بازار 12:18 - 20 دی 1401

برای افرادی که تصمیم به خرید یک میز اداری با کیفیت گرفته اند، اطلاع از بهترین جنس برای میز اداری اهمیت دارد. تنوع قابل توجهی در متریال های به کاررفته در میزهای اداری وجود دارد. این مسئله موجب شده تا خریداران در انتخاب یک متریال با کیفیت دچار تردید شوند. پس بهتر است پیش از خرید میز اداری با بهترین مواد اولیه در ساخت میزهای مستحکم و با کیفیت آشنا شوید.

 

کدام جنس میز اداری بهتر است؟

کیفیت مواد اولیه به کاررفته در میزهای اداری، بسیاری از مشخصات فیزیکی آن را تعیین می کند. برای مثال میزان دوام و ماندگاری میز شما وابستگی مستقیمی به کیفیت متریال آن دارد. همچنین کارآیی آن در محیط و ویزگی های ظاهری میز نیز از جنس مواد اولیه آن تأثیر می گیرد. پس اگر به دنبال خرید بهترین میز اداری هستید، حتماً به کیفیت متریال آن توجه کنید. در یک نگاه کلی می توان بهترین جنس برای میز اداری را در موارد زیر خلاصه نمود.

1.    متریال چوب در میزهای اداری

میز چوبی اداری یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع میزهای اداری است. اما حتماً متوجه شده اید که برخی میزهای چوبی، نامرغوب و بی کیفیت به نظر می رسند. در حالی که برخی دیگر بسیار شیک، با دوام و مستحکم هستند. تفاوت این میزها در میزان مقاومت و استحکام چوب به کاررفته در آنان است.

بهترین جنس چوب، چوب های طبیعی درختانی همچون افرا و بلوط هستند. این دسته از چوب ها بیشترین استحکام و مقاومت را دارند و می توانند اثرات منفی ناشی از آسیب های محیطی را خنثی کنند. مقاومت بالای چوب درخت بلوط در برابر ضربه، رطوبت و همچنین سایش، آن را به یکی از پرکاربردترین چوب ها در ساخت میز اداری تبدیل کرده است.

چوب درخت گردو و افرا نیز به همین میزان مقاومند. این دسته از چوب ها قابلیت منبت کاری داشته و می توانند در حالت های مختلف صاف، مجعد، دایره ای با نقوش برجسته ساخته شوند. بهره مندی از این قابلیت ویژه استفاده از این چوب ها را در ساخت میز اداری کلاسیک ممکن ساخته است.

Unsupported image type.

اما امروزه از چوب های طبیعی در ساخت میهزای مدرن نیز استفاده می شود. قیمت میز اداری چوبی به واسطه استفاده از متریال ارزشمند چوب، بسیار بالاست. خرید این دسته از میزها تنها به مدیرانی که دغدغه ای از بابت تأمین بودجه ندارند، توصیه می شود. اما چوب ها انواع مختلف دیگری نیز دارند.

 

  • فرآورده چوبی ام دی اف

در ساخت متریال ام دی اف از خرده های چوب استفاده می شود. این خرده چوب ها که معمولاً بازیافتی هستند، به کمک چسب های محکم، به یکدیگر متصل می شوند و متریال ام دی اف را می سازند. سطح صاف متریال ام دی اف امکان نصب انواع رویه ها را فراهم می کند. این یعنی مترایل ام دی اف در تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ به فروش می رسد.

علاوه بر این متریال ام دی اف مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارد. برای مثال متریال ام دی اف قادر است در برابر رطوبت های نسبی، ضربات سنگین و همچنین جمله آفات مقاومت کند. با وجود این قابلیت های خاص، ام دی اف با قیمت بسیار کمی به فروش می رسد. به همین خاطر است که میز اداری ام دی اف، با قیمت کمتری نسبت به میزهای چوبی طبیعی به فروش می رسند.

Unsupported image type.

 

  • چوب نئوپان

نئوپان از دیگر فرآورده های چوبی است که کمترین میزان استحکام و مقاومت را در برابر تحمل وزن و همچنین رطوبت دارد. در ساخت ورق های نئوپان از خرده های چوب بازیافتی که قابلیت استفاده ندارند، برای ساخت یک ورق چوبی استفاده می شود. آنچه که استفاده از ورق های نئوپان را در ساخت میزهای اداری رایج ساخته، قیمت پایین این متریال است. برای افرادی که به دنبال خرید یکی میز اداری ارزان قیت هستند، خرید میز نئوپان گزینه مناسبی خواهد بود.

2.    متریال شیشه در میز اداری

یکی دیگر از متریال های محبوب و پرکاربرد در ساخت میزهای اداری، شیشه های ضخیم سکوریت است. در گذشته از شیشه ها برای رویه میز و به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده می شد. اما امروزه شیشه های ضخیم توانسته اند به واسطه بهره مندی از عملکردی مطلوب، در بدنه اصلی میز به کاررفته و یک میز اداری شفاف و مستحکم را بسازند.

از میزهای با کیفیت شیشه ای در دکوراسیون های مدرن و مینیمال استفاده می شود. جلوه خاص و متفاوت این میز ها می تواند به بهبود دکوراسیون اداری و همچنین ایجاد دیدگاهی مثبت در مشتریان کمک کند. خوشبختانه شیشه های ضخیم سکوریت در برابر ضربه، خط و خش و سایش کاملاً ایمن هستند و الگوی متفاوتی در شکستن دارند. برخلاف شیشه های معمولی، شکستن این دسته از شیشه ها منجر به تولید قطعات تیز و برنده نمی شود. این یعنی استفاده از میز شیشه ای هیچ خطر و ریسکی برای کارمندان ندارد.

Unsupported image type.

 

3.    متریال فلز در میز اداری

تا به اینجا به دو نوع متریال ایمن و با کیفیت در ساخت میز اداری آشنا شدید. متریال محبوب دیگر، انواع مختلف فلزات است. در صورتی که در خرید میز اداری دچار تردید شده اید، بد نیست فرصتی کوتاه را برای مطالعه مقاله https://www.irna.ir/news/84929169/%DB%B9-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF اختصاص دهید.

در خصوص میزهای فلزی می توان به نکات بسیار مثبتی اشاره کرد. میز اداری فلزی مقاومت بسیار بالایی داشته و می تواند به عنوان یک عنصر تزئینی نیز به کار رود. شکل زیبا و متفاوت این میزها، دکوراسیون فضا را متحول کرده و یک چیدمان خاص و متمایز ایجاد می کند.

معمولاً متریال فلز همچون فولاد و یا آلومینیوم، در پایه های میز اداری به کار می روند. اما امروزه بسیاری از میزهای مدرن در کلیه بخش ها به متریال فلز مجهز می شوند. قیمت میزهایی که به شکل یکپارچه به متریال فلز مجهز شده اند، در مقایسه با سایر میزهای اداری بسیار بالاست. پس اگر بودجه کافی برای خرید یک میز مقاوم، جذاب و مدرن دارید، سراغ خرید میز اداری فلزی بروید.

 

 

 

 


11782495
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بیناری اچ پی وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشت عمومی جهانی است که از آغاز شیوع آن در دهه ۱۹۸۰، تاثیری عظیم بر سلامتی جوامع داشته است. این ویروس با انتقال سریع از طریق رابطه جنسی به عنوان نتیجه‌ای از ضعف ایمنی، باعث ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جم...
بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است