بازار 15:52 - 30 مهر 1398

دیدنی ها و جاذبه های جزیره ابوموسی

 

جزیره ابوموسی مانند یک الماس در خلیج فارس می درخشد و یکی از آرامش بخش ترین جزایر دنیا است. سالانه گردشگران زیادی با تهیه بلیط هواپیما ابوموسی به این جزیره زیبا سفر می کنند. ساحل زیبا و سفید رنگ ین جزیره، منظره ای متفاوت و خارق العاده را خلق کرده است و جلوه ای بی نظیر به آن بخشیده است. در ساحل های ابوموسی گونه های مختلف جانوری زندگی می کنند مانند لاک پشت های دریایی، همچنین پرستوهای دریایی به های ساحل ابوموسی می آیند و بر روی صخره های نزدیک به ساحل تخم گذاری می کنند. سرگرمی های بسیاری برای کودکان در این جزیره وجود دارد که خانواده ها می توانند بدون هیچ دغدغه ای کودکان شان را تنها بگذارند تا از بازی نهایت لذت را ببرند. افرادی که به جزیره ابوموسی سفر می کنند، می توانند به کمک افراد محلی این جزیره ماهیگیری کنید یا از غواصی در آب تمیز و پاک لذت ببرند. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی جزیره ابوموسی بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

 

معرفی جزیره ابوموسی

جنوبی ترین جزیره ای که در خلیج فارس واقع شده، جزیره ابوموسی است که سالانه بسیاری از مردم با تهیه بلیط هواپیما به این جزیره سفر می کنند. ابوموسی حدود 22 کیلومتر تا بندرعباس و 75 کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد اما مدت زمانی که یک کشتی دریایی طول می کشد تا از بندرعباس به این منطقه برسد، حدود 9 الی 10 ساعت است. در شهرستان ابوموسی شامل قسمت های بسیار مهمی است مانند جزایر آن، جزیره تنب بزرگ و کوچک، فرور بزرگ و کوچک و سیری. مساحت شهرستان ابوموسی حدود 68.8 کیلومتر مربع است

ابوموسی یکی از مهم ترین شهرهای جنوبی صادف کننده نفت خام در ایران است و به دلیل عمق مناسبی که در فاصله بین ابوموسی تا جزایر تنب وجود دارد، نفتکش های بزرگ می توانند به خوبی از بین شان عبور کنند. آب های جزیره ابوموسی بسیار شفاف و زلال است به همین خاطر مرجان ها و ماهی های دریایی به وضوح در آن دیده می شوند. در این جزیره امکانات و تجهیزات رفاهی بسیاری وجود دارد مانند حوضچه های ماهیگیری، کارخانه آب شیرین، فرودگاه، اسکله و دیگر امکانات شهری مانند سردخانه، مدرسه، سینما.

اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، سفر با خودروی شخصی به کیش را به شما پیشنهاد می کنیم. چراکه شما می توانید اول به کیش رفته و در این جزیره زیبا کمی به گشت و گذار بپردازید و سپس به سمت جزیره ابوموسی راهی شوید. جمعیت جزیره ابوموسب حدود 2038 نفر است که در این جمعیت افرادی هم جود دارند که از امارات به اینجا آمده و زندگی می کنند.

تاریخچه نام جزیره ابوموسی

با توجه به تاریخ های به جای ماندهف مشخص شده است که در گذشته این جزیره نام های مختلفی داشته و یکی از نام های پر رنگش بومو  بوده است که به معنای مکانی برای آب می باشد. همچنین با دیگر نام هایی نظیر گپ سبز و بوموسی نیز شهر داشته که به ترتیب به معنی جایی سبز و مکانی سبز هم می باشد. "بو" به معنای "مکان" و "او" به معنای و  "سو"  "سبز" است. در گذشته به این جزیره زمین سبز گفته می شد است تا 100 سال گذشته که یکی از ساکنین، این جزیره را گسترش داده و از آن زمان به بعد به نام جزیره ابوموسی معروف شده است.

آب و هوای جزیره ابوموسی

ابوموسی درست نزدیک به خط استوا است و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب می باشد. این جزیره در مقایسه به دیگر جزایر کمی بالا تر از خط استوا قرار دارد و هوایی گرم تر هم دارد. بارندگی در فصل های پاییز و زمستان در این جزیره به اوج خود می رسد و معمولا به صورت رگباری است. بادهایی هم که در جزیره ابوموسی می وزند شامل سهیلی، نعشی و قوس هستند. چند مسیل خشک شده در ضلع شمالی این جزیره قرار دارد اما هیچکدام شان تبدیل به رودخانه نشده اند. آب لوله کشی ابوموسی آب باران و لنج کشی هایی است که از بندر لنگه و بندرعباس به این شهر می آیند. بهترین زمان سفر به جزایر ابوموسی فصل بهار و و اواخر فصل پاییز است آن هم درست زمانی که آب و هوایی بسیار دلنشین دارد و زیبایی طبیعت آن به اوج خود می رسد. بلندترین نقطه ابوموسی کوهی است به نام حلوا که حدود 110 متر ارتفاع دارد. هر چه به سمت جنوب و جزایر آن برویم میزان ارتفاعاتش هم کاهش پیدا می کند. در این جزیره دشت های بسیاری وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از آنها دیدن کنید.

گونه های جانوری و پوشش گیاهی ابوموسی

آب و هوای ابوموسی به گونه ای است که اکثر گیاهان به صورت خاردار هستند و نوع پوشش گیاهی آن از نوع استپی می باشد. در این جزیره گیاهان گرمسیری کمی رشد می کنند و از نظر پوشش گیاهی بسیار ضعیف است که آن هم توسط دام ها خورده می شوند. در آب های شفاف ابوموسی گونه های آبزی مختلفی زیست می کنند که برخی از آن ها شامل لاک پشت های دریایی، شاه میگو، ماهی های مختلف رنگین کمانی و لاک پشت های سبز دریایی می شوند.

 

 

 


10272939
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است