بازار 11:49 - 28 مرداد 1400

بهترین شرکت طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی یک حرفه تخصصی است که هنر و تجارت را با هم تلفیق می‌کند. همه افراد جامعه تجربه خرید کردن دارند و اولین موردی که هنگام خرید کالا با آن مواجه می‌شوند بسته بندی و طرح آن است. از این رو وقت گذاشتن برای طراحی و سرمایه گذاری روی بسته بندی، یک تاکتیک هوشمندانه است که بر بازدهی تجارت همه انواع محصولات تأثیر مثبت می‌گذارد.

جذابیت بسته بندی در موارد بسیاری اولین عامل فروش کالاست. چرا که سطح کیفی محصول قبل از گشودن بسته بندی و استفاده برای مصرف کننده مشخص نمی‌شود، اما ظاهر و کیفیت بسته بندی توجه‌ها را با قدرت زیاد به سمت خود می‌کشاند. البته اهمیت اصل محصول و مرغوبیت آن در رضایت مشتری را نمی‌توان نادیده گرفت بلکه صرفاً در اولین تجربه خرید بی تأثیر است؛ اگر بخواهیم سهم کیفیت کالا و طراحی بسته بندی آن را بسنجیم، باید اینطور گفت که یک طرح خوب بسته بندی، اولین خرید را تضمین می‌کند؛ سپس کیفیت محصول بر سطح رضایت مصرف کننده اثر می‌گذارد. در مرحله بعد که کالا به اتمام رسید نقش طرح بسته بندی مجدداً پررنگ می‌شود؛ چرا که هر چه از الگوهای خاص و مبتکرانه‌تر در طرحی آن استفاده شده باشد، بهتر در یاد فرد باقی مانده و او را به سمت همان برند راهنمایی می‌کند. بنابراین دو خصوصیت اختصاصی بودن بسته بندی و کیفیت محصول در جذب مشتریان وفادار مانند یک تیم هماهنگ عمل می‌کنند.

طراحی بسته بندی بر مبنای نکات طلایی بسیاری انجام می‌گردد. تسلط به روانشناسی رنگ‌ها یکی از مهمترین پیش زمینه‌های طراحی موفق است. استفاده به جا از رنگ در جلب نظر مشتری بالاترین تأثیر را دارد. زیرا انسان ابتدا رنگ‌بندی به کار رفته در بسته بندی را می‌بیند، سپس متوجه شکل آن می‌شود. بنابراین اگر آیتم‌های مهم در طرح بسته بندی را اولویت‌بندی کنیم، ابتدا رنگ، سپس شکل و در نهایت اطلاعات روی بسته بندی به چشم می‌آید.

شکل بسته بندی از نظر کارآیی و جانمایی اهمیت دارد. ابتکار در این زمینه می‌تواند تأثیر زیادی بر نظر افراد جامعه بگذارد؛ تا حدی که بعد از مصرف کالای اصلی، به نگهداری بسته بندی و استفاده از آن در جای دیگر مبادرت ورزد؛ حفظ بسته بندی حتی بعد از اتمام محتوای آن برای تولیدکننده باارزش است زیرا با درایت توانسته است یک تبلیغ دائمی جلوی چشمان مشتری خود قرار دهد.

اطلاعات روی بسته بندی در جلب اعتماد مشتری نقش به سزایی دارد. ذکر یک سری مشخصات مانند نام برند و لوگو، مجوزها و کدهای مربوطه، نام و نشانی تولیدکننده و تاریخ تولید بر روی بسته بندی ضروری است که هر مشتری ریزبینی قبل از خرید به دنبال آن‌ها می‌گردد. اما آنچه بین انواع طرح‌های بسته بندی تمایز ایجاد می‌کند اطلاعات تکمیلی است که مشتری به آن نیاز دارد تا از شک و دودلی قبل از خرید رهایی یابد. برای مثال نحوه استفاده، فواید، ترکیبات، گروه سنی مصرف‌کنندگان، اطلاعات تماس با مشاور و کلی نوشته‌های جذاب که بستگی به خلاقیت طراح و نظر گروه بازاریابی تولیدکننده دارد. اهمیت نوآوری در فونت و سایز نوشته‌ها و جانمایی درست هرکدام از آن‌ها را نیز نباید نادیده گرفت. طراحی بسته بندی خرما

طراحی بسته بندی چیست؟

بسته بندی به فرآیند قرارگرفتن محصولات درون یک پوشش، ظرف، جعبه یا پاکت گفته می‌شود. می‌توان گفت امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد انفجاری جمعیت، عرضه و تقاضای محصولات پیچیده شده است؛ تنوع کالای مصرفی مردم هر روز بیشتر می‌شود، تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات مشابه وارد بازار می‌کنند و رقابت شدیدی برای جذب مشتری بین برندهای مختلف جریان دارد. در این بین پیشرفت قابل توجه صنایع بسته بندی هم برای مصرف کننده و هم برای عرضه کننده پرفایده بوده است. آیا می دانید مهمترین کارکردهای بسته بندی چیست؟

حفاظت؛ مراحل حمل و نقل و پخش در بازارهای بومی و بین‌المللی، محصولات را در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌دهد. ضربات فیزیکی، دمای نامناسب، آلودگی‌های بیولوژیکی، نور خورشید، نفوذ رطوبت و مواد شیمیایی از جمله عواملی هستند که به انواع کالا بر اساس ماهیت آن صدمه می‌زنند. حال آنکه بسته بندی یک سد دفاعی قوی است و از کالا در برابر عوامل آسیب رسان حفاظت می‌کند.

سرعت و دقت در توزیع؛ امروزه حجم زیادی از کالاهای مختلف تولید می‌شود. بسته بندی کردن کالا قبل از توزیع سرعت عمل در فروش را بالا می‌برد، از ازدحام و معطل شدن مشتری در محل خرید پیشگیری می‌کند. مقادیر مشخص از کالا درون بسته‌ها قرار می‌گیرد و احتمال کم یا زیاده‌فروشی کاهش می‌یابد. هر محصول در سایزهای متنوع و جهت پاسخگویی به نیاز افراد مختلف بسته بندی می‌شود. همه این‌ها زمینه‌ساز پاسخگویی سریعتر به مشتری است که رضایت و خرید مجدد او را به دنبال خواهد داشت.

حمل و نگهداری؛ بسته بندی ظرف نگدارنده کالا و وسیله حمل محصولات است. بسیاری از مواد که اجزای تشکیل دهنده آن گسسته است مانند طراحی بسته بندی أنواع غلات ، مایعات، پودرها و گازها نیاز به ظرفی برای نگهداری و جابه جایی دارند. یک از نقش‌های ضروری بسته بندی، منسجم نگه داشتن مواد است. حتی کالاهای جامد مثل اسباب بازیها که از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند نیز به کمک بسته بندی درون یک پکیج قرار گرفته و هیچ کدام از قسمت‌های آن گم نمی‌شود. همچنین بسته بندی کردن محصولات، نگهداری آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. انبارها، ویترین‌ها، محل مصرف و هرجایی که کالای مورد نیاز مردم جهت فروش یا مصرف در آن قرار می‌گیرد، فضای مشخص و محدودی دارد که بسته بندی به چیدمان بهینه محصولات در آن نقش موثری دارد.

تبلیغات و برندسازی؛ بسته بندی حکم یک لایه تبلیغاتی همراه کالا را دارد. بسته بندی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد به راحتی باعث جلب نظر مشتری می‌شود. نکته قابل توجه اینکه بسته بندی تا زمانی که محتوای آن به اتمام نرسید همراه خریدار است و هربار که از کالا استفاده کند طرح و نام برند برایش تکرار می‌شود. وجود نام و مشخصات برند بر روی بسته بندی زمینه شناخته شدن تولیدکننده را فراهم می‌کند که خود دلیل اعتماد مشتری به محصولات است. عرضه کالا 3 مرحله اساسی زیر را در روند تکاملی خود پشت سر گذاشته است:

بازارها محدود به جوامع محلی بود و کالاهای مختلف به صورت فله و بدون بسته بندی به فروش می رسید.

بازارها توسعه یافتند و فروشگاه ها اختصاصی شدند. در این مرحله نیاز به ظروفی برای حمل کالا خودنمایی کرد، بنابراین استفاده از بسته بندی‌های ساده و بی نام و نشان مانند پاکتها رایج شد که تاثیری بر برندینگ نداشت.

در این مرحله، کارخانه‌ها گسترش یافته‌اند و صنعت بسته بندی وارد مرحله تکمیلی خود شده است. در واقع بسته بندی به ابزاری برای معرفی محصولات تبدیل شده که پتانسیل خوبی جهت تبلیغات و نهادینه کردن اسم برندها دارد.

سفارش طراحی بسته‌بندی

اهمیت سفارش طراحی بسته‌بندی به یک گروه زبده و حرفه‌ای حتی از تبلیغات رسانه‌ای هم بیشتر است. کارایی یک طرح بسته‌بندی اختصاصی و اصولی زمانی به چشم می‌آید که مدتی از توزیع محصول در بازار گذشته و تغییرات نمودارهای فروش خودنمایی می‌کند. کافی است فقط یک‌بار برای طراحی بسته بندی هر محصول هزینه کنید، خواهید دید که نتایج آن برای سال‌های متمادی شما را غافلگیر می‌کند.

