اقتصادی 12:28 - 19 بهمن 1401

استفاده از پالت های پلاستیکی در صنعت خودرو

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پالت‌ها ابزارهای کاربردی هستند که از آن‌ها برای جابه‌جایی کالاها و قطعات تولیدشده در صنایع مختلف مانند صنایع تولید مواد غذایی، صنعت خودرو و … استفاده می‌شود. پالت‌ها با توجه به جنس متریالی که از آن ساخته می‌شوند، به سه دستهٔ چوبی، پلاستیکی و فلزی تقسیم می‌شوند. پالت‌های پلاستیکی جزو پرکاربردترین انواع پالت‌های ساخته‌شده هستند که به دلیل مزایای خوبی که دارند، زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پالت پلاستیکی در صنعت خودرو نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد و به دلیل نیاز مداوم به حمل‌ونقل قطعات در این صنعت، استفاده از پالت‌های سبک بسیار مهم است. پالت پلاستیکی دارای وزن بسیار سبک‌تری نسبت به سایر انواع پالت فلزی و چوبی است و به همین دلیل استفاده از آن در خط تولید بسیار کاربردی است. خرید پالت به دلیل مقاومت و دوام بالای آنها بسیار مورد استقبال در صنایع مختلف قرار گرفته است. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که پالت‌های پلاستیکی در چه موارد و به چه منظوری در صنعت خودروسازی استفاده می‌شوند، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

پالت صنعتی پلاستیکی از چه مواد ساخته می‌شود؟

اولین و مهم‌ترین سؤالی که لازم دانستیم به آن پاسخ دهیم، این است که پالت‌های پلاستیکی از چه موادی ساخته می‌شوند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که پالت‌های پلاستیکی معمولاً از پلی‌اتیلن خالص یا مواد بازیافت‌شده ساخته می‌شوند. پالت‌هایی که از پلی‌اتیلن خالص ساخته می‌شوند دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارند. به همین دلیل در برابر ضربه و فشارهای واردشده به آن‌ها مقاوم بوده و دچار شکستگی نمی‌شوند. پالت پلاستیکی در صنعت خودرو به دلیل این‌که در خط تولید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از دوام و ماندگاری زیادی برخوردار باشد، به همین دلیل معمولاً در صنعت خودرو از پالت‌های پلاستیکی استفاده می‌شود که از مواد پلی‌اتیل خالص ساخته شده‌اند.

بافت این پلاستیک‌ها منعطف است و به همین دلیل می‌تواند در برابر ضربه‌های واردشده به بدنهٔ پالت‌ها مقاومت خوبی از خود نشان دهند. پالت‌های پلاستیکی که از مواد بازیافت‌شده ساخته می‌شوند، دارای بافتی خشک و شکننده هستند، به همین دلیل تحمل فشار و ضربه‌های شدید را ندارند. از این نوع پالت‌ها نمی‌توان در صنعت خودرو که نیازی مداوم به پالت برای جابه‌جایی قطعات مختلف است استفاده شود.

مزیت‌های برتر پالت پلاستیکی کدام است؟

پالت‌های پلاستیکی در مقایسه با پالت‌های چوبی و فلزی دارای مزایای زیادی هستند. به همین دلیل امروز استفاده از این نوع پالت‌ها در صنایع مختلف مانند خودروسازی، صنایع غذایی، سردخانه‌ها و… بسیار بیشتر شده‌است. ازجمله ویژگی‌ها و مزیت‌های برتر پالت پلاستیکی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مقاوم در برابر ضربه و فشار

پالت پلاستیکی در صنعت خودرو برای جابه‌جایی قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل نیاز به استفاده از پالت در این صنعت بسیار زیاد است، ازاین‌رو باید پالت‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند در برابر ضربه و فشارهای زیاد مقاومت خوبی داشته باشند. یکی از مزیت‌های خوبی که پالت پلاستیکی دارد، این است که در برابر ضربه و فشارهای واردشده بسیار مقاوم هستند. این پالت‌ها می‌توانند در خط تولید نیز مورد استفاده قرار گیرند.

