بین‌الملل 16:49 - 27 مهر 1400

روسیه درصدد به رسمیت شناختن طالبان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو موضوع به رسمیت شناختن طالبان را مورد بررسی قرار نداده است.

وزیر خارجه روسیه در حاشیه هجدهمین نشست سالیانه اندیشکده «باشگاه گفتگوی والدای» گفت: به رسمیت شناختن رسمی طالبان مورد بحث قرار نمی‌ گیرد و این موضوع، (تا کنون) علناً هم اعلام شده است.

سرگئی لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که طالبان به وعده‌ های خود عمل و تدابیری را اتخاذ خواهند کرد تا از فراگیر و همه‌ شمول بودن دولت افغانستان نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی نیز اطمینان حاصل کنند.

این در حالیست که طالبان از سایر کشورها درخواست کرده است تا به منظور تسهیل کمک به وضعیت جاری مردم در افغانستان، دولت این کشور را به رسمیت بشناسند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نشست مسکو درباره افغانستان که برای روز چهارشنبه تدارک دیده شده است، بر وضعیت سیاسی و نظامی این کشور، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین المللی برای اجتناب از بحران انسانی در افغانستان متمرکز خواهد بود.

این وزارتخانه می افزاید: قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شود.

نشست مسکو درباره افغانستان با مشارکت نمایندگان ۱۰ کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه طالبان برگزار می شود و سرگئی لاوروف وزیر خارج روسیه هم در آن حضور خواهد داشت.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا می گوید نمایندگان این کشور به مذاکرات مسکو درباره افغانستان، ملحق نخواهند شد. «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان هم روز گذشته از مقام خود کناره گیری کرد و قرار است «توماس وست» معاون وی، کار او را ادامه دهد.


11279617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است