بازار 02:49 - 10 دی 1398

ارتودنسی و ایمپلنت روش های رایج اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند توسط ارتودنسی و ایمپلنت

طرح لبخند زیبا  و دل نشین، تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد دارد. با توجه به آمارگیری های کلی می توان گفت که 74 درصد مردم معتقد هستند که طرح لبخند زیبا در موفقیت افراد تاثیر حتمی دارد. شاید یک امر غیر منطقی به نظر برسد ولی با یک لبخند زیبا می توانید بسیاری از مسیر های مفقیت را به سادگی طی کنید. امروزه برای اصلاح طرح لبخند از روش های متعددی استفاده می شود. داشتن یک لبخند زیبا به عوامل متعددی مربوط می شود. از جمله این روش ها می توان به ارتودنسی و ایمپلنت اشاره کرد. روش های خاص دیگری هم برای اصلاح طرح لبخند استفاده می کنند که با توجه به نوع دندان ها ی افراد می توان از این روش ها استفاده کرد.

 

افزایش اعتماد به نفس با اصلاح طرح لبخند

برخی از لبخند ها با توجه به رنگ زرد دندان ها، حالت ناخوشایند و شکل کج دندان بسیار نا مناسب به نظر می رسد. همین امر تا حدود بسیار زیادی اعتماد بنفس شما را تضعیف کرده و علاوه بر احساس رضایت درونی می تواند در عکس العمل با افراد دیگر هم تاثیر گذار باشد. در نتیجه اگر از این وضعیت رنج می برید، در فکر اصلاح طرح لبخند خود توسط یک روش مناسب باشید.

 

استفاده از ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند

اطلاح طرح لبخند می تواند با ارتودنسی انجام شود. همه شما با روش ارتودنسی آشنایی دارید و به احتمال زیاد از این روش استفاده کرده اید. ارتودنسی زمانی استفاده می شود که دندان های شما از ناحیه اصلی خود خارج شده باشند و ترتیب و نظم دندان های دیگر را خراب کرده باشند. در این روش معاینه هایی برای بررسی فک و دندان های افراد صورت می گیرد. به طور قطع می توان از این روش برای تمام سنین استفاده کرد. ولی باید به این نکته دقت کنید که در هر سنی این روش به شیوه خاص خود انجام می شود. معمولا ارتودنسی را در سنین پایین انجام می دهند چرا که شکل گیری فک در این سن خیلی بهتر صورت می گیرد. ارتودنسی با ابزاری به نام بریس انجام می شود. این بریس ها که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شوند، به دندان هایی که در جای اصلی خود قرار ندارند فشار وارد کرده و آنها را صاف می کند.

 

 

چگونه با ارتودنسی دندان هایی زیبا داشته باشیم

دندان ها از جایی که قرار دارند حرکت کرده و به قسمت اصلی خود منتقل می شوند. مدت زمانی که طول می کشد تا ارتودنسی تاثیرات خود را بر دندان ها بگذارد حداقل 6 ماه و در موارد وخیم تر نهایت به 2 سال می رسد. ارتودنستی انواع متفاوتی دارد که با توجه به نوع فک ها از آنها استفاده می شود. ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک دو نوع اصلی هستند. جهت انجام ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند، متخصصان در این زمینه براکت هایی با جنس های متفاوت را که اقلب از جنس سرامیک،فلز یا پلاستیک هستند، بر روی دندان ها می چسباند. در مرحله دوم سیم های ارتودنسی را از روی این براکت ها عبور می دهند که باعث جابه جایی دندان ها می شود. معمولا بهتر است از روش ارتودنسی در سنین پایین تر استفاده کنید. معمولا با توجه به شکل گیری فک در سنین پایین و قابلیت تغییر طرح فک بهترین سن برای ارتودنسی 7 تا 9 سالگی است. در سنین بالاتر در صورتی که لثه های سالمی داشته باشید می توان برای صاف کردن دندان ها از ارتودنسی استفاده کرد.

 

استفاده از ایمپلنت برای اصلاح طرح لبخند

یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند ایمپلنت است. ایمپلنت به روش جایگزین برای کاشت دندان های کشیده شده یا نابود شده می گویند. این روش به عنوان یک روش جایگزین برای پروتز های بریج ابداع شده است که از آسب دیدن و افتادن دندان های کاشته شده جلوگیری می کند. شاید شما هم هنگام لبخند زدن برخی افراد مشاهده کرده باشید که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند و تصویر زشتی را به نمایش می گذارند. همین مشکل می تواند تاثیر منفی در طرح لبخند آنها داشته باشد. به صورت کلی هر شخصی که شرایط لازم برای کشیدن دندان ها را داشته باشد گزینه مناسبی برای اجرای روش ایمپلنت محسوب می شود.

 

افزایش-طول-عمر-ایمپلنت-دندان

 

ایمپلنت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند

برای اطلاع بیشتر در مورد این روش اصلاح طرح لبخند می توان گفت که ایمپلنت یک نوع پیچ تیتانیومی است که در استخوان فک جاسازی می شود. این پیچ می تواند جایگاه مورد نظر برای دندان از دست رفته شما باشد. ایمپلنت ها به طور کلی در دو نوع یکپارچه و دو تکه وجود دارند. در نوع دو تکه قسمتی برای تاج و قسمتی برای ریشه در نظر گرفته می شود که می توانند به یکدیگر متصل شوند. معمولا باید مدت زمانی پس از انجام ایمپلنت صبر کرد تا به استخوان فک جوش بخورد که این مدت زمان از سه ماه تا 6 ماه متغیر خواهد بود. بهترین زمان برای انجام ایمپلنت بعد از 18 سالگی است که استخوان فک کامل شکل گرفته است. اگر زودتر از سن 18 سالگی برای انجام ایمپلنت اقدام کنید ممکن است به دلیل رشد و تکمیل طراحی فک دندان های کاشته شده کوتاه تر به نظر برسند. همین امر می تواند اصلاح طرح لبخند را ناموفق جلوه دهد. با توجه به گزارشاتی که در این زمینه انجام شده حدودا 97 درصد ایمپلنت های انجام شده موفقیت آمیز بوده است و تاثیر بسیار زیادی در اصلاح طرح لبخند داشته است.

 

روش های دیگر اصلاح طرح لبخند

برای اصلاح طرح لبخند، علاوه بر روش های گفته شده می توان از شیوه های متفاوت دیگری هم استفاده کرد که از جمله آنها می توان به لمینت، روکش دندان، لیفت لثه، باندینگ یا کامپوزیت اشاره کرد. هر کدام از این روش ها با توجه به نوع دندان ها و مشکلاتی که در فک هر شخصی وجود دارد استفاده می شود. گاهی اوقات می توان از چندین روش به صورت ترکیبی استفاده کرد به صورتی که برای مثال ابتدا ارتودنسی انجام می شود و برای تغییر رنگ دندان ها لمینت را انجام می دهند. هر کدام از این شیوه ها می تواند توسط همان شخص دندان پزشک یا افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

 

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/

 

 


10332463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است