وزن سبک و جابه‌جایی راحت‌تر

وزن سبک و جابه‌جایی راحت پالت پلاستیکی یکی دیگر از مزیت‌های خوب این پالت به‌شمار می‌رود که باعث محبوبیت آن شده‌است. پالت پلاستیکی در صنعت خودرو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز باید وزن آن‌ها سبک باشد تا توسط افراد به‌راحتی جابه‌جا شوند. پالت پلاستیکی نسبت به پالت فلزی و چوبی وزن سبک‌تری دارد و به همین دلیل گزینهٔ مناسب‌تری برای استفاده در این صنعت است.

استفاده از پالت های پلاستیکی در صنعت خودرو

رنگ‌بندی متنوع

پالت‌های پلاستیکی رنگ‌بندی‌های متنوعی دارند به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای دسته‌بندی محصولات و کالاها استفاده کرد، به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که رنگ‌بندی متنوع پالت پلاستیکی یکی دیگر از مزیت‌های خوب این وسیله به‌شمار می‌رود که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

قیمت مناسب

از دیگر مزیت‌های خوب پالت پلاستیکی می‌توانیم به قیمت مناسب آن‌ها اشاره کنیم. این پالت‌ها نسبت به سایر پالت‌های چوبی و فلزی از قیمت کمتری برخوردار هستند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

پالت پلاستیکی در صنعت خودرو چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، پالت صنعتی پلاستیکی در خودروسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صنعت از پالت پلاستیکی برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شود. ازجمله کاربردهای خوب پالت صنعتی پلاستیکی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جابه‌جایی قطعات سنگین با لیفتراک

در صنعت خودروسازی بری جابه‌جایی قطعات سنگین از لیفتراک استفاده می‌شود. به این منظور لازم است که قطعات روی پالت پلاستیکی قرار بگیرند تا بتوان آن‌ها را با لیفتراک جابه‌جا کرد. پالت پلاستیکی در صنعت خودرو برای جابه‌جایی قطعات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که یکی از موارد پرکاربرد این وسیله است. پالت قطعات خودرو باید دارای وزن سبک و مقاوم باشد که همهٔ این موارد در پالت صنعتی پلاستیکی وجود دارد.

بارگیری قطعات وارداتی

یکی دیگر از موارد استفاده از پالت پلاستیکی در صنعت خودرو بارگیری قطعات خودرو است که به‌صورت وارداتی خریداری می‌شوند و باید در محل موردنظر بارگیری شوند. در این مورد بهترین و سریع‌ترین راه برای بارگیری قطعات استفاده از لیفتراک است و به همین دلیل باید از پالت هم استفاده شود.

استفاده از پالت های پلاستیکی در صنعت خودرو

بلندکردن قطعات سنگین

معمولاً برای بلندکردن قطعات سنگین خودرو با لیفتراک از پالت پلاستیکی استفاده می‌شود. پالت قطعات خودرو می‌تواند وزن زیاد قطعات را تحمل کند. به همین دلیل این وسیله در صنعت خودروسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که پالت پلاستیکی در صنعت خودرو کاربردهای بسیار خوبی دارد. پالت‌های پلاستیکی در مقایسه با پالت‌های چوبی و فلزی از مزیت‌های بهتری برخوردار هستند و به همین دلیل در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. پالت صنعتی در برابر فشار و ضربه‌هایی که به بدنهٔ آن‌ها وارد می‌شود بسیار مقاوم بود و دچار شکستگی نمی‌شوند. این نوع پالت‌ها از مواد پلی‌اتیلن خالص ساخته می‌شوند، به همین دلیل با وجود وزن کم، دوام و ماندگاری عالی دارند. در صنعت خودرو سازی برای بارگیری قطعات وارداتی، انبارداری، جابه‌جایی قطعات سنگین و… از پالت پلاستیکی استفاده می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11808818
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است