تعداد تیم‌های حرفه‌ای فعال در حوزه طراحی بسته بندی در ایران زیاد نیست و متأسفانه بسیار شاهد هستیم که برخی تولیدکنندگان بجای سفارش طرح اختصاصی خود به الگوبرداری از برندهای مطرح و یا نمونه‌های خارجی روی می‌آورند. این روش نام آن‌ها را در سایه شرکت‌های پرآوازه قرار می‌دهد و هرگز به یک برند موفق تبدیل نخواهند شد.

طرح بسته بندی زبان گویای تولیدکننده در ویترین فروشگاه‌هاست. زمانی که هیچ‌یک از کارشناسان بازاریابی حضور ندارند که مزایای محصول را برشمارند، طرح بسته بندی زبان می‌گشاید و جایگاه خود را در نظر مشتری به دست می‌آورد. امروزه بسته بندی فقط ظرفی جهت حمل‌ونقل محصولات نیست بلکه نماینده برندها است. مردم جوامع در داخل و خارج از کشور عموماً از طریق طرح بسته بندی، نام و هویت شرکت‌های بزرگ را می‌شناسند. لباسی که هم می‌تواند نمایانگر اعتمادپذیری و احترام به مشتری باشد و هم بی‌اعتنایی به او! بنابراین کار را باید به کاردان سپرد و از خبره‌های طراحی بسته بندی کمک گرفت، کسانی که بلد باشند اعتبار و عظمت یک برند را در شکل و تصویر بسته بندی بگنجانند.

هنر طراحی بسته بندی بر سه پایه دانش، تجربه و مهارت بنا شده است. یعنی پروسه‌ای که توسط یک نفر قابل اجرا نیست و باید گروهی از افراد متخصص به کمک هم دیگر به آفرینش یک طرح ماندگار دست بزنند. گرافیک، بازاریابی، هنرهای تجسمی، روانشناسی، اقتصاد، جامعه شناسی و بسیاری از علوم دیگر در طراحی اصولی بسته بندی به کار گرفته می‌شوند. هر یک از اعضای تیم طراحی باید تا حدودی با یک یا چند مبحث تأثیر گذار بر نظر مصرف کننده آشنا باشد. در این صورت طراحی حاصل از همکاری افراد گروه، از هر نظر برای مشتری جذب کننده و تحسین برانگیز خواهد بود.

سفارش طراحی بسته بندی یکی از گام‌های اساسی در تولید و تجارت انواع محصولات است. برای گرفتن بهترین نتیجه از فرصتی که بسته بندی در اختیار عرضه کنندگان کالاها می‌گذارد، تحقیق و دقت بالایی در این مرحله نیاز است. وقت و پولی که جهت طراحی بسته بندی هزینه می‌شود نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. بنابراین قبل از اعتماد به گروه طراحی بهتر است تجربیات و تخصص آن‌ها را سنجیده و نسبت به تبحر آن‌ها مطمئن شوید. چرا که با انجام سفارش طراحی بسته بندی، در واقع آینده تجارت خود را در دست طراحان قرار می‌دهید. بنابراین با برنامه‌ریزی و حساب‌شده جهت ثبت سفارش اقدام کنید و طراحی بسته بندی اختصاصی خود را به یک تیم متخصص بسپارید. گروه‌های حرفه‌ای و خلاق طراحی، توانایی و دانش لازم برای زنده کردن پتانسیل‌های بالای بسته بندی را دارند، آن‌ها می‌توانند با ارائه طرحی منحصربه‌فرد، زمینه تبلیغات مؤثر، نمایش اعتبار برند و جلب رضایت مشتری را به‌طور هم‌زمان فراهم کنند؛ برای وقوع چنین رویدادی باید علم و هنر پشتوانه طرح بسته بندی باشد.

تاثیر طراحی بسته بندی میوه خشک در فروش

در حال حاضر میوه خشک جز خوراکی هایی به شمار می رود که اغلب انسان ها در هر رده ی سنی به آن علاقه دارند. در بسیاری از مراسم ها از جمله دورهمی این محصول روی میز پذیرایی مشاهده می شود. میوه خشک به جز این که خوش طعم است ویژگی های مثبت و فایده هایی نیز دارد و مانع هجوم بچه ها به سمت تنقلات مضر می شود. طراحی بسته بندی میوه خشک به دلیل این که به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع طراحی بسته بندی برای میوه ی خشک باید به گونه ای باشد که مانع قرار گرفتن در معرض هوا و در نتیجه خشک شدن آن باشد. مهم ترین نکته ای که در رابطه با مصرف میوه خشک وجود دارد این است که میوه ها نباید در بسته بندی تازگی خود را از دست بدهند. همچنین رعایت نکات بهداشتی حین بسته بندی نیز باید حتما مورد توجه ویژه ی طراحان قرار بگیرد.

انواع طراحی بسته بندی میوه خشک

برخی از طراحان بسته بندی برای میوه خشک از بسته بندی هایی با جنس مقوا استفاده می کنند. این نوع طراحی بسته بندی میوه خشک باعث می شود احتمال شکسته شدن برخی از میوه ها به صفر برسد. همچنین طراحان بسته بندی معتقدند وقتی میوه خشک داخل بسته بندی به شکل جعبه قرار می گیرد شکل اولیه ی خود را از دست نمی دهد. در طراحی جعبه به عنوان بسته بندی برای میوه خشک رنگ های گوناگونی به کار می رود. پیشنهاد می کنیم برای طراحی بسته بندی از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ میوه ی خشک داخل جعبه همخوانی داشته باشد. جالب است بدانید برخی از رنگ ها می توانند در تحریک اشتها و ترغیب به خرید مصرف کننده تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. پس از علم روانشناسی رنگ ها بهره ببرید تا طراحی بسته بندی برای میوه خشک باعث افزایش میزان فروش شود.

برخی دیگر از طراحان معتقدند بهتر است از پاکت هایی که در زمان قدیم برای خرید استفاده می شد برای بسته بندی میوه خشک استفاده شود. البته کمی تغییرات بر روی این پاکت ها اعمال می شود تا هم جذاب تر شوند و هم حس نوستالژی را برای مصرف کننده تداعی کنند. مهم ترین ویژگی که طراحی بسته بندی میوه خشک با استفاده از پاکت دارد این است که وزن کمی دارد و جا به جایی آن به آسانی انجام می شود. سایت طراحی بسته بندی

همچنین شما می توانید در بحث  طراحی بسته بندی میوه خشک خلاقیت را چاشنی کار کنید و بسته بندی برای میوه خشک طراحی کنید که به عنوان هدیه نیز کاربرد داشته باشد. باید برای این نوع بسته بندی ظاهری شکیل و جذاب طراحی کنید تا درخور هدیه دادن به دیگران باشد. همچنین می توانید جمله ای زیبا انتخاب کنید و به صورت برچسب بر روی بسته بندی هدیه بچسبانید تا شخصی که بسته بندی هدیه میوه خشک را دریافت می کند با خواندن جمله احساس خوبی پیدا کند.

نوع دیگری که می توانید برای طراحی بسته بندی از آن استفاده کنید بسته بندی های زیپ دار هستند. یکی از مزیت های این نوع بسته بندی ها این است که به هیچ عنوان هوا به داخل آنها نفوذ نمی کند و آسیبی به میوه خشک نمی رساند. مزیت دیگر این نوع بسته بندی این است که پس از تمام شدن محتوای داخل آن دور ریخته نمی شود. می توان از این بسته بندی برای خوراکی های دیگر نیز استفاده کرد. همچنین می توانیم به مزیت دیگری نیز این اشاره کنیم. این نوع طراحی بسته بندی میوه خشک به گونه ای انجام می شود که قسمت پایین آن پهن تر است. پهنای قسمت انتهایی بسته بندی باعث می شود تا به صورت ایستاده داخل کابینت منزل شما و یا داخل طبقات فروشگاه قرار بگیرد. به همین دلیل است که میگوییم این نوع بسته بندی میوه خشک جای زیادی را اشغال نمی کند. بسیاری از مصرف کننده ها تمایل دارند تا در هنگام خرید بتوانند محصول داخل بسته بندی را ببینند تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. یک طراح خلاق برای احترام به نظر مصرف کننده می تواند بخشی از بسته بندی را به صورت شفاف و قابل دیدن طراحی کند. به این صورت دغدغه ی مصرف کننده نیز از لحاظ کیفیت رفع می شود و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام میدهد.

طراحی بسته بندی میوه خشک باید به گونه ای باشد که میوه های خشک داخل بسته بندی را از خطرات احتمالی که ذکر می کنیم دور نگه دارد. یکی از خطراتی که به بسته بندی میوه خشک آسیب جدی وارد می کند رطوبت است. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که رطوبت، هوا، آلودگی، نور ، گرد و غبار و مواردی از این دست امکان نفوذ به داخل را نداشته باشند. همچنین باید یک طراح این موضوع را در نظر بگیرد که میوه خشک قرار است مراحل زیادی از جمله قرار گرفتن داخل بسته بندی، انتقال بسته بندی به فروشگاه، قرار گرفتن داخل طبقات فروشگاه و مواردی از این دست را طی کند. بنابراین محافظت از میوه خشک داخل بسته بندی باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. اگر تیم طراحی شما برای بسته بندی میوه خشک از موادی از جمله کارتن مقوایی یا چوب استفاده می کند باید استانداردهای لازم را در نظر بگیرد.

