نظر گرفته و بر طبق آن‌ها دست به انتخاب بزنید. موکل در هر نوع پرونده‌ای، باید به وکیل خود اعتماد کامل داشته باشد تا تمام مدارکات خود را در اختیار او قرار دهد. شخص وکیل نیز بر طبق تجربه و دانش خود با به کار‌گیری آن مستندات، اقدام به انجام یک دفاع از موکل خود کند.

وکالت جز مشاغل حساس به شمار می‌رورد؛ زیرا با جان، ناموس و مال مردم در ارتباط است. پس در زمان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری، بسیار دقت کنید.

 

 

باید ‌ها و نباید‌ های دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری

 

 

در صورتی که شخصی مشکل حقوقی یا یک ادعا در زمینه خاص داشته باشد، جهت گرفتن مشاوره‌های لازم به سراغ یک وکیل پایه دادگستری خواهد رفت. بنابراین موکل در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین درگیری در پرونده، مشکلش برطرف خواهد شد. اما برای انتخاب وکیل به سراغ شخصی بروید که در عین حال مشاوره‌های لازم را در ارتباط با پرونده ارائه بدهد.

باید‌ها و نباید‌ها در زمان انتخاب یک مشاور و وکیل پایه یک، عبارت است از:

1) برای اینکه در پرونده مورد نظر موفق عمل کنید، حتما وکیل باتجربه و متخصص انتخاب کنید. این جمله که « وکیل خود باشید» را اصلا نپذیرید.

2) یک پرونده شاید برای حل شدن به مدت زمان طولانی نیاز داشته باشد. پس یک وکیل توانمند و قدرتمند هم در زمینه علم و هم توانایی فیزیکی انتخاب کنید.

3) به هیچ عنوان در میان آگهی روزنامه به دنبال یک وکیل مجرب و متخصص نباشید. وکیل را بر طبق پرونده‌های موفق، تجربه و البته تخصص او انتخاب کنید.

4) برای انتخاب یک وکیل، اصلا به سن و جنسیت شخص توجه نکنید و مهم‌ترین معیار؛ علم، شهرت و حسن خلق وی محسوب می‌شود. برای مثال گاهی ممکن است یک وکیل جوان عملکرد بهتری نسبت به یک وکیل پیر و سالخورده داشته باشد یا حتی گاهی خانم‌ها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

5) از نظر مدارک تحصیلی؛ وکیل و مشاور حقوقی باید حداقل از مدرک کارشناسی رشته حقوق برخوردار باشد و برای دریافت پروانه، مراحل سخت کانون وکلا را طی کرده باشد.

 

توانایی وکالت وکیل پایه یک در چه دعاوی می ‌باشد؟

 

 

وکیل پایه یک باید در آزمون‌های بسیاری شرکت کند. در مصاحبه‌ها نمره قابل قبولی دریافت نموده و دوره‌های متعدد را باید پشت سر بگذارد. در نتیجه وکیل پایه یک دادگستری به دلیل انجام و طی کردن این مراحل، از نظر دانش، آگاهی و تجربه در یک سطح بالایی قرار می‌گیرد. حوزه کاری وکیل پایه یک عبارت است از:

الف) پرونده‌های مرتبط با خانواده مانند طلاق، مهریه، ارث و نفقه

ب) پرونده‌های مرتبط با ملک نظیر تنظیم سند، سرقفلی و وقف

ج) پرونده‌های مرتبط با مهاجرت مثل ارائه اطلاعات قوانین مهاجرت

د) پرونده‌های مرتبط با مالیات

از دیگر حوزه کاری وکلای پایه یک دادگستری؛ مشکلات چک و سفته، دعاوی کیفری و ثبت احوال است. در زمان انتخاب وکیل در هر یک از حوزه‌های اشاره شده، باید بر حسب نیاز و نوع پرونده خود دست به انتخاب بزنید.

تفاوت های اصلی مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری در چیست؟

میان مشاور و وکیل دادگستری، یک تفاوت مهم وجود داشته و آن تفاوت را در تعریف این دو، به راحتی می‌توان یافت. وکیل به فردی گفته می‌شود که یک پرونده حقوقی را در مراجع قضایی و دادگستری پیگیری می‌کند. شخص وکیل در اصل مدافع حق‌های موکل خود در مراجع قضایی به شمار می‌رود. در حالی که مشاور حقوقی به شخص یا یک سازمانی اطلاق خواهد شد که ابتدا وضعیت و شرایط پرونده را به درستی ارزیابی می‌کند.

مشاور حقوقی در ادامه با توجه به موقعیت شخص و تمامی قوانین و مقررات آیین دادرسی کشور، یک سری توصیه‌های حقوقی را به شخص مراجعه‌کننده می‌دهد. در اصل وکیل، مدافع حق بوده و در مقابل مشاور، راهکار‌های حقوقی لازم را به مراجعه‌کننده بیان می‌کند.

 

مشخصات بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران

1) دارای تخصص باشد.

2) از ارتباطاتی قوی برخوردار است.

3) از حسن شهرت خوبی برخوردار است.

4) تجربه کافی در زمینه کاری خود دارد.

5) از ویژگی‌های رازداری و امانت داری نیز برخوردار است.

نویسنده: پرنیا مالکی 

 


11549091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است