اجتماعی 17:05 - 05 بهمن 1399

تصمیم گیری در سه سطح برای مواجهه با آثار اجتماعی کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و ششمین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز دو دستورکار بررسی شد؛ دستورکار اول، ارزیابی فعالیت‌های محقق شده در حاشیه شهرها بود که یکی از اولویت‌های پنجگانه تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری است. در این زمینه گزارش بسیار خوبی ارائه شد که نشان دهنده روند مثبت کار است.

وی در همین راستا افزود: مقرر شد که با آرایش جدیدی که در سازماندهی کار داده می‌شود، بتوانیم فعالیت‌های جدید و مهمی را در حاشیه شهرها انجام دهیم که جمع بندی آن را در جلسات بعد خواهیم داشت و می‌توانیم به صورت تفصیلی به همگان ارائه کنیم.

رحمانی فضلی دستورکار دوم یکصد و سی و ششمین نشست شورای اجتماعی کشور را بررسی آثار اجتماعی بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: بیماری کرونا آثار اجتماعی مثبت، منفی، کوتاه مدت و میان مدتی خواهد داشت که بی توجهی به این آثار می‌تواند تبعات روانی و اجتماعی داشته باشد و تأثیرات بسیار مهم و گاهی منفی در زندگی مردم داشته باشد.

وی در همین راستا اشاره کرد: برای بررسی این موضوع مهم، جلسات مختلفی در این زمینه داشته‌ایم؛ از جمله با اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور و کارشناسانی که در این موضوعات بحث‌های نظری کرده و کاملاً مسئله را پیگیری کرده بودند، نشستی داشتیم. در نشست امروز نیز دستگاه‌های اجرایی دریافتی‌ها، تجربه‌ها و مواجهه خود با مسائل اجتماعی این موضوع را گزارش دادند که گزارش‌ها کاملاً میدانی، عملیاتی و واقع بینانه بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز گزارشهای خود در این موضوع را در جلسه دیگری ارائه دهند، همچنین سایر اعضا بتوانند نظرات خود را بیان کنند تا این موارد در قالب کارگروه‌ها بررسی دقیق‌تر شود و جمع بندی نهایی را با رویکرد یافتن راه و روش‌هایی برای بازدارندگی آثار منفی اجتماعی بیماری کرونا، تقویت جنبه‌های مثبت بیماری کرونا و همچنین درمان برخی از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور در همین راستا تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد تصمیم گیری ها در سه سطح انجام شود و راهکارها و پیشنهادات متناسب با آن ارائه شود. سطح اول شورای اجتماعی کشور است که برابر قانون مجاز هستیم و می‌توانیم در این سطح تصمیم‌گیری کنیم. سطح دوم، ستاد ملی مبارزه با کرونا است که در آنجا در سطح متناسب تصمیم‌گیری شود و سطح سوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به فرایندهای بلند مدت تر اختصاص خواهد یافت.

رحمانی فضلی افزود: باید در سه سطح تصمیم‌گیری یاد شده، در خصوص ابعاد اجتماعی این موضوع، مصوباتی داشته باشیم تا بتوانیم در دراز مدت و میان مدت در این راستا کار کنیم.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا امر مهمی است که همه ابعاد زندگی مردم، جامعه، روابط، مناسبات و کارکردها در شرایط مختلف را تحت تأثیر قرار داده است که بی توجهی به آن می‌تواند در درازمدت مشکلاتی را ایجاد کند.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری نشست‌ها، فعالیت کارگروه‌ها و همکاری دانشگاه‌ها بتوانیم در حوزه بازدارندگی و درمان آسیب‌های اجتماعی تلاش بیشتری کنیم.


10919035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی طی یک عملیات در محور قم به تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است