استانی 15:12 - 14 بهمن 1401

کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان دانشگاه فاطمه الزهرا(س) هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح جمعه همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر در جمع مردم، اظهار داشت: شهدا حق بزرگی به گردن همه دارند چرا که در راه صیانت از کیان کشور جان خود تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی افزود: در حال حاضر نیز نیروهای مسلح در رده‌های مختلف با تلاشی همه جانبه و هوشیارانه و با چشمانی بیدار در مرزها وظیفه پاسداری و حراست از کشور را عهده دار هستند که به تمام این نیروها به ویژه نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان خداقوت ویژه می‌گویم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دهه فجر مرز بین تاریکی و روشنی است گفت: این دهه همواره یادآور توانستن و نتوانستن و مرز تاریکی و روشنی بوده، این دهه فرصت مغتنمی است تا گوشه‌ای از زحمات نظام و خدمات ارائه شده به مردم معرفی و تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین خدمات نظام تصریح کرد: برخی گروه‌ها سعی در بزک کردن چهره شیطان دارند، برخی می‌خواهند چهره خاندان پهلوی و آمریکا را بزک کرده و به عنوان دلسوز مردم معرفی کنند اما نمی‌توانند پیشینه تاریخی آنان و جنایاتی که در حق مردم در دوره‌های مختلف مرتکب شده‌اند را از بین ببرند و این خاطرات در اذهان همه وجود دارد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: هرمزگان به لحاظ عمق مبارزاتی در کشور بی نظیر است، این استان سابقه ۵۰۰ ساله مبارزه با استعمار را در کارنامه دارد و ادامه این خط سبب عزت و آبرو برای استان شده و در انواع مبارزات و دوره‌های تاریخی شهدایی را تقدیم کرده است.

دوستی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت برای دهه فجر استان هرمزگان اظهار داشت: در دهه فجر ۱۰۸۰ پروژه به ارزش ۳۶۴ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهند شد و نسبت به سال گذشته که۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد پروژه داشتیم امسال رشد چندین برابری در ارزش اعتباری پروژه ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال بزرگترین پارک متانول جهان در پارسیان کلنگ‌زنی خواهد شد، ۲ بندر تخصصی هم عملیاتی می‌شود، در حوزه راه، آبرسانی و آموزش نیز اقدامات بسیار خوبی توسط دولت به انجام رسیده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی هست اما تلاش داریم تا شاخص‌های توسعه استان بهبود یابد، گفت: سعی داریم باتعریف چند پروژه مهم، شرق هرمزگان به عنوان قطب پتروشیمی شود همچنین در حوزه‌های مختلف مربوط به انرژی و صنعت استان، ۳۰۰ هزار میلیارد اختصاص یافته که رقم قابل توجهی است.مسال به اندازه تمام ۱۵ سال قبل ظرفیت تولید ماهی در قفس افزوده شده که رشد چشمگیری است.

وی قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران را جهانی دانست و بیان داشت: در جنگ روسیه و اوکراین که باید جنگ با ناتو خوانده شود ، وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری اعلام کرده نگران حمایت ایران از روسیه‌ایم، قدرت جمهوری اسلامی اینگونه است و دشمنان نیز به قدرت کشور باور دارند و از این قدرت واهمه دارند.

با حضور استاندار هرمزگان آیین کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان استان انجام شد، قرار است این خوابگاه از زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در دو طبقه احداث شود و ۱۵۰ نفر به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه افزوده شود.

امروز همچنین با حضور استاندار هرمزگان و با همراهی محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدرسه ۹ کلاسه چاهو از توابع شهرستان بندرعباس به بهره برداری رسید.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۴۷۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و دولت احداث شده و ۲۲۰ دانش آموز در آن تحصیل خواهند کرد.


11804087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است