بین‌الملل 11:22 - 14 بهمن 1401
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نامه سفیر ایران در سازمان ملل به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اقدامات و اظهارات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حمله ناموفق به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان واکنش نشان داد و از این رژیم حمایت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که خواستار محکومیت این رژیم از سوی شورای امنیت سازمان ملل شده است، مدعی شد: شنیدن این چنین پیامهایی از تهران بسیار جالب است. این ایران است که یک تهدید برای صلح و امنیت منطقه است و می توانید این را در بسیاری از فعالیتهای آن در زمینه‌های مختلف مشاهده کنید.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته ای ایران ونیز نفوذ منطقه ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و همچنان بزرگ ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که شنیدن اینکه ایران به غیر از خود، دیگری را به چنین اعمالی متهم می‌کند، برای ما قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیر کل و رئیس دوره ای شورای امنیت گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم، نقض قوانین بین المللی و محکوم است.

سفیر ایران در این نامه با اشاره به اظهارات ۲۷ ژانویه رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو و ۱۶ ژانویه رئیس ستاد ارتش این رژیم نسبت به تهدید به استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران، از جمله تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه اخیر با سی ان ان در ۳۱ ژانویه و اعتراف به دخالت این رژیم در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در ایران تاکید شده است این رژیم باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود.

در نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت تاکید شده است شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسئولیت خود بر اساس منشور را انجام دهد و اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از این رژیم بخواهد که قوانین بین المللی را رعایت کند و به برنامه های خطرناک و فعالیت های مخرب خود در منطقه پایان دهد.

در این نامه تصریح شده است جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می دارد.


11803878
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه، هشت نفر شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس، به سران اسرائیل هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ایتالیا از اجماع دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده اسراییل در سازمان ملل به درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل حمله کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار خویشتن داری کشور‌های منطقه به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه قطر از تحت فشار قرار گرفتن کشورش از سوی طرف‌های خارجی پیرامون مذاکرات صلح انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تحت فشار قرار دادن تل آویو برای انجام تحقیقات جامع پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفارت ایران در لندن در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است