طراحی بسته بندی میوه خشک باید طوری باشد که تمام مواد مورد استفاده در لاین بسته بندی نکات بهداشتی را رعایت کنند. از جمله ظرف هایی که برای بسته بندی استفاده می شوند نباید استفاده شده یا مرطوب باشند. نکته ی دیگری که باید در نظر گرفت این است که میوه خشک وزن زیادی ندارد. در نتیجه بسته بندی آن نیز باید به گونه ای باشد که وزن زیادی نداشته باشد. در واقع میزان تحمل وزن نیز باید در بحث طراحی بسته بندی میوه خشک مشخص شود. تا بتوان با توجه به نیاز مصرف کننده و توانایی که بسته بندی دارد داخل آن را پر کرد. حتی اگر شما در دسته ی تولید کنندگانی هستید که قصد دارید به صورت عمده میوه خشک را به فروش برسانید بهتر است کلاس کاری خود را بالا برده و از پلاستیک برای بسته بندی استفاده نکنید.

ایده های جذاب برای طراحی بسته بندی زعفران

با توجه به این که زعفران جز محصولات درجه یک و از تولیدات کشور عزیزمان ایران است بنابراین طراحی بسته بندی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این که تیم طراحی بسته بندی باید حاذق و خلاق باشد نیاز است در ارتباط با جنس موادی که زعفران در آن بسته بندی می شود حتما اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشد. در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری در ارتباط با طراحی بسته بندی زعفران عنوان کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع که ارزش زعفران با ارزش طلا برابری می کند بنابراین باید به همین مقدار به طراحی بسته بندی آن نیز اهمیت داد.

استفاده از علم روانشناسی رنگ ها در طراحی بسته بندی زعفران

همان طور که زعفران در دسته ی مواد غذایی لوکس قرار دارد بنابراین طراحی بسته بندی آن نیز باید جذاب و شیک باشد. در طراحی بسته بندی این محصول بهتر است رنگ هایی به کار برده شوند که تضاد خاصی با زعفران داشته باشد. به کار بردن تضاد رنگی باعث می شود تا مصرف کننده بدون ذره ای مکث به سراغ خرید محصول برود. طراحی بسته بندی زعفران باید به صورتی انجام گیرد که نقش رنگ ها در بسته بندی کاملا مشهود باشد. یعنی حتی اگر مصرف کننده خرید را انجام نداد باز هم طراحی بسته بندی در ذهنش ثبت شده باشد. مهم ترین چیزی که در رابطه با طراحی بسته بندی باید به آن توجه داشته باشید بحث هزینه است. در واقع باید دقت داشته باشید که هزینه ی طراحی بسته بندی نباید از هزینه ی زعفرانی که داخل بسته بندی قرار می گیرد بیشتر شود. به همین دلیل است که برخی از طراحان در طراحی بسته بندی زعفران از جعبه های مقوایی استفاده می کنند.

هنگامی که طراحی برای بسته بندی هایی از جنس مقوایی انجام می شود باید حتما به اندازه ها دقت کرد. نکته ی دیگری که در رابطه با این نوع بسته بندی ها باید رعایت شود این است که جعبه ی مقوایی که خروجی تیم طراحی است باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر قصد دارید تا مطلبی را بر روی این نوع بسته بندی ها چاپ کنید باید حداکثر دقت خود را به کار ببرید. چرا که پس از چاپ مطالب مورد نظر دیگر امکان اصلاح و یا اعمال تغییرات وجود ندارد. با توجه به این که زعفران رنگ جذاب و چشم فریبی دارد بهتر است به توصیه ای که در ادامه مطرح می کنیم حتما عمل کنید. توصیه ی ما به شما این است که در طراحی بسته بندی زعفران حتما قسمتی را قابل دیدن قرار دهید. اگر بخشی از بسته بندی شفاف و قابل مشاهده باشد می توانید حسن نیت و مرغوب بودن زعفران را به مصرف کننده نشان دهید. برای بخش شفاف بسته بندی می توان از طلق استفاده کرد. البته اگر این حالت را در طراحی بسته بندی اعمال کردید حتما به اطلاع مصرف کننده برسانید که این نوع بسته بندی نباید در برابر تابش نور خورشید به صورت مستقیم قرار بگیرد.

با توجه به این که زعفران جز مواد غذایی لوکس است به همین دلیل تیم طراحی آن باید حتما با تجربه و حرفه ای باشد. در مورد طراحی بسته بندی زعفران به علت این که رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد باید دقت و ذکاوت بسیار زیادی به خرج داد.

شکل های متعدد طراحی بسته بندی زعفران

1.       به کار بردن کاغذ و مقوا در طراحی بسته بندی محصول زعفران: همان طور که توضیح دادیم طراحی بسته بندی زعفران از این جنس به صورت معمول مورد استفاده قرار می گیرد. علت این که برخی طراحان در بسته بندی زعفران از کاغذ استفاده می کنند هزینه ی اندک آن است. این امکان وجود دارد که اطلاعاتی که مد نظر دارید را بر روی بسته بندی چاپ کنید. همچنین می توانید نام تجاری برند خود را نیز به صورت برجسته بر روی بسته بندی درج کنید. از دیگر مزیتی که این نوع طراحی بسته بندی دارد می توانیم به قابلیت انتقال آسان اشاره کنیم. بسته بندی های کوچک تر داخل جعبه های بزرگ تر مثلا 12 تایی قرار می گیرند و انتقال آنها بسیار راحت تر انجام می شود.

2. به کار بردن ظرف هایی از جنس فلز در طراحی بسته بندی زعفران: به دلیل این که ظرف هایی از جنس فلز در برابر آسیب هایی از جمله وارد شدن فشار یا ضربه مقاومت کافی دارند برخی از طراحان از آنها استفاده می کنند. همچنین ظروف فلزی در هنگام انتقال نیز هیچ گونه آسیبی نمی بینند. از دیگر ویژگی های مثبت استفاده از ظروف فلزی در طراحی بسته بندی زعفران این است که عطر و بوی خوش این محصول داخل ظرف باقی می ماند. اگر تمایل به درج اطلاعات بر روی بسته بندی دارید ظرف هایی از جنس فلز نیز این خاصیت را دارند. ظرف های فلزی که به عنوان قالب برای زعفران در نظر گرفته می شوند را می توان به شکل همه ی اشکال هندسی از جمله دایره و مربع تولید کرد. همچنین این نوع بسته بندی مانع ورود رطوبت و نور به داخل می شود.

3. به کار بردن پلاستیک در طراحی بسته بندی زعفران: در حال حاضر پلاستیک جز مواد محبوب برای طراحان بسته بندی ها به شمار می رود. استفاده از پلاستیک در طراحی بسته بندی زعفران مزایای زیادی دارد که به آنها اشاره می کنیم. یکی از مزیت هایی که می توان به آن اشاره کرد سبک بودن بسته بندی است. همچنین به این موضوع نیز می توانیم اشاره کنیم که پلاستیک ها به هر شکلی که بخواهیم در می آیند. برای طراحی بسته بندی هایی از جنس پلاستیک نیاز به صرف زمان زیادی نیست. بلکه به آسانی و با سرعت بالا تولید می شوند. در ابتدا زعفران داخل بسته بندی هایی پلاستیکی ریخته می شود. سپس در ادامه بسته بندی های پلاستیکی داخل بسته بندی های مقوایی قرار می گیرند. همچنین قوطی هایی نیز از جنس پلاستیک طراحی شده اند که برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

4. به کار بردن ظروف هدیه در طراحی بسته بندی زعفران: با در نظر گرفتن این موضوع که زعفران به عنوان سوغاتی نیز هدیه برده می شود می توان این مهم را در طراحی بسته بندی زعفران در نظر گرفت. در طراحی بسته بندی هایی که به عنوان هدیه خریداری می شوند باید حداکثر دقت و ظرافت و زیبایی را باهم به کار برد.

ویژگی بهترین طراحی بسته بندی خشکبار

طراحی که به جهت بسته بندی برای محصولاتی همچون خشکبار انجام می شود باید یک سری ویژگی داشته باشد. این ویژگی ها میتوانند شامل مواردی مثل: نقش بسته بندی به جهت جلوگیری از فاسد شدن ماده ی غذایی، نقش بسته بندی در نگهداری آن و مواردی از این دست باشند. اگر طراحی بسته بندی خشکبار به گونه ای حرفه ای انجام شود همین کار موجب جذب مشتری های بیشتر می شود. طراحی بسته بندی حرفه ای نیز باعث پیدا کردن مشتری های ثابت در داخل و حتی صادرات خشکبار به خارج از کشور می شود. با توجه به این خشکبار در دسته ی مواد غذایی قرار می گیرد که به زودی فاسد نمی شود و امکان نگهداری آن در زمان بیشتری میسر است. بنابراین لازم است این موضوع در طراحی بسته بندی این محصول مورد توجه قرار گیرد. درست است که خشکبار زود فاسد نمی شوند اما باید شرایط نگهداری آن را در بحث طراحی بسته بندی حتما در اولویت قرار دارد. چرا که اگر در جای بیش از حد گرم نگه داشته شوند قطعا بعد از باز کردن بسته بندی با خشکبار سالم و قابل استفاده ای مواجه نمی شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات بیشتری در رابطه با طراحی بسته بندی خشکبار ارائه دهیم.

