اجتماعی 15:00 - 13 آذر 1400

بکارگیری ظرفیت فضای مجازی در آگاهی‌دهی حقوقی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و نهاد مقدسی است که در حکومت اسلامی ایران تشکیل یافته و رشد و نمو پیدا کرده است.

وی در ادامه از اقدامات بسیج حقوق دانان که مسلّماً کمک کار دستگاه قضائی بوده و نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی گردیده است قدر دانی نمود.

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به اینکه عملکرد بسیج بسیار گسترده و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … تأثیر گذار است، از همه بسیجیان به ویژه حقوق دانان خواست تا اهتمام بیش از پیش در خصوص اجرای عدالت و بسط و توسعه آن در جامعه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه مهمترین رکن در دستگاه قضائی اقدام بر اساس سند تحول قضائی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس محترم قوه قضائیه است اظهار داشت: در این سند یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه است مقوله پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد. لذا یکی از عمده ترین اتتظارات از جامعه بسیج این است تا با اقدامات ابتکاری، اقدامات شاخص در امر پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند و مردم نتایج آن را به طور ملموس در جامعه احساس کنند.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از جمله اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان، بر لزوم توسعه و اجرای مستمر و مداوم این طرح تاکید کرد و افزود: دستگاه قضائی استان نیز با آمادگی کامل از این گونه اقدامات نیک و قانونی حمایت‌های قضائی لازم را انجام داده و پشتیبانی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز تأسف از افزایش طلاق در جامعه از مسئولین و متولّیان و نیز قشر بسیج حقوق دانان خواست تا با آسیب شناسی های لازم در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی گام‌های مؤثری در امر کاهش طلاق بردارند.

تلاش برای افزایش آگاهی‌های حقوقی آحاد مردم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از تأکیدات مهم رئیس کل دادگستری استان خطاب به جامعه بسبج حقوق دانان بود.

رئیس کل دادگستری استان حرکت بر مدار قانون و تبعیّت و پیروی مسئولین و آحاد مردم از آن را مهمترین و اساسی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت و ترقّی در کشور دانست و تاکید کرد دستگاه قضائی نیز همواره از هر گونه اقدامات قانونی که در خدمت‌گذاری به مردم مؤثر باشد، حمایت می‌کند.

ندائی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان نیز در این مراسم با تبیین اهداف و رسالت‌های بسیج حقوق دانان، به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت.

وی گفت: برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدان در بیش از ۱۰۰ مسجد، اهدای بسته‌های کمک مومنانه در بین نیازمندان، تشکیل مجمع خیرین استان در امور عام المنفعه، ارائه مشاوره‌های حقوقی، تلاش برای ایجاد صلح و سازش، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و سایر برنامه‌های ملّی و مذهبی و… از جمله اقدامات شاخص این سازمان است.

در پایان این مراسم از تعدادی از حقوقدانان نمونه بسیج با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


11349646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است