سیاسی 08:29 - 12 آذر 1401

باید با فریب‌خوردگان اعتراضات اخیر با رأفت اسلامی برخورد شود

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ضرورت و چگونگی برخورد با کسانی که در اعتراضات و اغتشاشات اخیر دستگیر شده‌اند، گفت: باید رویکردی منطقی برای برخورد با معترضان در نظر گرفت و در صورت امکان قانونی به اخذ تعهد اکتفا کرد، چرا که پرونده‌سازی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که صرفاً معترض بوده اند و منجر به اغتشاش و ناامنی نشده اند، باید از لیدرها و مجرمان جدا شوند. بهتر آن است که برای این افراد سوءسابقه ای در نظر گرفته نشود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآور شد: البته با کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی کرده اند یا با خوی وحشی گری، بسیجیان ما همچون روح‌الله عجمیان و آرمان الله‌وردی یا خدمتگزاران نیروی انتظامی را به شهادت رسانده اند، باید با اشد مجازات برخورد شود.

آصفری تاکید کرد: باید با کسانی که همچون داعشی ها دست به جنایات هولناک در کشور زده‌اند، برخوردی عبرت آموز صورت گیرد تا در آینده حداقل شاهد این قبیل جنایات در برابر نیروهای انتظامی و امنیتی کشور نباشیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته قابل توجه آن است که با رسیدگی به مسائل، صحبت‌های ارشادی و گفتمان منطقی، کسانی که فریب خورده بودند یا صرفاً به برخی مسائل اعتراض داشتند را از مسیر اغتشاش فاصله دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، گفت: مقصر اصلی گروهی از مسئولان هستند که جهاد تبیین را به درستی انجام نداده‌اند، چرا که اگر جهاد تبیین به درستی انجام شده بود شاید این هیجانات در گروهی از مردم ایجاد نمی‌شد، در نتیجه دست به چنین اعتراضات نمی‌زدند و التهاب کمتری را در کشور شاهد بودیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: به هر حال برخی از کسانی که در اعتراضات بوده اند بعد از گذشت مدتی متوجه رویکرد و اقدامات اغتشاشگران شدند و راه خود را از آنها جدا کردند. بنابراین باید با این عده که فریب خورده هستند از باب رأفت اسلامی برخورد شود.

آصفری در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی در این باره چه خواهد کرد، گفت: رسیدگی به این مسائل وظیفه دستگاه قضائی است، البته مجلس نیز به روش‌های مختلف بر ضرورت برخورد با اغتشاشگران و کسانی که دست به جنایت زده اند، تاکید کرده است.


11753558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است