بهترین روش برای طراحی بسته بندی خشکبار

اگر بخواهیم به زبان ساده در رابطه با بسته بندی و طراحی آن صحبت کنیم در واقع می توان گفت وقتی برای یک محتوای معین یک ظرف یا یک قالب طراحی می شود عمل طراحی بسته بندی اتفاق می افتد. این نکته که در طراحی قالبی که محتوای مورد نظر در آن قرار می گیرد از چه جنسی استفاده شود به عهده ی تیمی است که طراحی بسته بندی را انجام می دهند. اما در بحث طراحی بسته بندی خشکبار لازم است دقت کافی را در زمینه های مختلف داشته باشیم. به عنوان مثال طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که اگر به آن فشار وارد شد به خشکبار داخل بسته بندی آسیبی نرسد. یا این که طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که در حین جابجایی بسته ها اگر اتفاقی افتاد به خشکبار داخل بسته بندی خسارتی وارد نشود. در حقیقت برای طراحی بسته بندی برای هر محصولی از جمله خشکبار که جز موادی است که مشتری مستقیما آن را به مصرف می رساند باید تمامی نکات لازم را در نظر گرفت و رعایت کرد. حال می خواهیم مواردی را در رابطه با طراحی بسته بندی خشکبار عنوان کنیم.

*بسته بندی خشکبار باید به شکلی طراحی شود که وقتی می خواهیم خشکبار را داخل بسته بندی بریزیم زمان خیلی زیادی تلف نشود. چرا که صرف زمان زیاد برای بسته بندی باعث می شود تا هزینه ها نیز افزایش پیدا کنند. پس در رابطه با طراحی بسته بندی برای خشکبار دو عامل زمان و هزینه باید مورد توجه قرار بگیرند.

*وقتی مصرف کننده اقدام به خرید می کند چه به صورت حضوری یا به صورت غیر حضوری فرقی ندارد. توقع دارد اگر حضوری خرید می کند وقتی درب بسته بندی را باز کرد همان چیزی را که قبلا دیده مشاهده کند. اگر غیر حضوری خرید کرد توقع دارد همان چیزی که در عکس دیده را تحویل بگیرد. بنابراین این که طراحی بسته بندی به گونه ای انجام شود که محکم باشد و با وارد شدن ضربه آسیبی نبیند مهم است. چرا که گاهی اوقات محصول به صورت مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد. بلکه لازم است مراحلی را از زمان خرید تا تحویل طی کند. طی کردن این مراحل استحکام بسته بندی را می طلبد تا نظر مصرف کننده جلب شود.

*مهم ترین بحثی که در طراحی بسته بندی خشکبار باید در نظر گرفت رنگ و لعاب بخشیدن به بسته بندی است. وقتی بازاریاب ها به سراغ جذب فروشنده و مصرف کننده می روند نیاز است در گام اول با بسته بندی محصولی مواجه شوند که آنها را ترغیب به خرید کند. پس از این که مشاهده ی طراحی بسته بندی محصول نظر آنها را جلب کرد به سراغ گام دوم می رویم. گام دوم کیفیت خشکباری است که در بسته بندی قرار می گیرد. اگر خشکبار مدت زمان زیادی در بسته بندی بماند ممکن است بو و مزه اش دچار تغییراتی شوند که برای مصرف کننده خوشایند نباشد. بنابراین باید شرایط نگهداری و کیفیت خشکبار نیز در امر طراحی بسته بندی مورد توجه طراحان قرار بگیرد. این گونه است که بازاریاب می تواند به راحتی در رابطه با خشکباری که ارائه می دهد توضیح دهد و به دلیل رعایت تمامی نکات توجه مصرف کننده را جلب کند. این جلب توجه مصرف کننده باعث افزایش میزان فروش و همچنین افزایش سود می شود.

اهداف طراحی بسته بندی خشکبار

اصلی ترین هدفی که در رابطه با طراحی بسته بندی خشکبار می توان اشاره کرد سلامت مواد غذایی است. در واقع طراحی که برای بسته بندی صورا می گیرد نقش یک گارد محافظ را به عهده دارد تا خشکبار به سلامت به دست مصرف کننده برسد. اما این تنها هدف از طراحی بسته بندی نیست. هدفی دیگری که در رابطه با موضوع طراحی بسته بندی وجود دارد مرتبط با اطلاعاتی است که بر روی بسته بندی نوشته می شوند. در حقیقت بسته بندی که داخل آن دیده نشود و روی آن نیز هیچ اطلاعاتی نوشته نشده باشد مورد توجه هیچ مصرف کننده ای قرار نمی گیرد. به همین دلیل است که به طراحن پیشنهاد می کنیم قسمت یا همه ی بسته بندی را به صورتی طراحی کنند که کیفیت خشکبار داخل آن قابل مشاهده باشد. اطلاعاتی که بر روی بسته بندی خشکبار درج می شود اگر کامل باشد در جذب مشتری بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر شما طراح خلاقی هستید می توانید کار جالبی برای جذب مشتری انجام دهید. به این صورت که اطلاعات کوتاهی در رابطه با خاصیت هر نوع خشکباری که بسته بندی آن را طراحی می کنید بر روی آن درج کنید.

در واقع این طراحی بسته بندی باعث ایجاد ارتباط بین خشکبار مورد مصرف مشتریان و شخصی که قصد خرید دارد می شود. اگر قصد صادرات خشکبار به خارج از کشور را دارید بهتر است اطلاعاتی که در رابطه با ان بر روی بسته بندی طراحی می کنید به زبان آن کشور نیز ترجمه شده باشد.

هر آنچه که باید در مورد طراحی بسته بندی مواد غذایی بدانید!

در طراحی بسته بندی مواد غذایی به نکات مهمی اشاره شده است. چند مورد از این نکات شامل مواد مصرفی برای بسته بندی، توجه به رنگ ها در بسته بندی و همچنین تصویری که بر روی بسته بندی قرار می گیرد می شود. برای بسته بندی یک محصول دلایل مختلفی وجود دارد از جمله: قرار دادن محصول داخل ظرف به جهت حفاظت و نگهداری از آن، راحت تر حمل کردن محصول، نشان دادن تفاوت محصول مورد نظر با سایر محصولات. به طور کلی می توان گفت اصلی ترین هدفی که بسته بندی دارد رسیدن به مشخصه هایی است که در بازاریابی وجود دارند.

تاثیر طراحی بسته بندی مواد غذایی

تاثیری که طراحی بسته بندی مواد غذایی دارد در حقیقت این است که مواد غذایی درون بسته بندی را به افراد بشناساند. همچنین از آنها در برابر عوامل مختلف محافظت کند تا محصول مورد نظر مراحل مختلفی را از زمان تولید تا هنگام خریداری و مصرف طی کند. اولین باری که بسته بندی برای مواد غذایی در نظر گرفته شد به جهت نگهداری از غذاهای سربازانی بود که در فرانسه مشغول به خدمت بودند. بسته بندی این مواد غذایی داخل کوزه صورت گرفت تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری شود. اما جالب است بدانید اولین دفعه ای که از مقوا به جهت بسته بندی مواد غذایی استفاده شد مربوط به سال 1800 میلادی است که در حال حاضر نیز برخی مواد غذایی با بسته بندی هایی از جنس کارت و مقوا را مشاهده می کنیم. پس از ان ایده های خلاقانه و جدیدی برای بسته بندی مواد غذایی به شکل مایع مطرح شد که در نهایت ایده ی استفاده از کارتن به صورت سه گوش مورد استقبال قرار گرفته و در نهایت عملی شد. در حال حاضر نیز برخی از شیرها برای بسته بندی از این ایده استفاده می کنند. به مرور زمان بسته بندی مواد غذایی پیشرفته تر شد و مواردی که بر روی آن درج میشد افزایش پیدا کرد. از جمله این موارد می توان به تاریخ تولید و انقضا اشاره کرد.

مواد غذایی که بسته بندی می شوند مراحل مختلفی را طی می کنند. این مراحل شامل درست کردن ماده ی غذایی، ارسال آنها به انبار نگهداری مواد غذایی، توزیع مواد غذایی به فروشگاهها و در پایان فروش آنها به مشتریان است. طراحی بسته بندی مواد غذایی در حال حاضر و با در نظر گرفتن پیشرفت علم کاملا به روز و جذاب شده است. شرکت هایی که وظیفه ی طراحی برای بسته بندی مواد غذایی را به عهده دارند سعی می کنند اطلاعاتشان را در زمینه ی طراحی ارتقا بدهند. بسته بندی که مورد قبول واقع شود باید به گونه ای باشد که مانع برخی موارد شود. از جمله خراب شدن ماده ی غذایی، ورود هرگونه آلودگی به مواد غذایی . مواردی از این دست. بسته بندی ماده ی غذایی نه تنها باید مانع مواردی که گفتیم شود بلکه باید باعث شود تا مواد غذایی در مدت زمان طولانی تری نگهداری شوند.

