استانی 16:02 - 18 آذر 1398
رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان:
ایسنا/کردستان رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، گفت: دانشجویان جنبش دانشجویی را باید در دانشگاه ها ادامه دار کرده و نگاه جامعی به مسائل کشور داشته و همچنین از مسائل جزئی نگری به دور باشند.

جنبش دانشجویی باید در دانشگاه ها ادامه دار باشد

تیمور جوادی امروز(۱۸آذر) در مراسم روز دانشجو، با اشاره به اینکه مراسم دانشجو به پاس داشت مقام دانشجو برگزار می شود، اظهار کرد: جنبش دانشجویی در کشورمان سابقه بیش از ۷۰ سال را دارد از همان ابتدا که مراکز آموزش عالی در کشور تاسیس شد دانشجویان به عنوان سر آغاز کننده تحولات اجتماعی مطرح بودند.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورها جنبش های دانشجویی از اهمیت برخوردار بودند، افزود: بیشتر جنبش های دانشجویی عدالت خواهی و مطالبه محور هستند، مطالباتی که باید از مسئولان و دستاندرکاران در قالب این حرکت های دانشجویی مطرح شود.

رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، بیان کرد: ۱۶آذر که هر سال به عنوان روز دانشجو جشن گرفته شده در حقیقت روز دانشگاه، استقلال طلبی، آزادی خواهی و روز ایستادگی در برابر قدرت های زورگو است که نخبگان ملت این جنبش در سال۳۲ بنا نهادنند.

جوادی ذکر کرد: روز ۱۶ آذر یک روز تاریخی برای دانشجویان و ملت ایران است، دوران تاریک و سیاهی که در زمان قبل از انقلاب بود و سه دانشجو برای دفاع از کشور شهید شدند و جان خود را تقدیم ملت کردند.

وی افزود: جنبش های دانشجویی در مقاطع مختلف زمانی دچار تغییراتی شد که گاهی این جنبش ها رو به افول بود و گاهی نیز به اوج خود رسید که منجر به انقلاب ۲۲ بهمن در سال ۱۳۵۷ شد و مردم همراه با این حرکت بودند.

رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، بیان کرد: همه حرکت های دانشجویی در جهت اطلاع استقلال و عظمت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

جوادی ذکر کرد: در حقیقت ۱۶ آذر سال ۳۲ سرآغاز یک حرکت نوپا و استکبار ستیزی بود که با پیروزی انقلاب به اوج خود رسید و حافظه ملت ایران این جنبش های دانشجویی را به خوبی به یاد دارد.

وی گفت: آنچه که امروز بسیار مهم و وظیفه همه دانشجویان است این بوده که جنبش دانشجویی باید ادامه دار و نگاه جامعی به مسائل کشور داشته و همچنین از مسائل جزئی نگری به دور باشند.

رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، با اشاره به اینکه حرکت های دانشجویی مقدس است، عنوان کرد: دانشجویان باید از مسئولان و دستاندرکاران کشور مطالبه گری داشته باشند چرا که زمانی در یک کشور دانشگاه دچار رکود شود در حقیقت اجتماع وارد رکود می شود لذا دانشجویان آغاز کننده حرکت های دانشجویی و مطالبه محور هستند.

جوادی افزود: دانشجویان در حقیقت سرمایه های عظیم هستند که آینده یک کشور به حرکت و جهت آن ها بستگی خواهد داشت و نقش محوری را در توسعه کشور در تمام زمینه ها ایفا می کنند.

وی ذکر کرد: با توجه به جنبش دانشجویان دشمنان در این راستا غافل نیستند و هر حرکت های دانشجو را در رسانه ها دنبال کرده و مورد توجه قرار می دهند.

رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، بیان کرد: با توجه به وضعیت کشور، حرکت های دانشجویان زیر ذره بین دشمنان قرار گرفته، بنابراین وظیفه دانشجو این است که به دور از سیاست زدگی و هیجانات مطالبات اصلی را داشته باشند.

 جوادی گفت: جنبش دانشجویی به عنوان پرچم دار حرکت های عدالت خواهانه مطرح بوده و مطالبات به حقی دارد که اهم آن ها با جدیت و اهتمام مسئولین نسبت به سرنوشت کشور، معیشت مردم و رفاه جامع اثر می گذارد.

وی افزود: انتظار به حق است که این جنبش ها هم اکنون یک اقتصاد سالم و شکوفا برای تامین کشور و رفاه مردم ایجاد کند به گونه ای که طبقه ضعیف جامعه از وضعیت معیشیتی خارج شود و به روال عادی برگردد.

رئیس جامع دانشگاه علمی کاربردی کردستان، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی که جز دانشگاه نسل سوم کشور است وظیفه پرورش نیروهای مهارتی مورد نیاز کشور را برعهده داریم لذا از دانشجویان این انتظار را داشته که با جدیت نسبت به مسائل خود احترام بگذارند به طوری که در آینده بتوانند چرخ های مملکت ها به حرکت دربیاورند.

در ادامه شهین سیف رئیس هیات دانشگاه علمی کاربردی کردستان، گفت: روز دانشجو از سال ۱۳۳۲ شروع شده و همچنان ادامه دار است لذا از دانشجویان درخواست داریم در دروان دانشجویی با جدیت این جنبش را به حرکت در آورند.

وی ذکر کرد: کوچک ترین حرکت دانشجویان زیر ذره بین دشمن قرار می‌گیرد و در شبکه هایی مجازی و رسانه ها به نفع خود نشان می دهند.

رئیس هیات دانشگاه علمی کاربردی کردستان، گفت: با توجه به شرایط  اقتصادی کشور، وظیفه دانشجو سنگین تر از گذشته است.

سیف خاطرنشان کرد: دانشجویان علمی کاربردی به خوبی یادگرفته اند که زمان پشت میز نشستن به پایان رسیده و باید از همان ابتدا در دانشگاه فعالیت و مهارت را آغار کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری ویژه دانشجویان است، بیان کرد: دانشجویان دارای نشاط و خلاقیت هستند لذا جامعه مطلق به دانشجویانی است که می توانند در توسعه کشور نقش آفرینی کنند.

رئیس هیات دانشگاه علمی کاربردی کردستان، گفت: دانشجویان باید در دانشگاه جهت یادگیری، اندوخته کردن علم و مهارت کوشا باشند چرا که آینده این کشور به دستان توانمند دانشجویان است.

سیف افزود: سه شهید دانشجویی که خون خود را فدا کردند و نشان دادن که دانشجوی ایرانی ضد استکبار جهانیان است و ظلم و ستم به مردم را قبول نخواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: دانشجویان میراث دار ۱۶ آذر سال ۳۲ هستند و باید قدردان باشند و با مطالبه گری از این روز را نگهداری کنند.

انتهای پیام


10314733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است