بعضی از شرکت هایی که در زمینه ی طراحی بسته بندی مواد غذایی فعالیت می کنند از فناوری نانو در این راه استفاده می کنند. آنها اعتقاد دارند بسته بندی های مواد غذایی که نانو هستند باعث سلامتی مواد و بیشتر شدن ماندگاری آنها می شود. نکته ی مهمی که در رابطه با طراحی بسته بندی برای مواد غذایی باید در نظر داشت این است که تا جایی که امکان دارد اجازه ندهیم هزینه ی طراحی بیشتر از مواد غذایی داخلش باشد. علت این است که مصرف کننده از خرید یک هدف دارد و آن هم چیزی جز استفاده از مواد غذایی نیست. بنابراین اگر هزینه ی طراحی زیاد باشد ممکن است برخی از افراد قدرت خرید نداشته باشند.

با توجه به این که برخی از مواد پلاستیکی که در بسته بندی استفاده می شوند کیفیت خوبی ندارند و همچنین دارای ضرر نیز هستند بهتر است در بحث طراحی بسته بندی مواد غذایی به جنس پلاستیک مصرفی دقت شود. این که تا حد امکان حجمی که یک بسته اشغال می کند کم باشد نیز دغدغه ی برخی از مصرف کنندگان است که باید مورد توجه طراحان بسته بندی قرار گیرد.

چگونگی طراحی بسته بندی مواد غذایی

مهم ترین فاکتوری که در رابطه با طراحی بسته بندی مواد غذایی باید در نظر گرفت خلاقیت است. بهتر است در این زمینه کنجکاو باشید و دائما طرح پرسش کنید تا به ایده ای نو برسید. مثلا از خود و یا اطرافیان بپرسید آخرین طراحی چشمگیری که در بسته بندی دیدید مربوط به کدام ماده ی غذایی بود؟ پس از یافتن پاسخ می توانید آنها را در بحث طراحی اعمال کنید. یک طراحی فوق العاده در بحث بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای باشد که چشم ها را خیره و توجه مصرف کنندگان را جلب کند. برخی از بسته بندی های مواد غذایی به گونه ای طراحی شده اند که پس از مصرف و تمام شدن ماده ی درون آن می توان از بسته بندی برای کارهای دیگری نیز استفاده کرد. بنابراین کاربردی بودن بسته بندی یک ماده ی غذایی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اما بسته بندی به تنهایی عامل افزایش فروش نیست. لازم است تولید کنندگان مواد غذایی این نکته را در نظر داشته باشند که کیفیت و جذابیت بسته بندی لازم و ملزوم هستند. هر دوی این ها باید در کنار هم رعایت شوند تا مشتری راضی باشد. اگر بسته بندی مواد غذایی طراحی بسیار جذابی داشته باشد اما ماده ی غذایی درون آن بی کیفیت باشد قطعا با ریزش مشتری مواجه می شوید. زیرا بسته بندی مواد غذایی از جمله دلایل مهم در بحث بازاریابی است. تاثیری که طراحی بسته بندی مواد غذایی بر روی میزان فروش محصولات دارد غیر قابل انکار است. وقتی مشتری وارد یک فروشگاه می شود در قفسه های آن محصولات یک شکل با برندها و بسته بندی های متفاوت را مشاهده می کند. در این جا برگ برنده در دست ماده ی غذایی است که طراحی بسته بندی آن حرفه ای تر باشد. این باعث می شود تا به سرعت مشتری را جذب کند. اگر به دنبال سایتی هستید که در زمینه ی طراحی بسته بندی مواد غذایی حرفه ای باشد پیشنهاد می کنیم به سایت سلام گرافیک مراجعه کنید.

طراحی بسته بندی محصولات

بسته‌بندی مناسب می‌تواند اولین چیزی باشد که مشتریان را جذب می‌کند. علاوه بر این بسته‌بندی می‌تواند حمل و نقل و همچنین حفاظت از محصول را آسان‌تر کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی در در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعت چاپ و کاغذ، محدودیت‌های پیشینی که برای طراحی ظاهر فیزیکی بسته‌ها وجود داشت از میان برداشته شد. به گونه‌ای که امروزه می‌توان هرگونه بسته‌بندی با هر شکل و ظاهری را به چاپ رسانید. از جمله فاکتورهای مهمی که باید در طراحی بسته‌بندی محصولات به آن‌ها توجه داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خلاقیت

بسته‌بندی به دلیل ارسال پیام تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان بدون هیچگونه واسطه به عنوان فروشنده خاموش شناخته می‌شود. مهم‌ترین هدف از طراحی بسته‌بندی جلب نظر مخاطب و تشویق وی به خرید محصول است که معمولاً با استفاده از المان‌های گرافیکی و طراحی زیبا و خلاقانه انجام می‌شود.

امروزه می‌توان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد. محصولاتی که از بسته‌بندی جذاب‌ و خلاقانه‌ای برخوردار هستند می‌توانند نظر مشتریان بیش‌تری را به خود جلب کرده و فروش بهتری داشته باشند. وجود تکنولوژی پیشرفته و کمک طراحان باتجربه، همگی به تولیدکنندگان برای تولید محصولی خلاقانه که بتواند در اولین نگاه توجه همگان را به خود جلب کند کمک می‌کنند.

استفاده از لوگو

لوگو مهم‌ترین جزء از هویت بصری یک برند است که می‌تواند ارزش‌ها و اهداف یک مجموعه را به مخاطبان نشان دهد. استفاده از لوگوی حرفه‌ای و جذاب می‌تواند علاوه بر افزایش آگاهی مشتریان درباره برند مورد نظر، به فروش بیش‌تر محصولات نیز کمک کند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که در طراحی بسته‌بندی محصولات حتماً از لوگو مجموعه نیز استفاده شود.

استفاده از لوگو باید به گونه‌ای باشد که بتواند تا حد ممکن خصوصیات محصول بسته‌بندی شده را بیان کرده و هماهنگی بیش‌تری میان محصول و بسته‌بندی آن ایجاد کند. معمولاً شکل و ترکیب رنگی لوگو با بسته‌بندی محصول نیز هماهنگ خواهد بود.

رنگ و فونت مناسب

استفاده از فونت و رنگ مناسب از دیگر نکات مهم در طراحی بسته‌بندی محصولات است که اهمیت زیادی برای جذابیت و فروش بیش‌تر محصول دارد. بسیاری از مجموعه‌ها از رنگ سازمانی خود برای طراحی ظاهری بسته‌بندی محصولات استفاده می‌کنند. نکته دیگر در استفاده از رنگ‌ها حس القا شده از سوی آن‌ها است. رنگ می‌تواند ارتباط حسی قوی میان مشتریان و بسته‌بندی مواد ایجاد کند. به طور کلی استفاده از هر رنگی می‌تواند احساسات گوناگونی را در مخاطبان برانگیزد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که در انتخاب رنگ مناسب به روانشناسی رنگ‌ها نیز توجه داشته باشید.

استفاده از فونت مناسب برای نوشته‌ها به گونه‌ای که مخاطبان بتوانند به راحتی مطالب درج شده را بخوانند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این تفاوت در رنگ پس‌زمینه و رنگ متن نیز می‌تواند به خوانا بودن نوشته‌ها کمک کند. به طور مثال استفاده از رنگ مشکی برای متن‌ها بر روی پس زمینه تیره مانند سرمه‌ای انتخاب مناسبی نخواهد بود.

رعایت سادگی

برخی تصور می‌کنند که استفاده از طرح‌های شلوغ می‌تواند توجه افراد بیش‌تری را به خود جلب کند. این در حالی است که طرح‌های شلوغ به هیچ وجه خوشایند مشتریان نبوده و آن‌ها را سردرگم خواهد کرد. استفاده از طرح‌های شلوغ و درهم می‌تواند نتیجه عکس در میزان فروش محصولات داشته باشد. بهتر است در طراحی بسته‌بندی سادگی و هماهنگی المان‌های به کار گرفته شده به خوبی رعایت شوند. علاوه بر این درج تمام اطلاعات لازم درباره محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

صداقت

حتما شما نیز تا کنون محصولاتی را مشاهده کرده‌اید که شکل چاپ شده بر روی بسته‌بندی آن‌ها هیچ شباهتی به خود محصول نداشته است. متاسفانه برخی از کسب و کارها برای جذب مشتریان بیش‌تر و افزایش فروش خود تصاویری را بر روی بسته‌بندی درج می‌کنند که هیچ شباهتی به محصول واقعی ندارد. واضح است که خریداران با باز کردن بسته‌بندی و مشاهده محصول ناامید می‌‌شوند.

به خاطر داشته باشید که اگر محصول خود را چندین برابر بهتر از آنچه که هست نمایش دهید در واقع مشتریان و مخاطبان خود را فریب داده‌اید و در نهایت آن‌ها را از برندتان دلگیر خواهید کرد. این موضوع در نهایت به خراب شدن تصویر ذهنی مشتریان و کاهش شدید فروش منتهی می‌شود. مصرف‌کنندگان ترجیه می‌دهند محصولی ساده و معمولی را که صداقت بیش‌تری دارد خریداری کنند. البته اگر می‌خواهید محصول خود را تنها کمی بهتر و زیباتر نمایش دهید هیچ مشکلی نخواهد بود؛ اما در این کار باید حد و مرزها را به خوبی رعایت کرده و رفتاری صادقانه را پیش بگیرید.

طنز

اگر می‌توانید در طراحی بسته‌بندی محصولات خود از کمی طنز و المان‌های بامزه استفاده کنید این کار را دریغ نکنید. بسته‌بندی‌های بامزه در عین سادگی بسیار دلنشین هستند و موجب جذابیت بیش‌تر محصول می‌شوند. استفاده از المان‌های طنز نه تنها برای محصولات کودکان، بلکه در بسته‌بندی محصولات بزرگسالان نیز نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت. البته بهتر است پیش از آن نوع محصول و روحیه مخاطبان آن را نیز مد نظر داشته باشید.

باز شدن آسان

آخرین نکته‌ای که بهتر است در طراحی بسته‌بندی محصول به آن توجه شود باز شدن آسان است. طراحی بسته‌بندی که در عین زیبایی و جذابیت به راحتی باز شده و محصول را در اختیار مشتری قرار دهد می‌تواند احساس امنیت و راحتی را به مصرف‌کننده منتقل کند.

اگر بسته‌بندی شما حساس و ضعیف به نظر برسد این احساس به مخاطب القا می‌شود که محصول درون آن آسیب دیده و از کیفیت کافی برخوردار نیست. بهتر است بسته‌بندی شما به گونه‌ای باشد که بدون کمک گرفتن از هیچگونه وسیله جانبی به راحتی باز شود. توصیه می‌شود که در طراحی و ساخت بسته‌بندی محصولات هیچگاه کاربردی بودن را فدای زیبایی نکنید.

مشاوره طراحی بسته بندی

نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با بسته بندی دارید؟ نمی‌دانید از چه رنگ و چه طرحی برای زیباتر شدن محصول خود استفاده کنید؟ از قوانین بسته بندی برای صادرات با خبر نیستید؟ طراحان سلام گرافیک آماده ارائه مشاوره رایگان طراحی بسته بندی به شما هستند. کافی است با شماره ………….. تماس بگیرید تا صفر تا صد بهترین بسته بندی در ذهن شما نقش ببندد.

ویژگی‌های یک بسته بندی خوب

مهم‌ترین ویژگی یک بسته بندی خود را می‌توان مسیری در نظر گرفت که محصول را از تولید تا زمانی که به مصرف برسد همراهی کند. بسته بندی می‌تواند مناسب و خوب باشد که محصول از زمانی که تولید می‌شود، به باربری سپرده می‌شود، در مغازه قرار می‌گیرد، به فروش رسیده می‌شود تا در بهترین زمان و مکان مورد استفاده قرار گیرد همراهی کند.

یک بسته بندی خوب وظیفه دارد محصول را بنابر شرایط آن محصول (شکستنی، فاسد شدنی و گم شدن) در تمامی شرایط حفظ کند. علاوه بر این موارد بسته بندی را می‌توان گفت که عالی و درجه یک است که ارزش محصول اضافه کند. در یک دید کلی می‌توان گفت که یک بسته بندی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • راحتی استفاده برای کاربر
  • حفاظت از محصول
  • جلوگیری از آسیب دیدن محصول
  • اضافه کردن ارزش به محصول
  • جلوگیری از تغییر شکل محصول
  • جلوگیری از گم شدن محصول
  • بیان کننده محصول
  • کمک به بازاریابی محصول
  • دارای طراحی حرفه ای و شیک
  • جلوگیری از تغییر بیولوژیکی محصول

کاربردی ساده بسته بندی برای استفاده کننده

بسته بندی مناسب باید بتواند آسایش و راحتی را برای استفاده کننده، واسطه‌ها و فروشنده را فراهم آورد. حمل و نقل راحت، باز شدن به دور از پیچیدگی و محافظت از محصول همه می‌تواند باعث کاربری ساده بسته بندی شود.

طراحی گرافیکی حرفه‌ای بسته بندی

بسته بندی محصول باید از لحاظ بصری داری زیبایی باشد، این کار نه تنها باعث می‌شود مصرف کننده در زمان استفاده حس خوبی را تجربه کند بلکه باعث می‌شود که فروش محصول به میزان قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند.

بسته بندی با کیفیت؛ بیان کننده محصول

بسته بندی باید بیان کننده نوع محصول، کیفیت محصول و همچنین نشان دهنده محصول باشد، به نوعی می‌توان گفت که محصول باید به خوبی با بسته بندی مچ شده باشد و تمام ویژگی‌های محصول قابل نمایش باشد.

یک پکیجینگ عالی باید آرم شرکت تولید کننده، خاصیت‌ها و اطلاعاتی از این قبیل را نیز برای مصرف کننده به نمایش بگذارد.

حفاظت از محصول وظیفه بسته بندی

یکی از چالش‌های طراحان بسته بندی آن است که بسته بندی باید هم بیان کننده ویژگی‌های محصول باشد هم از محصول حفاظت کند، به نوعی یک بسته بندی عالی باید در کنار حفاظت از محصول توانایی به نمایش گذاشتن محصول را داشته باشد.

فروش وظیفه بسته بندی

روش‌های مختلفی برای پروموت کردن و تبلیغ کردن محصول وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این موارد بسته بندی است. طراحی بسته بندی در صورتی که به درستی انجام شده باشد می‌تواند خود به تنهایی تبلیغ کننده محصول باشد.

بسته باید در نگاه اول مصرف کننده را جذب کند، ماحصل تمامی تبلیغات انجام شده از بروشور، کاتالوگ، بیلبورد، تبلیغات آنلاین و… در بسته بندی جمع می‌شود بسته بندی تیر نهایی برای خرید محصول توسط مشتری است. وظیفه طراح بسته بندی است که به خوبی بتواند در لحظه مخاطب را مجاب به خرید یک محصول کند.

زمانی می‌توانیم بگوییم که بسته بندی به درستی کار خود را پیش برده است که محصول بدون حضور هیچ فروشنده‌ای به فروش برسد. یعنی بدون هیچ توضیحی مصرف کننده محصول را انتخاب و با رضایت کامل محصول را خریداری کند در این صورت بسته بندی وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

قیمت طراحی بسته بندی

قیمت طراحی بسته‌بندی محصول و هزینه‌ای که باید برای انجام آن پرداخت شود نکته بسیار مهمی برای کنترل میزان بودجه است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که هیچگاه نمی‌توان کیفیت کار را فدای کم بودن هزینه کار کرد. در بسیاری از شرایط پرداخت هزینه کم‌تر به دریافت نتیجه‌ای با کیفیت پایین‌تر منجر خواهد شد. به همین دلیل هم باید با عواملی که بر تعرفه و هزینه طراحی بسته‌بندی محصولات تاثیرگذار هستند آشنا باشید تا بتوانید به درستی نسبت به ارزان یا گران بودن آن قضاوت کنید. در ادامه برخی از عوامل مهمی که بر هزینه طراحی بسته‌بندی محصولات تاثیرگذار هستند را بررسی می‌کنیم:

نوع محصول

نوع محصول از منظر آنکه مدت پایداری و نگهداری آن چقدر است یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت بسته‌بندی است. واضح است که نوع بسته‌بندی لازم برای کتاب با بسته‌بندی لازم برای مواد غذایی و بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی متفاوت است. به همین دلیل هم توجه کافی نسبت به انتخاب بسته‌بندی مناسب با کالا می‌تواند بر سهولت نگهداری، جابجایی و حمل و نقل، و عرضه محصول به مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی داشته باشد. اگر از بسته‌بندی متناسب با کالا استفاده شود، کالای مورد نظر توزیع بهتری در بازار داشته و موجب جلوگیری از هزینه‌های اضافی و غیرضروری خواهد شد.

نوع طراحی بسته‌بندی

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که هر اندازه طراحی بسته‌بندی شلوغ‌تر باشد، توجه افراد بیش‌تری را به خود جلب کرده و نشان از حرفه‌ای بودن طراح دارد. این در حالی است که بسته‌بندی‌هایی که در عین سادگی جذابیت دارند نتایج بسیار بهتری به دنبال خواهند داشت. طراحی بسته‌بندی‌های ساده و جذاب نیازمند تجربه و تخصص بیش‌تر طراح است. در واقع آنچه که می‌تواند بر تعرفه طراحی بسته‌بندی اثرگذار باشد حرفه‌ای بودن طرح است، نه پیچیده بودن آن. معمولاً طراحی‌های ساده و جذاب کار بسیار مشکل و زمان‌بری هستند و نشان از متخصص بودن طراح گرافیست دارند.

زمان لازم برای طراحی بسته‌بندی

در هر کسب و کاری انجام و تحویل پروژه‌ها در زمان کم‌تر نیازمند هزینه بیش‌تری است. معمولاً زمان لازم برای طراحی بسته‌بندی توسط شرکت‌ها و مجموعه‌های طراحی مشخص می‌شود؛ اما گاهی کارفرما نیاز به تحویل سریع‌تر پروژه خواهد داشت. در این زمان باید هزینه بیش‌تری برای تحویل سریع‌تر پرداخته شود.

شکل و اندازه بسته‌بندی

شمار زیادی از بسته‌بندی‌ها در بازار به صورت مکعب یا مستطیل طراحی و ساخته می‌شوند. اما برخی از محصولات برای ایجاد ظاهری جذاب‌ و منحصر به فرد از بسته‌بندی‌هایی با شکل‌های متفاوت نظیر مخروط استفاده می‌کنند. این مورد نیز می‌تواند در تعیین قیمت طراحی بسته‌بندی و همچنین فرایند نقل و انتقال محصول اثرگذار باشد. همچنین هر اندازه که محصول شما حجم و اندازه بیش‌تری داشته باشد، ناچار به صرف هزینه بیش‌تر برای طراحی و اماده‌سازی بسته‌بندی آن خواهید بود.

چاپ بسته‌بندی

از دیگر موارد اثرگذار بر قیمت طراحی بسته‌بندی موارد چاپی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به نام کالا، اطلاعات مربوط به معرفی کالا، دستورالعمل مصرف، و همچنین اطلاعات بهداشتی اشاره داشت. این اطلاعات با توجه به اندازه و جنس محصولات ممکن است به صورت تک‌رنگ یا چندرنگ چاپ شوند. هزینه چاپ به صورت تک‌رنگ نسبت به چاپ چندرنگ مناسب‌تر است.

وظایف طراح بسته بندی چیست

درصد بالایی از محصولاتی که از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنید بسته‌بندی شکیلی دارند که متناسب با ارزش‌ها و هویت برند مربوطه طراحی شده‌اند. این طراحی‌ها توسط طراحان گرافیست که در حوزه طراحی بسته‌بندی فعالیت دارند خلق می‌شوند. بسیاری از افراد به هنگام خرید از فروشگاه‌ها به ظاهر محصولات و بسته‌ها توجه زیادی دارند. طراحان بسته‌بندی در واقع تلاش می‌کنند که محصول را در بهترین حالت خود نمایش داده تا بتوانند نظر مشتریان بیش‌تری را به محصول مورد نظر جلب کنند. معمولاً طراح بسته‌بندی علاوه بر ظاهر گرافیکی بسته‌بندی، شکل و اندازه آن را نیز مشخص می‌کند. طراحان بسته‌بندی حرفه‌ای و باتجربه با صنعت چاپ نیز آشنا هستند. زیرا طراح بسته‌بندی همانند دیگر طراحان گرافیکی باید به ظاهر نهایی محصول اهمیت دهد.

طراحان بسته‌بندی با اعضای تیم مارکتینگ و دیزاین ارتباط نزدیکی دارند تا بتوانند بهترین ایده‌ها برای پاسخ به نیازهای مشتریان را خلق کنند. علاوه بر این طراحان بسته‌بندی باید دانش مناسبی در زمینه انواع متریال‌های بسته‌بندی و ویژگی‌های هر یک داشته باشند. بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند با تکنیک‌های تبلیغاتی و بازاریابی محصولات نیز آشنایی کافی دارند و می‌توانند ترندهای مارکت و نیازهای مشتریان را به خوبی شناسایی کنند.

نوآوری در تولید فرآورده‌های لبنی با بسته بندی خاص

با اینکه مصرف لبنیات در دنیا قدمت دیرینه دارد و افراد زیادی به این محصولات علاقه دارند اما همواره نوآوری و تولید محصولات جدید در این گروه غذایی نیز با استقبال مردم روبرو شده است. برخی از این محصولات خلاقانه را با هم مرور می‌کنیم:

ترکیب ماست با انواع گیاهان مانند خیار، بادمجان، میوه‌ها‌ و انواع آجیل؛ این خوراکی‌های خوشمزه علاوه بر طعم متفاوتی که دارند لازم است توسط یک بسته بندی منحصر به فرد نسبت به لبنیات معمول برجسته شوند. به این ترتیب رضایت خارق العاده‌ای بابت خرید این محصولات در مشتری ایجاد خواهد شد.

ترکیب کشک با انوع سبزیجات معطر مانند نعنا، زیره، ریحان و غیره؛ کشک برای تزئین غذاهای سنتی مانند آش بسیار استفاده می‌شود که اگر با طعم‌های مختلف عرضه شود، می‌تواند برای ذائقه‌های متفاوت خوشایند باشد. به منظور طراحی بسته بندی کشک مایع می‌توان از جنس‌های متنوع استفاده کرد مانند بطری‌های پلمیری، پاکت‌های پلاستیکی، جارهای شیشه‌ ای و غیره. خلاقیت در بسته بندی این گروه از لبنیات نیز می‌تواند در افزایش فروش مثمر ثمر باشد بخصوص اگر طراحی بسته بندی به افزایش کارایی و آسان شدن استفاده کمک کند. برای نمونه می‌توان کشک مایع را درون ظروفی با درب قیف مانند بسته بندی کرد.

همچنین در تولید انواع کشک خشک شده که در ابعاد کوچک تولید می‌شود، استفاده از طعم دهنده‌های متنوع، جذابیت زیادی برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. این محصول مغذی و سرشار از کلسیم با داشتن بسته بندی خاص به راحتی می‌تواند به اصلاح عادات غذایی کودکان کمک کرده و جایگزین تنقلات مضر گردد.

عرضه انواع جدید بستنی توسط کارخانه‌های تولید لبنیات که دارای ترکیبات متفاوت باشد، نیز نوآوری محسوب می‌شود. طراحی بسته بندی بستنی به عنوان یکی از جذاب ترین خوارکی‌های دنیا می‌بایست به صورت ویژه انجام گردد. استفاده از شکل‌های فانتزی (بخصوص برای کودکان) و رنگ‌ بندی هیجان انگیز در بسته بندی از مهمترین فاکتورهای عرضه موفق بستنی است.

نکات بهداشتی در طراحی بسته بندی لبنیات

شیر و فرآورده‌های آن در دمای معمولی به سرعت فاسد می‌شوند. حتی در دمای خنک یخچال هم نمی‌توانند برای مدت طولانی نگهداری شوند. از این رو تولیدکنندگان این محصولات به روش‌های مختلف افزایش ماندگاری از جمله پاستوریزه و هموژنیزه کردن آنها روی آورده‌اند. با این راهکارها باکتریهای مضر و فاسدکننده از بین رفته و سلامت لبنیات برای مدت زمان بیشتری حفظ می شود. لذا طراحی بسته بندی لبنیات باید با در نظر گرفتن نکات بهداشتی انجام شده و دو ویژگی مهم زیر را دارا باشد:

دارای حفاظت کامل باشد و از نفوذ آلودگیهای میکروبی به درون بسته بندی ممانعت گردد.

از جنس مناسبی استفاده شود که دارای کمترین تبادل دمایی با محیط بیرون باشد.

کلام آخر

طراحی بسته بندی لبنیات طبق آنچه در این مقاله بیان شد یکی از مهمترین بخشهای عرضه موثر این محصولات می‌باشد. به عبارتی رعایت اصول بهداشتی و استفاده از طرح‌های خلاقانه از ضروریات بسته بندی انواع فرآورده‌های لبنی است. همچنین کارآمد بودن و سادگی استفاده، از دیگر خصوصیات بسته بندی‌های موفق است. با ثبت سفارش طراحی در سایت سلام گرافیک با اطمینان خاطر به تمامی انتظارات مشتری از یک بسته بندی خوب پاسخ خواهید داد. برای دریافت مشاوره در زمینه خدمات طراحی بسته بندی از طریق شماره موجود با ما در شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک تماس بگیرید.

چرا فست فودها نیاز به بسته بندی دارند؟

رستوران‌های فست فود معمولا فقط در زمینه تهیه و فروش غذا فعالیت دارند و اکثرا فضای کافی برای نشستن و خوردن غذا در آنها تعبیه نشده است بنابراین استفاده از بسته بندی برای تحویل فست فود به مشتری ضروری است. از طرفی بسیاری از فست فودها همچون پیتزا از طریق سفارش تلفنی یا اینترنتی خریداری شده و توسط پیک به دست مشتری می‌رسد بنابراین باید به شکلی بسته بندی شود تا در طول مسیر، تکانه‌های ناشی از حمل و نقل باعث تغییر شکل غذا نشود. همچنین یک بسته بندی اصولی به عنوان سدی در برابر آلودگیهای محیطی، بهداشت غذا را تضمین می‌کند.

همچنین بسته بندی فست فود نقش برجسته‌ای در تبلیغات رسانه‌ای این محصولات دارد. در بسیاری از عکسها و ویدئوهای تبلیغاتی، تصویر بسته بندی فست فود نمایش داده می‌شود، و هم چنین از باز کردن بسته بندی با آب و تاب فراوان برای ایجاد کنجکاوی در مخاطب استفاده می‌گردد. فردی که این تبلیغات را مشاهده می‌کند و به دنبال آن غذا سفارش می‌دهد، انتظار دارد دقیقا همان کیفیت و جذابیت را در دنیای واقعی تجربه کند. حال اگر این بسته بندی به اندازه کافی خارق العاده باشد، قطعا تاثیری شگرف بر احساسات سفارش دهنده می‌گذارد. کسی که گرسنه است و بعد از دریافت فست فود اولین چیزی که مشاهده می‌کند بسته بندی آن است. طراحی حساب شده بسته بندی که بتواند به افزایش اشتهای انسان کمک کند و با استفاده از جاذبه‌های دیداری، کیفیت و طعم غذا را تقویت کند، سفارشهای بعدی را تضمین می‌کند.

مشخصات مهم بسته بندی فست فود

با نگاهی به انواع بسته بندی فست فود از گذشته های دور تاکنون، می‌بینیم که تحول زیادی در طرح‌های استفاده شده ایجاد شده است. این تغییرات نمایانگر آن است که بسته بندی از نظر مصرف کننده مهم است و صاحبان رستوران‌ها برای بدست آوردن رضایت مردم دست به کار شده و از خصوصیات الگوهای موفق برای طراحی بسته بندی فست فود استفاده کرده اند و به این ترتیب اعتبار خود را نزد مشتریان افزایش داده‌اند. در ادامه گلچین خصوصیات مهم و مورد انتظار مشتری از بسته بندی را مرور می‌کنیم:

قابلیت حمل آسان داشته باشد.

غذا را گرم نگه دارد.

ظاهر جذاب و خلاقانه داشته و رنگ بندی آن اشتها آور باشد.

شکل و طرح منحصر به فرد داشته باشد.

اطلاعات تماس رستوران روی آن درج شود.

طراحی خلاقانه بسته بندی فست فود

انواع بسته بندی در بازار رقابتی فست فود، تولید و عرضه شده است از جمله؛ جعبه پیتزا، جعبه‌های سوخاری، پاکتهای بیرون بر، جعبه‌های مخصوص سیب زمینی و همینطور جعبه‌های مختلف برای ارسال ساندویچ… همه این بسته بندی ها در دو بخش اصلی جای می‌گیرند:

ظروف مخصوص برای خرودن غذا داخل سالن

جعبه‌ها و پاکت‌های بیرون بر

در هر دو گروه استفاده از انواع مواد کاغذی و مقوا رایج است. برای مثال غالبا برای سرو سیب زمینی سرخ شده در داخل سالن بجای ظروف معمول در دیگر رستورانها از جعبه‌های روباز مقوایی استفاده می‌شود. در مورد بسته‌های بیرون بر نیز استفاده از انواع جعبه و پاکت مقوایی آنقدر ملموس است که جای بحث نمی‌ماند.

تاکنون طرح ها و شکل‌های هندسی مختلفی برای تولید بسته بندی‌های جذاب استفاده شده است. از مکعب‌های منظم گرفته تا جعبه‌های هرم مانند و پاکت‌های کلاسیک بیرون‌بر. در کل باید گفت همزمان هم تنوع طرح‌های بسته بندی فست فود زیاد است و هم یکنواخت و تکراری است! به عبارتی آنقدر جعبه‌ها و رنگ‌های مختلف در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود که به سختی می‌توان یکی از آنها را به خاطر سپرد. چه بسا گاهی یک طرح ساده و خاص، بهتر در ذهن بیننده جا خوش کند. اما آنچه مسلم است برندها برای محکم کردن جای پای خود در بین مردم، نیاز به طراحی بسته بندی فست فود به صورت کاملا اختصاصی و منحصر به فرد دارند. طرحی که با مطالعه و بررسی جوامع مختلف و طبق خواسته و سلیقه آنها ایجاد گردد.

اهمیت بسته بندی انواع نرم افزار

نرم افزارها در انواع زیادی عرضه شده‌اند برای مثال می‌توان از انواع بازی‌های کامپیوتری، نرم افزارهای مهندسی، برنامه‌های طراحی، امنیت و آنتی ویروس‌ها، نرم‌افزارهای اداری و غیره نام برد که تنها بخش کوچکی از انواع و اقسام برنامه‌های کامپیوتری هستند. نرم افزارها به دو صورت مجازی و فیزیکی خریداری می‌شوند. در حالت مجازی کاربر با مراجعه به سایت عرضه کننده، نرم‌افزار مورد نظر را خریداری و دانلود می‌کند. در حالت دوم، نرم افزار روی لوح فشرده رایت شده و به صورت فیزیکی در فروشگاه‌های مرتبط عرضه می‌شود.

در حوزه فروش انواع سی دی نرم افزار، بسته بندی و طراحی آن برای خریدار مهم است چون با کمک تصاویر روی بسته، یک دید کلی از کاربردها و قابلیت‌های نرم افزار به مخاطب داده می‌شود. این دید اولیه و کلی، بر تصمیم مشتری برای اقدام به خرید تاثیر مستقیم می‌گذارد. علاوه بر عکس، رنگ و شکل بسته که متناسب با نوع نرم افزار و کارآیی آن طراحی می‌شود، نوشته‌های روی این دست از کالاها نیز جایگاه ویژه دارد. زیرا نرم‌افزار یک محصول مجازی است و مشتری در لحظه خرید نسبت به محتوای آن اشراف ندارد. نمی‌تواند آن را ببیند، لمس و یا بو کند.. بنابراین برای کسب اطلاعات درباره محتوای آن به متن روی بسته بندی روی می‌آورد. به این ترتیب باید از نوشتاری مختصر و مفید استفاده کرد که جوابگوی سوالات ذهنی خواننده باشد. معنی بسته بندی چیست؟

طراحی اختصاصی بسته بندی نرم افزار

کامپیوتر و استفاده از آن بخشی از زندگی روزمره تمام مردم دنیا شده است. کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که به کدهای کامپیوتری و نرم‌افزارها نیاز ندارد. حتی اگر به طور مستقیم با رایانه سروکار نداشته باشد، استفاده از موبایل یا خرید از فروشگاه و پرداخت با کارت بانکی با کمک نرم افزارها انجام می‌شود. در واقع لزوم برنامه‌های کامپیوتری در تک تک امور زندگی انسانها رخنه کرده است. از این رو شرکتهای بزرگ کامپیوتری به بررسی این نیازها پرداخته و نرم افزارهای مختلف و متنوعی را تولید کرده‌اند. برنامه‌هایی که گستره وسیعی از کاربران را در نظر گرفته است. برخی به شدت عمومی هستند مانند مجموعه آفیس که مرتبط با امور اداری همچون تایپ و … است و برخی کاملا تخصصی بوده و برای گروه خاصی از کاربران تهیه می‌شود مثلا نرم افزارهای مهندسی عمران یا برنامه‌های کامپیوتری هوافضا و همچنین نرم افزارهای هنری، گرافیکی و …

طراحی بسته بندی نرم افزارهای مختلف بر پایه اختصاصی یا عمومی بودن آن متفاوت است:

انواع نرم افزارهای عمومی از آن جهت که تولیدکنندگان بیشتری داشته و رقابت شدید است، به طراحی گرافیکی خاص و جذابیت بیتشر نیاز دارد تا بتواند جلب توجه کند. به خصوص انواع بازی‌های کامپیوتری که توسط گروه‌های سنی کودکان تا جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد، به جذابیت بصری بالایی نیاز دارد تا هیجان بازی را به نمایش بگذارد.

طراحی بسته بندی نرم افزارهای تخصصی در رشته‌های مختلف توسط شرکتهای معدودی به تولید می‌رسد و حتی برخی نرم افزارها که بسیار اختصاصی هستند صرفا توسط یک شرکت نرم افزاری و به صورت سفارشی تولید می‌شود. در این گروه از برنامه‌های کامپیوتری هم جذابیت طرح بسته بندی اهمیت زیادی دارد اما علاوه بر آن باید به کارآیی نرم افزار بر روی بسته بندی به شکلی خاص تاکید شود.

شرکت سلام گرافیک؛ بهترین شرکت طراحی گرافیک

طراحی گرافیک چیست؟ طراحی گرافیک (Graphic design) – طراحی نگاشتار یا طراحی گرافیکی زیبایی بخش تمام زندگی‌ما است. بدون گرافیک روح  از تمام وسایل و تجهیزات اطرافمان دور می‌شود! رنگ‌ها و طرح‌ها می‌توانند هر محصول یا کالایی را به بهترین نحوه تبلیغ کند. در فرآیند پیاده سازی دیزاین گرافیک از نرم افزارهای مختلفی استفاده می‌شود، فتوشاپ، ایلاستریتور و… از جمله مهم‌ترین نرم افزارهایی است که برای پیاده سازی گرافیک به آن نیاز داریم.

نیاز به طرح گرافیکی دارید؟ نمی‌دانید طراحی گرافیک محصول خود را به چه صورت انجام دهید؟ سفارش طراحی گرافیک را در کمتر از 5 دقیقه انجام دهید. سلام گرافیک برترین شرکت طراحی گرافیک آماده ارائه مشاوره رایگان طراحی گرافیک است.

استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی گرافیک در حال حاضر به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های طراحی گرافیک در استان خراسان رضوی و ایران شناخته می‌شود. این شرکت با استفاده از خدمات متنوعی که در زمینه گرافیک ارائه می‌دهد توانسته است خدمات متنوعی به کسب و کارهای گوناگون ارائه دهد. شرکت سلام گرافیک خدمات گوناگونی از قبیل طراحی بسته بندی، طراحی لوگو و... ارائه می‌دهد.

انواع طراحی گرافیک

حوزه طراحی گرافیک به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. شرکت‌های فعال حوزه گرافیک خدمات گرافیکی مختلفی ارائه می‌دهد. وابسته به توانایی و همچنین توانایی و پتانسیل شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی گرافیک، نوع خدمات می‌تواند از ارائه کارت ویزیت ساده شروع شود و تا انواع طراحی گرافیک ادامه پیدا کند. در یک دسته بندی کلی می‌توان گفت که خدمات طراحی گرافیک به موارد زیر تقسیم بندی می‌شود.

  • طراحی هویت بصری
  • تصویر سازی
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی پوستر
  • طراحی ست اداری
  • طاحی تراکت
  • طراحی لی‌اوت اینستاگرام
  • طرحای بسته بندی
  • طراحی کاتالوگ
  • طراحی تبلیغات

مجتبی ملاکی؛ کارشناس ارشد گرافیک استودیو سلام گرافیک 09355054580 تماس بگیرید.

 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

آگهی

تبلیغات متنی (ویژه)

تبلیغات متنی













































صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است